Goedkope decoratietips bruiloft

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-16 15:32

Ik ben op zoek naar zeeeeer goedkope tips voor decoratie van een bruiloft (totaal moet minder dan 100 euro zijn)
Mijn zus gaat binnenkort trouwen en is nogal kritisch als het gaat om geld. Ze heeft geen geld en wil ook niet dat anderen veel uitgeven aan haar dag. Oftewel, hoe goedkoper, hoe beter!

Het plan is nu om een bbq te geven in de tuin van mijn ouders. Er komen slechts 15 mensen en dat past makkelijk. Met veel pijn en moeite heb ik toestemming om een paar tafeltjes en stoelen te huren, zodat het toch een mooi geheel is ipv een bij elkaar geraapt zooitje van eigen stoelen. Dit ga ik dus wel zo goedkoop mogelijk doen en verwacht dan ook dat ik het zelf ga versieren. Maar hoe? En wat doe ik met de rest van de tuin? Ik ben erg handig, maar niet creatief genoeg om iets te bedenken... DIYtips zijn dus erg welkom!
Qua stijl heeft mevrouw ook zo haar eisen: niet te cliche en geen foute teksten, niet te druk met printjes en geen overdaad aan bloemen.

Wat misschien heeeeel handig is, is dat de tuin is afgezet met gaaspanelen. Het is eigenlijk een enorme open kattenren namelijk. Daar kan ik dus handig gebruik van maken, maar wederom: hoe???

Brand maar los met de briljante creatieve ideetjes!

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!


Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:36

Misschien een rol witte tule kopen en daar strikken mee maken?
Glazen flessen (lege flessen van witte wijn enzo, maar wel doorzichtige flessen) verven en ophangen?
Ballonnen kopen en die opblazen en overal op plakken en aan hangen?

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:36

Google eens op "cheap garden party decoration".

Denk aan grote tonnen die je vult met water & ijs als drankkoelers, versierde servetten en glazen, hang wat lampions op, op elke tafel een paar kaarsen en zet wat mooie planten neer :j

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:39

Mijn ouders hebben voor onze bruiloft servetten "uitgeplozen" tot mooie bloemen en die overal in de tuin opgehangen. Moet het wel droog zijn, anders blijft er weinig van over natuurlijk :-P
Edit: zoiets dus http://feelingfuzzy.blogspot.nl/2009/11/learn-to-make-paper-flowers.html. Ijzerdraadje eromheen en dan kun je het overal aan vastmaken :)

Verder zou je iets met flessen kunnen doen waar je bijv. van die goedkope kerstversiering / lichtjes in laat hangen.
Laatst bijgewerkt door Roadracer op 30-05-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:40


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:43

Roof de action leeg zou ik zeggen ;)
*Glazen potten bekleden met jute of kant en daar nepbloemen inzetten bijv. Ziet er echt heel leuk uit. Idem waxinelichtjeshouders - dit met een ijzerdraadje omwikkelen en aan de stoelen hangen bijv.
*Honeycombs ophangen aan bomen/hek (kosten ook niks bij de action).
*Zelf uit gekleurd papier hartjes knippen en deze op een satéprikker plakken.

Ik zou zeggen ga een dagje op pinterest zoeken en daarna naar de action :D

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-16 15:50

Oh die bloemen zijn echt mooi! Die ga ik zeker maken!
Komen al goede tips voorbij, tnx! Ik ben echt zo'n creatieve nitwit met zulke dingen..

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

conejo

Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:00

Vaak nu idd bij de action of lidl tuinverlichting voor weinig. Wij hadden ook gewoon slingers vier verjaardag van die vlaggen. Ook wel echte bloemen maar wij hadden heel veel bloemen gekregen als kado. Kenden iemand die bij de bloemen veilig in Aalsmeer werkte die vroegen we om bloemen en toen we vroegen hoeveel hij kreeg zij hij dat het ons huuwlijk kado was. Maar idd nep bloemen bij de action vandaan. Wij hebben ook nog wat met kerstversiering gedaan.
Wij hielden en bbq op de boerderij/pensionstal van mijn schoonvader.
Wat je ook kunt doen is de salades en zo mooi opmaken als je doe zelf maakt.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:02

Ze hebben bij de action hele mooie neppe roosjes bij de crea afdeling !
Verder lint , en jampotten verver met een vorm eruit , kaarsje erin en je hebt een mooi centerpiece

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:03

Pinterest! Zoek bijvoorbeeld op cheap wedding decoration, wedding decoration diy en nog wat varianten. Ideeën opdoen, action leegroven, en klaar!

