Wellantcollege Dordrecht paardenhouderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirry96

Wellantcollege Dordrecht paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:49

Aangezien de opleiding die ik nu doe niet bij mij past en me afgeraden wordt om hier volgend jaar een diploma voor te halen kwam ik op het idee om Paardensport en Houderij te gaan doen op het Wellantcollege in Dordrecht. Ik heb al ervaring gemaakt met de docenten en ze vinden de opleiding super goed bij me passen. Ik wil dan BBl doen en niveau 3. Heeft iemand die ook in deze opleiding zit info over de vakken die je daar krijgt en welke vrij moeilijk zijn? Dan weet ik dat ik daarvoor hard moet leren. Nederlands, Engels en Loopbaan en Burgerschap krijg ik vrijstelling voor want daar heb ik dit jaar examen in gedaan tijdens mijn huidige opleiding. Rekenen moet wel overnieuw, voor de rest moet ik alle vakken gewoon volgen die verder in de opleiding zitten. Tips en Tops zijn super welkom! Alvast bedankt!!!!

purny

Re: Wellantcollege Dordrecht paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:51

Ik zou gewoon je diploma halen. Zonde van je geld om opnieuw te starten. Overigens vind ik de opleiding pas geld weggooien

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:52

purny schreef:
Ik zou gewoon je diploma halen. Zonde van je geld om opnieuw te starten. Overigens vind ik de opleiding pas geld weggooien

Zou wel willen maar ze denken dat ik stage niet ga behalen en stage niet behalen is geen diploma.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:10

Dan ga je ze laten zien dat je het wel kan :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:13

Wat een goede school hoor. Echt motiverend

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:16

_Milo schreef:
Dan ga je ze laten zien dat je het wel kan :D

Mentor is niet echt te overtuigen helaas. Is de meest poedersuiker klootzakken die er is.....

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:17

purny schreef:

Hahahaa nee niet echt maar wat vind je van wellantcollege heb je daar ervaring Mee?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:49

ED >> STW

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:58

Ook nie onbelangrijk hoe is de baangarantie na deze opleiding?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:59

Mirry96 schreef:
purny schreef:

Hahahaa nee niet echt maar wat vind je van wellantcollege heb je daar ervaring Mee?

Ik heb geen ervaring met Wellant. Maar ik vind als je een opleiding uit gaat kiezen je ook naar de toekomst moet kijken. Genoeg mensen die met volle moed op de opleiding paardenhouderij zijn gestart en die geen baangarantie hebben. Je opleiding kost immers veel geld en het zou zonde zijn als je dat weg zou gooien

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:08

Ter info ik weet nog niet of het daadwerkelijk een baan wordt in die branche. Is meer bedoeld om me te ontspannen en me studieschuld terug te betalen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:16

Als het is om je te ontspannen en je studieschuld terug te betalen... dan ga je toch gewoon werken?
Maar deze opleiding is niet echt nuttig en je gooit geld weg. Plus dat als je bbl gaat doen je het geld echt niet terugverdient, want de meeste stallen betalen hun bbl'ers niet.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:20

Als ik je een tip mag geven (nu we het toch over school hebben) ... het is opnieuw of over. Maar niet overnieuw O:) ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:26

Welke opleiding doe je nu?

Paardenhouderij raad ik iedereen af. Als je echt wil kom je er zeker in de MBO 1 t/m 4 opleiding functies ook zonder opleiding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:33

Esaqar schreef:
Als het is om je te ontspannen en je studieschuld terug te betalen... dan ga je toch gewoon werken?
Maar deze opleiding is niet echt nuttig en je gooit geld weg. Plus dat als je bbl gaat doen je het geld echt niet terugverdient, want de meeste stallen betalen hun bbl'ers niet.

Dat ze eigenlijk nog steeds deze opleiding aanbieden is mij een raadsel

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:35

butengeweun schreef:
Welke opleiding doe je nu?

Paardenhouderij raad ik iedereen af. Als je echt wil kom je er zeker in de MBO 1 t/m 4 opleiding functies ook zonder opleiding.

Handhaving

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:36

Esaqar schreef:

In wat? full time werk is er bijna niet.... Beveiliging heb ik al gesolliciteerd maar hebben ze geen mensen nodig ( dat heb ik hiervoor gedaan)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:37

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:32

Ik heb er een naar gezeten en vervolgens 3 jaar op Deurne. Als ik je een tip mag geven. Ga voor iets waar je ook echt wat aan hebt. Als je in de paarden wil heb je deze opleiding echt niet nodig.

Zelf heb ik, alhoewel ik tijdens de opleiding ontdekte dat ik dit vak niets vond om in te werken, mijn opleiding afgemaakt en ben ik Commerciële Economie gaan studeren. Hier is veeeel meer (leuk) werk en potentie.