Op zoek naar een goede (stads)fiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Op zoek naar een goede (stads)fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:00

Hoi bokkers,

Ik werk sinds een halfjaar in de thuiszorg en ga van cliënt naar cliënt op de fiets. Ik maak zo aardig wat kilometers op een dag! Ik ben net afgestudeerd en gebruik momenteel nog mijn oude studentenfiets... Opzich doet hij nog prima zijn werk maar hij begint wel wat af te takelen en eigenlijk ben ik gewoon toe aan wat beters. :D (sorry oud fietsje :') )

Nou vraag ik me af of er nog meer bokkers zijn die veel fietsen en wat voor fiets (merk/type) jullie aanbevelen!

Ik heb online al wat 'onderzoek' gedaan en heb een aantal fietsen gevonden die mij aanspreken, die ga ik vanmiddag even bekijken in de fietsenwinkel en waarschijnlijk ook even een testritje maken. Maar adviezen uit de eerste hand zijn zeer welkom :D

Waar ik naar wil kijken:
- Gazelle miss grace 3
- Gazelle Puur NL
- Gazelle heavy duty NL

(dat het allemaal Gazelles zijn is echt puur toeval, sta ook open voor andere merken)

Als iemand toevallig een van deze 4 fietsen heeft ben ik heel benieuwd hoe ze bevallen!
Maar alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 31-05-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mutsie93

Re: Op zoek naar een goede (stads)fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:03

Ik heb toevallig gisteren een oma fiets van spirit gehad. Hij is lekker licht maar voelt wel heel stevig aan. En het zadel zit echt super lekker! Ideaal want ik wil wat langere afstanden gaan fietsen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:06

Ik fiets op een Gazelle Ultimate Excellent, zo één:
Afbeelding

Volgens mij worden deze niet meer gemaakt, maar er zijn natuurlijk zat vergelijkbare fietsen! Vind het zelf een onwijs voordeel dat hij veel versnellingen heeft (24) en dat hij lekker licht is (15 kilo). Ik fiets er lekker mee door, en ik vind het ook erg prettig zitten zo een beetje voorover. Had in het begin wat last van m'n polsen met hobbeltjes enzo maar dat went wel :) Ik vind dit zadel ook erg lekker zitten, maar m'n moeder en vriend vinden het helemaal niks! Hij is erg smal en keihard maar je kan natuurlijk altijd een ander erop laten zetten.

Maar inderdaad een testritje is heel slim, want wat voor de één lekker fietst is voor de ander helemaal niks natuurlijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:47

mws => HTT

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:50

IK fiets op een Gazelle Eclipse, limited edition.

Ontzettend fijne stads fiets.

Afbeelding

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:55

ik fiets meer dan 100 km / per week op een multicycle comfort deluxeAfbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:58

Mijn moeder heeft de gazelle miss grace. Dit is wel de elektrische variant maar ik fiets hier niet graag op. Ik vind het een ontzettend zware fiets. Maar ik durf dus niet te zeggen of het gewone model ook zo zwaar is

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:02

wat zijn de vraagprijzen van die varianten?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:43

Wat die van mij gekost heeft durf ik zo niet te zeggen, ik heb hem als cadeau gekregen.

Mijn man heeft overigens dezelfde maar dan in heren variant, hij fietst er nu 2 jaar mee en fietst er 30 km per dag mee.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:51

Ik heb een Cortina Crush. Met versnellingen en achteruittraprem (vind ik betrouwbaarder dan handremmen). Enorm stevige en toch lichte fiets. Ook heel comfortabel
Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:11

Bedankt voor alle reacties!
@Mutsie93 ik heb nu ook een omafiets, opzich prima maar wil toch liever iets met versnellingen denk ik :)

@Warboel ja ik heb ook gekeken naar dat soort fietsen (wat sportiever) maar vind het toch wel erg onhandig zo met open kettingkast! Ben bang dat mijn broek dan snel onder de zwarte vegen zit enzo :))

@Lay_D & lemanthia die fietsen zien er allebei ook goed uit, kan ik ook eens naar kijken!

@_kimm vandaag de miss grace in het echt gezien en hij valt voor mij nu ook af. Vind de vorm vrij apart en heb het idee dat je vooral betaald voor het mooie uiterlijk van de fiets. Ook onhandig dat er geen bagagedrager op zit.

