Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Meestal voor een extra donatie voor zover ik weet.
Het is goed om te weten dat je het 'recht van verzet' hebt. Dat houdt in dat je bij die specifieke organisatie aan kunt geven dat je niet meer ongevraagd telefonisch benaderd wilt worden. Jij mag dat in het gesprek aangeven, en zij moeten dat dan regelen.
Dit is wat anders dan het 'bel me niet'-register, omdat dat gaat over situaties waarin je geen klant bent, en hier om een situatie waarin je wel bij hen bent als donateur.
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
"Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd)."
Je hoeft je ook niet te laten delegeren tot het bandje aan het eind van het verhaal, dit is iets wat degene die jou belt moet regelen.