Internet Buitenland !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Internet Buitenland !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:04

Hoihoi !

Komende maandag hoop ik voor 3 weken naar het buitenland te gaan.
De landen die ik hoop te bezoeken zijn; Parijs - Londen - Milaan en daarna nogmaals Parijs.
Dit is voor mijn modellenwerk dus het is zéér belangrijk dat ik 24/7 bereikbaar ben.

Nu heb ik de vorige keer in Parijs gewoon zo een pas gekocht via mijn provider, T-Mobile alleen deze werkt alleen in EU landen.
Aangezien ik na 2 dagen Parijs al 6 dagen naar Londen moet heb ik daar dus geen internet.
Ook is zo een pas 25,- per keer en binnen 3 dagen is die wel op omdat ik de route moet vinden, ik bereikbaar moet zijn via Whatsapp voor opdrachten en updates etc.

Ik heb al het één en het ander opgezocht maar kon echt geen bundel vinden die ik voor 1 maand zou kunnen afsluiten en die in alle 3 de landen werkt.

Iemand hier een idee hoe en waar ik dit kan doen ?
Zou heel erg welkom zijn <3

lizy29

Re: Internet Buitenland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:10

Londen valt bij mijn weten ook gewoon onder de EU hoor.

Maar bel even met je provider. Meestal hebben ze speciale bundels die je aan kan zetten.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:15

Bij Tele2 kan het. Dit kreeg ik via sms:
Beste klant, je kunt voordelig internetten binnen de EU met onze Internet Buitenland Bundels. Sms naar 1280: EU100 voor de 100MB maandbundel (€2,00), EU500 voor de 500MB maandbundel (€6,00) of EU1000 voor de 1000MB maandbundel (€10,00). Voor meer informatie kijk op tele2.nl/buitenland. We houden contact, Tele2

Misschien kun je een sim-only abonnement afsluiten bij Tele2?

Edit: lees nu dat het voor maandag is, weet niet of het zo snel nog te regelen is.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:18

Aangezien de Brexit er nog niet door is, valt de UK (Londen) dus gewoon onder de EU.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:21

Ja ik heb toen een Travel & Surf pas gekocht van 1000MB en die was binnen de week op.
Niet dat ik veel doe maar ik moet het 24/7 aan hebben dus zeker overdag staat het altijd aan.
S'nachts heb ik internet in het hotel.

Ik heb nog geen enkel iets gevonden voor Internet in Londen en zonder kan ik gewoon niet.
Als ik de route niet kan vinden dan kom ik nergens en als ik niemand kan bellen mocht ik verdwalen dan sta ik daar.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:23

Normaal gesproken zou ik ook zeggen, vraag het bij je provider... Maar die zal je morgen denk ik niet kunnen bellen, en ik weet niet of je op maandag ochtend nog genoeg tijd hebt daarvoor. Je zou eventueel voor je 2 dagen parijs hetzelfde kunnen doen als vorige keer (maar dan wat kleinere bundel) en die maandag direct informeren voor Londen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:24

Voor bellen heb je geen internet nodig. Je kan je telefoon zo instellen dat het internet alleen gebruikt word voor bv What's app. Voor de weg hebben ze een hele mooie uitvinding genaamd kaart. Die zijn gewoon te koop op het vliegveld.

Edit: tussendoor kan je op de dag ook een paar keer langs een WiFi punt zoals bv een macdonalds

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:26

lizy29 schreef:
Voor de weg hebben ze een hele mooie uitvinding genaamd kaart. Die zijn gewoon te koop op het vliegveld.

Afbeelding
:D :D :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:28

Blue_Eyes schreef:
lizy29 schreef:
Voor de weg hebben ze een hele mooie uitvinding genaamd kaart. Die zijn gewoon te koop op het vliegveld.

[ [url=m/tXAWKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D :D :D

Nu zijn wij heel ouderwets zeker :=

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:36

Als ik 30 minuten heb om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen dan heb ik echt geen tijd om een kaart te kopen :)
Je moet heel veel merken af per dag dus in heb gewoon internet nodig voor whatsapp en hotmail :P

Echt stom dat Londen niet gewoon in de EU bundel zit -O-
Kan ook via internet niet echt iets duidelijks daarover vinden 8)7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:37

OutOfTheWood schreef:
Ja ik heb toen een Travel & Surf pas gekocht van 1000MB en die was binnen de week op.
Niet dat ik veel doe maar ik moet het 24/7 aan hebben dus zeker overdag staat het altijd aan.
S'nachts heb ik internet in het hotel.

