sleutel van reiskoffer kwijt!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

sleutel van reiskoffer kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:12

Ik weet niet als die hier goed staat...
maar ik zit met een dilemma, ik heb vorig jaar een koffer geleend en eigenlijk niet meer terug gebracht (eigenaar weet dat komt dagelijks bij ons) en ik mag hem dit jaar weer meenemen voor vakantie.
Alleen ben ik de twee sleutels van de koffer kwijt, de koffer is wel open maar ik kan hem natuurlijk niet meer op slot doen. Waar kan ik hier sleutels voor laten maken? of een ander slot erop?
Vind het erg banketstaaf want het is niet mijn koffer, dus hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?
Het gaat op een dario koffer, is waarschijnlijk een duits merk... wie o wie kan mij helpen :o

LoveBodin

Re: sleutel van reiskoffer kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:19

Is het een tsa slot?
Zo nee, toch maar een nieuwe halen. Want tsa sloten worden niet opengebroken door douane. Rest wel geloof ik.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:27

Je topic past hoort niet helemaal thuis, ik verplaats hem even voor je. :)

NM -> HTT

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 08:40

LoveBodin schreef:
Is het een tsa slot?
Zo nee, toch maar een nieuwe halen. Want tsa sloten worden niet opengebroken door douane. Rest wel geloof ik.

Nee is gewoon met sleutel, is een soort klik systeem wat je daarna doet afsluiten met een sleutel

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:43

Ik weet niet waar je precies heengaat, maar een TSA slot is wel aan te raden vaak.

Met een gewoon slot heeft de douane geen loper en moeten ze hem dus openbreken, waardoor je koffer uiteindelijk onbeschermd is.
Met een TSA slot heeft de douane een loper en kunnen ze 'm dus openmaken en weer dichtdoen. En zijn je spulletjes gewoon beschermd.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 17:09

LoveBodin schreef:
Ik weet niet waar je precies heengaat, maar een TSA slot is wel aan te raden vaak.

Met een gewoon slot heeft de douane geen loper en moeten ze hem dus openbreken, waardoor je koffer uiteindelijk onbeschermd is.
Met een TSA slot heeft de douane een loper en kunnen ze 'm dus openmaken en weer dichtdoen. En zijn je spulletjes gewoon beschermd.

ik ga naar curacao...
ik heb wel een kofferriem met cijferslot erop gekocht... maar het gaat er meer om dat ik de koffer weer compleet krijg omdat het niet mijn koffer is.
Anders moet ik een nieuwe koffer kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:15

LoveBodin schreef:
Is het een tsa slot?

Dit klopt niet. Het gaat er juist om dat TSA sloten wel opengemaakt kunnen worden door de douane, die hebben er een speciaal apparaatje voor. Dan is de inhoud van je koffer dus wel beschermd in het geval iemand anders hem open wil maken (bij de bagagebanden ofzo) maar kan de douane alsnog je koffer controleren. Reizen met een koffer die de douane niet open kan maken is enorm dom en gevaarlijk, ze komen je echt aan je nekvel grijpen als je dat flikt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:36

Emmaa dat bedoelde ik ook te zeggen. Ze breken m niet open maar maken m open met een loper. Hij gaatbdan dus idd niet kapot.

Volgens mij is het op zich niet gevaarlijk om met zo'n koffer te reizen. Ze breken jr slot alleen kapot. Dus die is dan alsnog weg