Wat zou de beste keuze zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Wat zou de beste keuze zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:08

Hallo,

Ik zit nu in leerjaar 2, basiskader. Onze school bestaat uit twee locaties, west en zuid.
Ik zit zelf op west, op west heb je zorg en welzijn en jonge ondernemer vooral op zuid meer de techniek vakken. Nu heb ik vandaag gesprek gehad met de teamleider dat mijn cijfers super goed zijn en dat ik daar ruim mee over kan gaan. Vanaf volgend jaar komt er een nieuwe klas en dat is voor leerlingen met een klas van maximaal 14 kinderen die 'leerproblemen hebben'. Ik heb zeker geen leerproblemen want ik leer eigenlijk nooit en haal toch achten en negens, meer voor dat ik afspraken niet na kom op school (te laat, werkstukken etc te laat inlever) Nu werd mij verteld vandaag dat het de komende 2 schooljaren niet op de afdeling gaat (wij kunnen in leerjaar 3 kiezen voor een van de techniekvakken, groen, zorg en welzijn etc. voor de praktijk) alleen kan alleen een afdeling van zuid kiezen want daar is de klas en de mentor, maar dat is meer voor auto's , metaal, timmeren zulke dingen. In die 'Nieuwe klas' heb je een mentor, die alle lessen zelf geeft in 1 lokaal (net zoals op de basisschool).

Ik heb tot morgenochtend om te beslissen of ik dat doe of niet, ik zie het nut er niet van in.. en hun raden het zeer aan om te doen, maar dan moet ik 2 jaar lang een afdeling gaan doen die ik niét leuk vind -O- ze zeiden van dat ik zelf mocht kiezen , maar ze brengen het zo over van ga nou maar gewoon naar die klas toe.. Deze klas richt zich meer op het diploma halen, niet zozeer over de afdeling want dat kun je daarna ook nog doen na die 2 jaar.

Wat zouden jullie doen.. Ik weet het echt niet, kinderen uit me klas zeggen ook dat ik het niet zou moeten doen, vooral omdat het bij mij daarbij misgaat wij hebben dit schooljaar 4 keer per jaar 8 weken lang tat periode (dat zijn dus 4 afdelingen en dan kun je kiezen voor volgend jaar) iets wat ik niet leuk vind, doe ik natuurlijk ook niet graag en dat merk je dan ook aan mij, mopperen, sloom werken etc. Jonge ondernemer kan alleen op west alleen dat kan ik volgend jaar dus niet doen.

Heel erg bedankt voor het lezen, en hoop dat jullie raar weten!

Met vriendelijke groeten,

Kelsey

LoveBodin

Re: Wat zou de beste keuze zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:13

Als jij die afdeling echt niet leuk vindt, zou ik het niet doen. School moet leuk blijven, je moet er met plezier heengaan!
Denk dat je zelf ook al gekozen hebt.
Laat je niet onder druk zetten door school!!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:18

Ik vind het een beetje een warrig verhaal, maar dit is wat ik eruit opmaak:

Je moet nu kiezen tussen een speciale klas en een 'gewone' klas. Als je voor de speciale klas gaat, krijg je extra begeleiding, maar kun je qua praktijk niet de vakken doen die je leuk vindt. Als je voor de 'gewone' klas gaat, krijg je wel de leuke praktijkvakken, maar krijg je niet die extra begeleiding.

Als jij goede cijfers haalt en denkt het zonder die extra begeleiding te kunnen redden, dan zou ik ook niet voor die speciale klas gaan. Het is belangrijk om naast de verplichte vakken ook wat dingen te doen die je leuk vindt, dat zorgt ook voor extra motivatie.

Wat vinden je ouders ervan?