Ik heb nog geen enkel iets gevonden voor Internet in Londen en zonder kan ik gewoon niet.
Als ik de route niet kan vinden dan kom ik nergens en als ik niemand kan bellen mocht ik verdwalen dan sta ik daar.

1000MB is echt heel veel om te verbruiken binnen een week met "normaal" internet.

Dat verbruikten wij geeneens in 3 weken vakantie incl routeplanner op de telefoon die bijna dagelijks meerdere uren werd gebruikt (incl WA, mailen en af en toe een foto versturen).

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:39

Dit gebruik ik ongeveer op een dag van 07:00 - 24:00;

1. Whatsapp
2. Hotmail
3. Route-app
4. En daarnaast bel ik ook nog een hoop omdat ik castings etc doorkrijg via mobiel en hiervoor moet bellen zodat ze weten dat ik het gehad heb.
Het lijkt niet veel maar als je het hele dagen gebruikt gaat het erg snel hoor :P

Dat van Parijs en Milaan komt wel goed via een Travel & Surf pas maar alleen Londen moet ik dan nog zien te regelen :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:42

Maar bellen kost geen MB's. En de kaart kun je kopen zodra je land dus die heb je gewoon standaard bij je. Kan je in de metro vast kijken waar je daarna heen moet.
Maar zet eerst de rest je apps eens uit bij je internet. Scheelt vast al een hoop.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:43

lizy29 schreef:
Maar bellen kost geen MB's. En de kaart kun je kopen zodra je land dus die heb je gewoon standaard bij je. Kan je in de metro vast kijken waar je daarna heen moet.

Internet werkt niet ondergronds is mijn ervaring ! :)
Ik heb een app en die volgt me wanneer ik verplaats dus zo weet ik waarheen ik moet.
Alleen nu Londen nog, daarover kan ik echt niks vinden :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:44

OutOfTheWood schreef:
lizy29 schreef:

Internet werkt niet ondergronds is mijn ervaring ! :)
Ik heb een app en die volgt me wanneer ik verplaats dus zo weet ik waarheen ik moet.
Alleen nu Londen nog, daarover kan ik echt niks vinden :Y)

Dat zegt ze ook niet, ze zegt: een kaart kun je kopen zodra je landt, dan kun je in de metro vast kijken. Voor een kaart heb je geen internet nodig.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:48

Je kunt kaarten via google maps offline beschikbaar maken. Dan heb je dus geen internet nodig. Bellen gaat niet via internet.
Ik reis al 3 jaar de wereld over en doe het zo. Ik heb geen internet simkaart en ben toch altijd bereikbaar :-)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:50

Heb het net gevonden :D
Gewoon Verenigd Koninkrijk intikken en gelijk gevonden *\o/*

Bedankt iedereen *\%/* *\%/*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:51

is een gewone tomtom te ouderwets?? ;-)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:52

Geen idee wat je nu precies gevonden hebt maar ik ben blij dat je er inmiddels achter bent dat het land geen Londen heet O:)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:54

lizy29 schreef:
Geen idee wat je nu precies gevonden hebt maar ik ben blij dat je er inmiddels achter bent dat het land geen Londen heet O:)

Blond he :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:56

Welke provider heb je? Bij mijn weten zit Engeland overal in de EU bundel.
Daarnaast is al een paar keer gezegd dat je een kaart kunt kopen om daarmee de weg te zoeken, ja zo eentje van papier.
Is dat echt te 1980, zoek dan een app op waar je kaarten kunt downloaden en die off line kunt bekijken.
Laatst bijgewerkt door Dammie op 04-06-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:57

Babeth schreef:
Je kunt kaarten via google maps offline beschikbaar maken. Dan heb je dus geen internet nodig. Bellen gaat niet via internet.
Ik reis al 3 jaar de wereld over en doe het zo. Ik heb geen internet simkaart en ben toch altijd bereikbaar :-)

Dit dus, je kunt google maps offline gebruiken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:01

Tmobile denkt gewoon in Londen (verenigd koninkrijk)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:01

Dammie schreef:
Welke provider heb je? Bij mijn weten zit Engeland overal in de EU bundel.
Daarnaast is al een paar keer gezegd dat je een kaart kunt kopen om daarmee de weg te zoeken, ja zo eentje van papier.
Is dat echt te 1980, zoek dan een app op waar je kaarten kunt downloaden en die office kunt bekijken.

Nou zo oud ben ik nu ook weer niet hoor. :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:19

Maps.me kun je offline gebruiken. Staat alles op, ook restaurants, hotels, monumenten, echt alles. Kun je ook als Tomtom gebruiken