Dove jongeren (20-30 jaar) gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Dove jongeren (20-30 jaar) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:32

Hallo allemaal,

de titel heeft even wat uitleg nodig.
Ik volg op dit moment een cursus gebarentaal via Gebarentaal voor Iedereen, op dit moment niveau 3. Heb dus hiervoor ook al niveau 1 en 2 gedaan. Echter is er nog geen nieuw niveau ontwikkeld en dus zal het na dit niveau voorlopig stoppen.

Ik zou het alleen onwijs leuk vinden om het een beetje bij te houden. Het lijkt mij dan ook heel leuk om een doof persoon te ontmoeten waarmee ik in gebarentaal kan gaan communiceren om zo mijn gebarentaal verder te ontwikkelen en het zou leuk zijn als daar een vriendschap uit komt. Ik ben zelf bijna 26 jaar en vind het dan wel leuk om iemand van ongeveer mijn eigen leeftijd te ontmoeten. Verder kom ik uit Nieuwegein, dus niet te ver van Utrecht vandaan zou handig zijn maar is geen must natuurlijk.

Ik dacht ik plaats een topic hier want ik denk dat hier best wel mensen zijn die doof zijn of iemand kennen die doof is en die het misschien wel leuk zou vinden om met mij in contact te komen.
Ik ken natuurlijk nog lang niet alle gebaren en het moet ook allemaal niet al te snel gaan want dan begrijp ik het niet. Dat is ook de reden dat ik nu niet naar een gebarencafé of zo zou gaan want daar ga ik niks begrijpen, dat gaat echt te snel.

Ik weet niet of dit een heel raar iets is maar ik dacht ik kijk gewoon of ik hier misschien iets ga vinden waar ik gewoon een leuk contact mee kan opbouwen. Dus graag hoor ik van jullie.

Groetjes Linda

Douce

Re: Dove jongeren (20-30 jaar) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:51

Wat interessant. Ik vind het niet raar, juist goed dat je het bij wilt houden. Hopelijk krijg je leuke reacties!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:53

Ik ben gelukkig niet doof of slechthorend, maar ik dacht ooit eens op Facebook een groep tegengekomen te zijn waar tolken en dove mensen gekoppeld konden worden. Misschien dat je daar ook even naar kan kijken?

Ik hoop dat je leuke reacties krijgt. Ik denk dat je veel mensen blij kunt maken. :)

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:16

Even de andere kant op: Ik heb vorig jaar de minor gebarentaal en zou het eventueel leuk vinden om af en toe via Skype te oefenen. Lig er wel enorm uit, maar dan heb ik weer motivatie om het bij te spijkeren.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:23

Mijn ouders zijn beiden doof.

Ken je sincity? Dit moet een enorm leuk feest zijn voor doven, slechthorende en horende mensen. De vloer trilt op de beat en er staat een tolk op het podium. Hier kun je ook vanalles doen, veel jongeren gegarandeerd :)

Er bestaat ook een gebarencafè, als je wil kan ik het wel even navragen waar deze zit. Ik gok ergens in utrecht maar dit weet ik niet zeker.

Edit; oeps ik las er een beetje snel overheen dat je hier juist niet op zoek naar bent.. ik ken wel dove jongeren maar deze zitten meer in den haag etc.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:31

Gebarencafe zit inderdaad in centrum Utrecht, Cafe marktzicht. Misschien niet helemaal waar TS nu naar opzoek is, maar voor haar doel is het wel een leuke manier om jongeren die NGT beheersen te ontmoeten. Met de minorstudenten heb ik daar een paar keer gezeten en de sfeer is heel open, wij hebben weinig 'alleen' gezeten.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:37

Ann1992 schreef:
Gebarencafe zit inderdaad in centrum Utrecht, Cafe marktzicht. Misschien niet helemaal waar TS nu naar opzoek is, maar voor haar doel is het wel een leuke manier om jongeren die NGT beheersen te ontmoeten. Met de minorstudenten heb ik daar een paar keer gezeten en de sfeer is heel open, wij hebben weinig 'alleen' gezeten.

Dat heb ik ook gehoord ja, ontzettend vriendelijk en open. Misschien is het wel handig om juist daar iemand te leren kennen en daarna eens 1 op 1 af te spreken.

Ik wou er zelf ook eens heen maar het is niet bepaald in de buurt. Ik kan gebarentaal enorm goed volgen, altijd leuk aangezien ze soms best leuke verhalen kunnen vertellen die wij 'horenden' dan niet mee mogen krijgen :Y) zelf doe ik het niet zoveel meer, ik had vooral mijn eigen verzonnen gebarentaal die niet echt volgens de boekjes ging, maar mijn ouders begrepen me perfect.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:40

Aaah ja, leuk. Als het werkt en je begrijpt elkaar, dan is het goed toch? :D Ik kan er ook niet zoveel meer van, maar net genoeg dat een oud minorklasgenootje me nog begrijpt. Blijft toch handig om nog te kunnen communiceren als zij in de trein staat en ik er buiten. :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:55

Ann1992 schreef:
Aaah ja, leuk. Als het werkt en je begrijpt elkaar, dan is het goed toch? :D Ik kan er ook niet zoveel meer van, maar net genoeg dat een oud minorklasgenootje me nog begrijpt. Blijft toch handig om nog te kunnen communiceren als zij in de trein staat en ik er buiten. :')

Aah jaa wat is dat handig, communiceren op afstand of door wen raam heen *\o/* en mensen je maar aan zitten kijken van huh?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 13:59

Heej ja ik snap dat jullie zeggen dat ik juist naar een gebarencafé moet gaan maar ik ga daar gewoon niet in mijn eentje heen. Dan zou ik met mijn groep moeten gaan maar dat gaat nu niet meer lukken. We willen al met zijn allen naar het gebarenrestaurant gaan bij de Gelderhorst maar daarvoor een datum prikken wordt ook al lastig. Dus ik zie het niet echt zitten om in mijn eentje daarheen te gaan. De gebaren gaan mij dan ook veel te snel omdat ik nog lang niet alles begrijp dus dat zou dan heel frustrerend voor mij worden. Vandaar dat ik in eerste instantie losse contacten zoek, en dan kan ik daarmee uiteindelijk wel een keer naar een café gaan als ik dat een keer wil meemaken.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:12

Ik snap het wel hoor, helaas heb ik geen losse contacten voor je dus succes met je zoektocht!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:14

Zoeken ze bij de Gelderhorst niet nog iets van een vrijwilliger voor een client? Er zullen vast ook mensen zijn van jouw leeftijd? :-)