En dan is je dierenarts er niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

En dan is je dierenarts er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 16:27

Al bijna 20 jaar heb ik dezelfde dierenarts. Een man die bekend staat als heel kundig en waarvoor mensen van ver komen met hun dieren.
We kwamen er vroeger al met onze hond en ook met mijn parkieten heeft hij altijd goed geholpen.
Hij staat bekend als konijnkundig, wat voor mij ook een belangrijke reden is om naar een bepaalde praktijk te gaan.
Nu moeten de konijnen binnenkort hun entingen weer en kwam ik er gisteren achter dat de beste man afgelopen zaterdag overleden is, na een heel kort ziekbed.
Ik kon het bijna niet bevatten. Hij was nog niet zo oud en had het vaak over zijn hobbies. Hij had mini paarden en wilde ooit nog dwergkonijnen gaan fokken. Altijd genoeg leuke onderwerpen om met hem over te kletsen.

Het verbaast mezelf een beetje hoeveel dit met me doet. Ik zag de man maar een enkele keer per jaar (gelukkig), wanneer de dieren entingen nodig hadden of wanneer er wat mankeerde.
Gelukkig werkte hij de laatste jaren samen met een tweede arts, zij is ook konijnkundig en ik zal daarom ook zeker bij de praktijk blijven komen.
Maar ik ben nog steeds geschokt, Ik had nooit verwacht dat de dierenarts eerder zou gaan dan mijn bejaarde konijn, waarvan hij altijd zei dat hij in zijn kroonjaren zit. (En waarvan ik altijd zei dat hij zo'n hekel aan de dokter heeft omdat hij degene is die hem gecastreerd heeft :+ )

Ik moest het gewoon even van me afschrijven. Het leven kan zo gauw voorbij zijn, daar ben ik me nu weer eens van bewust.

Het is toch altijd fijn wanneer je vertrouwen hebt in een arts, of dat nou voor je dieren of voor jezelf is. Een goede arts is goud waard en ik vind het erg verdrietig, zowel voor zijn nabestaanden als voor al zijn patiënten. Hij zal heel erg gemist gaan worden...

Anoniem

Re: En dan is je dierenarts er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:31

Kan me voorstellen dat zoiets als een schok aan komt.
Heel veel sterkte!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 16:34

Dankjewel
Wat ik ook een mooi gebaar vind, vrijdag (morgen) is de crematie en de praktijk is dan gesloten. Voor noodgevallen is er natuurlijk een vervangend arts.
In plaats daarvan zijn ze zaterdag en zondag extra geopend. Een mooi gebaar naar deze man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:38

Dat is zeker een mooi gebaar. :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:26

Veel sterkte :(:)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:33

Dankje !

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:35

Sterkte.
Je dierenarts kwijtraken is niet tof na zoveel jaar.

Mijn dierenarts waar ik al 32 jaar kwam is met pensioen gegaan en praktijk is gesloten.
Blijft raar als de honden weer een enting moeten krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:41

Sterkte, vervelend zeg :(:) Misschien kan je een rouwkaart naar de praktijk/familie sturen?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:43

Dat moet wel een klap geweest zijn Ts...
Ik mag er niet aan denken dat er iets zou gebeuren met mijn Da's. Je bouwt er idd een vertrouwensband mee op en legt je dierbare bezit in hun handen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:44

Vroeger ook zoiets mee gemaakt, kwam er achter dat mijn veearts aan alvleesklierkanker was overleden,
na een kort en heftig ziektebed
We hebben toen met een aantal stalgenoten een kaart naar de praktijk gestuurd :j

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:54

Dank jullie wel allemaal.

Een rouwkaart sturen lijkt me een fijn idee. De crematie vindt plaats in besloten kring, daarom denk ik dat een kleine steunbetuiging in de vorm van een kaartje wel gewaardeerd zal worden.

Ik hoop dat de praktijk zal blijven bestaan, met de andere arts. Maar goh, wat is dit vreemd en wat lijkt het me moeilijk voor veel huisdiereigenaren en voor collega's om in de praktijk te komen.
Zo'n behulpzame man en zelf kon hij nu niet geholpen worden Y;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:29

Ja erg je, je bouwt toch echt wel een band met je arts op hoor.
Een kaartje vinden ze vast fijn om te krijgen!

En jij sterkte :(:)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 19:36

Dankje ellepel