Niet alleen verjaardagen , ook bij andere visites. Waar hij bv een truc steeds weer herhaalde. Hd hij zelf ontwikkeld en bij zijn overlijden is de kennis verdwenen. Voor die tijd heeft hij een deel van zijn kennis nog overgedragen aan een jonge jongen maar deze dus niet, ook mijn tante weet tot de dag van vandaag niet hoe hij werkte. Denk ik dat ik meer dan 50 keer heb gezien als het niet meer is en nu nog steeds niet heb uitgevogeld hoe hijwerkt.
Een lege zakdoek. Echt leeg een die uit mijn kast kwam dus niet geprepareerd. Mouwen opgestroopt tot boven de elleboog dus niets in een mouw verstopt. Glazen tafel. Lege handen. Zakdoek ligt leeg op tafel. Iedeeen mag virtueel iets van een voorwerp pakken en dat neerleggen op de zakdoek. Daarna mogen wij de punten ervan bij elkaar pakken en samenvouwen, en dan zit er voelbaar iets hards in die zakdoek. Als we dan weer openbouwen is ie leeg.
.aaargh om gek van te worden.
Tijdje geleden met Hans Kazan en zijn zoon gepraat na een optreden van hem. Hij heeft mijn oom erg goed gekend en is door hem geinspireerd ook. Best leuk om te horen.
Ik heb heel kleine handen ook, en een belabberde motoriek waardoor behalve kaarttrucs ik nooit verder ben gekomen helaas. Mis ook de juiste flair ervoor.