Magazine: wat betekend jouw (huis)dier voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoyce94

Magazine: wat betekend jouw (huis)dier voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:59

Hallo allemaal,

Samen met 4 andere studenten maak ik voor mijn opleiding dier- en veehouderij een magazine. Dit magazine zal gaan over mens-dier relaties. Hierbij kun je denken aan hulphonden, koeknuffelen, vrijheidsdressuur e.d. we willen hier mee laten zien dat dieren niet alleen gehouden worden voor de productie.

Voor ons magazine willen we nu een lezersrubriek maken, waar mensen de kans krijgen om te vertellen wat hun (huis)dier voor hun betekend.

Mijn vraag aan jullie is dus: wat betekend jouw (huis)dier voor jou? Mochten we je stukje willen gebruiken voor in ons magazine, dan nemen we natuurlijk eerst contact met je op.

Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen!

RelarDevi

Re: Magazine: wat betekend jouw (huis)dier voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:22

Betekent.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:26

RelarDevi schreef:
Betekent.

_/-\o_
Ik wilde al zeggen dat TS waarschijnlijk meer heeft aan een goede eindredacteur dan aan een overdaad aan ingezonden kopij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:35

RelarDevi schreef:
Betekent.

lekker belangrijk ook....

Mijn huisdieren betekenen alles voor mij.Valt eigelijk niet veel meer over te schrijven :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:48

Mijn dieren zijn gewoon familie. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:53

Mijn honden zijn mijn gezelschap, en tevens een stukje reclame ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:59

Mijn honden zijn mijn gezelschap en mijn ontspanning. Sinds ik honden heb heb ik veel meer zin in de dag en voel ik me veel gelukkiger.
Ik ben zo vergroeid met mijn ene hond dat ik onze band als bijzonder ervaar en ik vind het ook moeilijk zonder hen te zijn. Ze zijn voor mij echt een onderdeel van het gezin en ik heb heel veel voor ze over.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:02

Mijn dieren zijn vooral een verlengstuk van mijzelf :+
Ze zeggen weleens dat dieren op de baasjes lijken, hier is dat ook zo.

Gezelschap, liefde en aandacht.
Maar tevens ook voor de beweging.
Verder heb ik graag dieren om mij heen, en ik ben een zorgzaam type, dieren zijn afhankelijk.
Over dat verlengstuk, mijn gehoor is niet 100%, dieren horen veel beter, dus in die zin zijn ze ook een beetje mijn oren.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 06-06-16 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:02

Een aanvulling op mijn (ons) leven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:06

Mijn hond is mijn maatje, mijn ontspanning en mijn beweging. Daarbij is ze de grootste vriendin van mijn 95 jarige oma <3
Mijn katten heb ik al 11 jaar, die zijn (evenals de hond trouwens) gewoon gezinsleden. Mijn vriendjes, mijn knuffels, mijn zorgenkindjes en soms mijn lastpakken }>

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:27

Ted is mijn naam en ik ben een echte je-weet-wel kater. Ik vind het heerlijk te kroelen met mijn vrouwtje, al wacht ik eerst tot ik op schoot mag springen. Het baasje vind het namelijk niet altijd goed als ik met al mijn harigheid op de bank kom..
Vooral als ik s'nachts buiten ben geweest storm ik naar binnen om te kijken of ik al eten heb gehad. Na het ontbijt wil ik altijd even geaaid worden.

Ik klets veel met mijn vrouwtje, soms zie ik dat ze verdrietig is en dan geef ik haar toch extra aandacht. Dan geef ik lieve kopjes en vertel haar dat het allemaal goed komt. Ook als ze heel blij is merk ik dat, dan speelt ze in de tuin met mij..Een bamboe tak is echt te leuk om mee te spelen!

Ook mijn baasje houdt van mij hoor, hij laat het niet zo zien maar ik voel het wel. Soms mag ik op zijn schoot liggen, maar vooral maakt hij grapjes over mij. Als ik bijvoorbeeld heel de dag in mijn mandje lig te dutten zegt hij: moet je die Rooie zien, de hele dag ligt hij in zijn bed te stinken! Dan moeten we hard lachen!

Al met al denk ik dat mijn eigenaren veel aan mij hebben, en dan heb ik het niet alleen over al het lekkers dat ik voor ze in de tuin leg!
Ik ben natuurlijk ook wel de liefste kat van de wereld!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:35

Paarden en honden zorgen ervoor dat ik voldoende in beweging blijf waardoor mijn lijf niet te snel achter uit rent. Totale lichaamsbeweging door wandelen, sjouwen van zwaardere dingen enz

Karuna destijds was steeds de motivatie en oorzaak dat ik weer vlotter hersteld was van terugvallen en door huidige oude tinker zijn mijn benen weer gaan werken, omdat ze herrinerden hoe signalen door te geven aan hersenen. En ze nu weer zo n beetje doen wat benen horen te doen.

En honden zijn gewoon gezellig, je wordt er blij van ook nog. Idem voor de kipjes die hier rondscharelen. Ze maken je aan het lachen.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:06

Mijn hond heeft mijn leven de kant op gestuurd waar ik nu ontzettend gelukkig mee ben. Tevens heb ik haar geholpen om een leven zonder angst en wantrouwen te leiden, en weer echt hond te zijn.
Ik kan wel zeggen dat mijn hond meer voor mij betekend dan gemiddeld familielid :)) hoeveel ik van haar hou en hoe sterk onze band is, dat is niet te beschrijven. Mensen zonder hond zullen dat nooit begrijpen ;) (maar dat weten de hondenmensen ook vast(

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:16

Mijn huisdier betekend gezelligheid, kameraadschap en vrolijkheid voor me. Zelfs na een slechte dag weet hij me toch altijd weer aan het lachen te krijgen met z'n gedrag, een miauw op het juiste moment of me gewoon even een lekker kopstoot tegen m'n kin te geven.
Verder is hij ook van de arbodienst, als ik te lang lees komt ie op m'n boek zitten zodat ik last krijg van m'n ogen.
Ik ben echt dol op hem en z'n eigenaardigheden. Visite is prima, maar ze moeten wel zitten, pas dan kan hij achter de kast vandaan komen. Er zit een gat in de kast waar normaal de kabels doorheen moeten. Hij kijkt door het gat naar de visite of iedereen al rustig zit. _O-