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:06

Voor m'n feestje afgelopen jaar had ik allemaal verschillende potjes gespaard, strikje van de action er om, waxinelichtje er in (tip. Neem lang brandende), en als je er veel hebt staat het heel leuk als het donker wordt. Je zou de potjes ook nog met ijzerdraad aan het gaas kunnen hangen, en ook met bloemetjes er in ofzo.

Succes. Wordt vast leuk! Zijn de leukste feestjes, niemand verwacht er wat van, dus kan alleen leuk worden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:11

Leraar engels op vwo had ook nagenoeg geen budget. Daar hebben we toen met de hele klas van papieren zakdoekjes roosjes zitten maken. Zag er echt heel leuk uit. Van crepepapier kun je ook leuke dingen doen. Eventueel pompoms maken van wol.

Takken met bloemen knippen bij mensen die toestemming geven uit hun tuin. Bv hortensias of klimop, naaldbomen of zoiets. Takken zoeken in het bos met een leuk vormpje.

Eventueel kun je bij gratis op te halen vragen of mensen nog spullen kunnen missen, of jullie kijken zelf in je huis wat je aan slingers, (kerstversiering?) hebben liggen en gebruiken dat die dag

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:37

Je kan melk pakken verzamelen, wit verven/spuiten en met een prikker aan de ene kant haar eerste letter van der naam en aan de andere kant zijn eerste letter erin prikken.
Dan kan je aan de twee overgebleven kanten hartjes erin prikken.
Maak hier n mooie slinger van, lampjes/kaarsjes erin en je hebt super leuke gepersonaliseerde verlichting.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:51

Je kan bierflesjes, wijnflessen en jampotjes verven en als vaasjes gebruiken
Afbeelding

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Genoeg leuke ideeën te vinden online ;)

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:19

Kijk eens op pinterest en de site welke..

Voor in de avond breekstaafjes bij de action halen. Leuk om dingen mee te maken..

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:20

Op AliExpress kan je heel wat vinden voor echt superweinig geld. Gewoon zien dat je per bestelling niet te veel koopt, zodat je geen extra kosten moet betalen. Erg veel shops verzenden ook gratis. Wel moet je rekening houden met een paar weken levertijd. Ik heb er voor mijn bruiloft veel gekocht!

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:24

Wibra had ook vele dingen ... Eens een rondje lopen :)

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:25

Ledlampjes (action) in ballonnen stoppen en die opblazen en ophangen :)

Anoniem

Re: Goedkope decoratietips bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:26

Xenos heeft ook leuk versierspul voor weinig :)

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:33

voeringstof is heel goedkoop en mooi om strikken van te maken. Ook heb je op de markt vaak stoffen van 1 euro per meter waar je mooie strikken van kan maken.

Ga langs supermarkten en bloemisten en vraag of je de dag van de voren de 'over de datum' bloemen mag meenemen. Of met korting kunt krijgen. De winkel waar ik werk doneert ze altijd aan de kerk, dus een bruiloft is ook een prima doel hiervoor. Daarnaast kunnen veldbloemen(bv fluitenkruit) Ook al heel mooi staan. koop in ieder geval niets waar bruids- voor staat, want dat is automatisch 3x zo duur.

lichtslangen en dergelijke kun je misschien ook lenen?

Mijn neef had op zijn bruiloft allemaal zelf dingen van hout gemaakt. van die grote schijven uit een stam gezaagd en dit op de grond gelegd als soort tegels. en stropakken om op te zitten enzo, was erg leuk.

braooop

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:14

Geweldig zeg al die leuke dingen die al worden beschreven, gaat een wereld open. :))

Ik heb laatst inderdaad bij de Xenos zo'n 2 meter aan versierspul zien hangen voor bruiloften, kostte ook bijna niks.
Slingers, lampionnen, noem het maar. :j

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie