Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat trouwen niets voor mij is, en ben dit nog steeds een beetje. (Romantisch doen is niet echt helemaal mijn ding
) Mijn vriend vindt dit wel heel leuk en romantisch (ja, ik weet het, omgekeerde wereld
) en heeft mij super-romantisch ten huwelijk gevraagd op een verrassingsreis naar Wenen met Kerst, in een afgehuurd reuzenrad. Geweldig allemaal natuurlijk, maar daar zit je dan met een veel te dure ring en niet per se een trouw-wens. Het begrip getrouwd zijn staat me niet zo zeer tegen, maar meer dat hele feest met alle poe-ha en geldverkwisting. We zijn net verhuisd, ons spaargeld is op dit moment minimaal en zouden ons moeten begeven in de orienterende fase, maar eigenlijk is het hier een beetje gestopt.
Ik weet gewoon echt niet wat ik wil, hoe je kunt trouwen, wat nou leuke dingen zijn, waar je op met letten, wat niet handig is etc. Ik ben amper op een bruiloft van een ander geweest en daar komt ook nog bij dat ik het budget klein wil houden en niet een prinsessenbruiloft hoef.
In steekwoorden zoeken we denk ik; gezellig, ontspannen, lekker eten en drinken, vakantiegevoel.
Ons budget is echt max. 8000 maar als ik collega's hoor waren zij minstens het dubbele kwijt
en hadden achteraf een hoop anders gedaan. Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie het aangepakt en wat zou je een ander middels deze ervaring willen meegeven?
Dankjewel!
). Mijn ervaring is dat vooral het feest (o.a. hoeveel mensen je uitnodigt) een bruiloft duur maakt. 

Gezellig, lekker, fijn, leuk, alleen maar positieve dingen
Vervelend lijkt me zoiets.