@Duhelo
- Gazelle miss grace 3: 729
- Gazelle Puur NL: 659
- Gazelle heavy duty NL: 749

Vandaag even bij de fietsenwinkel geweest en de Puur NL en Heavy Duty NL geprobeerd en vooral de laatste fietste echt als een zonnetje. Zeker een kanshebber! Moet er nog even over nadenken, ik geef niet zomaar 750 euro uit natuurlijk :)) maar zag er wel uit als een fiets waar je jaren mee vooruit kan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:12

Heb ik helemaal geen last van hoor! Ik doe eigenlijk nooit m'n broek in m'n sokken ofzo, en ik heb nooit zwarte vegen ergens :n Maar volgens mij heb je ze ook wel met dichte kettingkast, maar dat weet ik niet zeker. Ik wilde een nieuwe fiets, en toen had de tweedehandsfietsenwinkel deze staan en heb ik die gekocht zonder verder te zoeken haha :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:16

Ik heb een giant triple x, en daar ben ik erg over te spreken. Wel een vrij zware fiets, maar je fietst er zo mee weg!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:29

Samiyah schreef:
Bedankt voor alle reacties!
@Mutsie93 ik heb nu ook een omafiets, opzich prima maar wil toch liever iets met versnellingen denk ik :)

@Warboel ja ik heb ook gekeken naar dat soort fietsen (wat sportiever) maar vind het toch wel erg onhandig zo met open kettingkast! Ben bang dat mijn broek dan snel onder de zwarte vegen zit enzo :))

@Lay_D & lemanthia die fietsen zien er allebei ook goed uit, kan ik ook eens naar kijken!

@_kimm vandaag de miss grace in het echt gezien en hij valt voor mij nu ook af. Vind de vorm vrij apart en heb het idee dat je vooral betaald voor het mooie uiterlijk van de fiets. Ook onhandig dat er geen bagagedrager op zit.

@Duhelo
- Gazelle miss grace 3: 729
- Gazelle Puur NL: 659
- Gazelle heavy duty NL: 749

Vandaag even bij de fietsenwinkel geweest en de Puur NL en Heavy Duty NL geprobeerd en vooral de laatste fietste echt als een zonnetje. Zeker een kanshebber! Moet er nog even over nadenken, ik geef niet zomaar 750 euro uit natuurlijk :)) maar zag er wel uit als een fiets waar je jaren mee vooruit kan.

Als je de heavy duty van gazelle fijn vindt kan ik het echt aanraden om naar de Cortina crush te kijken! Vergelijkbaar model maar volgens mij qua prijs iets voordeliger

http://www.fietsenstunt.nl/cortina-crush-rn3-dames-2016.html?gclid=CImT-PDchs0CFbEy0wodNpwKBw

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:26

Bedankt voor de tip, ga morgen of overmorgen weer even naar de fietsenwinkel (zit een hele grote hier in de buurt, waar ze heel veel altijd wel op voorraad hebben) dan zal ik de Cortina Crush ook even bekijken! Inderdaad iets voordeliger.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:28

oh jeetje. wat een ptijzen voor een fiets!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:36

Ik heb nu bijna 2 jaar de Gazelle Miss Grace en hij bevalt mij zeer goed. Een bagagedrager kan je er wel bijbestellen. Heb ik ook gedaan.
Ik zat ook te twijvelen tussen de Heavy Duty en de Miss Grace. De MissGrace was sneller leverbaar en ik vond hem mooier. Dus voor de Miss Grace gegaan. Ik heb met 3 versnellingen en daar krijg je ook een grote rieten mand bij.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:59

Volgens mij is een fiets best persoonlijk. De één heeft liever een hoog stuur, de ander zweert bij veel versnellingen, etc. Ik zou dus naar een fietsenwinkel gaan (was je al van plan zie ik) en daar wat modellen die je aanspreken, uitproberen. Waarschijnlijk kunnen ze je daar ook goed adviseren over wat voor type past bij jouw gebruiksdoeleinde.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:06

Ik heb de Gazelle Miss Grace (geen elektrische). Ik vind het een erg fijne fiets, fietst niet zwaar terwijl hij wel heel stevig is. Heb hem nu 5 jaar en ziet er nog prima uit en rammelt niet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:24

Duhelo schreef:
oh jeetje. wat een ptijzen voor een fiets!
u

Heb vorig jaar ook wen nieuwe gazelle gekocht. Maar die van mij was ook 900 euro hoor... Dat betaal je gewoon voor een goede fiets maar ik kan wel jaren ermee door

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 13:43

Zijn inderdaad normale prijzen hoor, voor een nieuwe (merk) fiets. Ik heb inmiddels de Gazelle Heavy Duty gekocht en hij is elke cent waard :D Fietst heerlijk en kan er jaren mee vooruit.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:12

Samiyah schreef:
Zijn inderdaad normale prijzen hoor, voor een nieuwe (merk) fiets. Ik heb inmiddels de Gazelle Heavy Duty gekocht en hij is elke cent waard :D Fietst heerlijk en kan er jaren mee vooruit.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/* veel fiets plezier en goed op slot zetten dat ze hem Niet
Stelen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:51

Dankje! :D Ja heb er een goed slot bij gekocht en ook een verzekering voor afgesloten, dus komt goed. :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:21

Ik heb een gazelle paris. Superfijne fiets.

Heb je al bij je werk geïnformeerd of er een fietsenplan is?

Hier hebben we een constructie waarbij je je uren bruto kunt inzetten tot €750 ( scheelt in mijn geval 40%)