Sinds 1.5 maand ongeveer loop ik stage. Ik studeer geschiedenis en ben nu op een landgoed bezig om het archief te inventariseren - op papier klinkt het fantastisch leuk, en ik heb er zeker ook goede dagen/leuke vondsten tussen, maar man man, wat valt het tegen.. Het werk is vrij monotoon, en, om heel eerlijk te zijn, onder mijn niveau
Afgezien van het feit dat de werkzaamheden me dus minder liggen, merk ik dat het de hele dag achter een bureau zitten en naar een computerscherm staren echt funest is. Ik word er depressief van en zie enorm op tegen het feit dat ik nog 1.5 maand door moet.
Nu is dit nog maar een stage, en zit ik nog in de bachelorfase van mijn studie, dus omscholen is een optie... Ik wil zeker nog een master gaan volgen in het vakgebied geschiedenis, want de opleiding zelf vind ik leuk en ligt me goed, en dan heb ik i.i.g. een afgeronde opleiding. Maar ik moet er niet aan denken dat ik de rest van mijn werkende leven zo moet doorbrengen..
Werk in de buitenlucht zou ik dus ook graag proberen, kijken of dat me ligt. Maarja: wat? Ik ben niet technisch onderlegd en alle beta vakken zijn absolute abracadabra voor mij, dus dan valt er al een en ander af. Met dieren werken zou ik graag doen, maar in zo'n klein, dichtbevolkt landje als dit zijn er meer mensen die dat willen en niet genoeg werkgelegenheid om die droom voor iedereen waar te maken, dus ik ben bang dat ik werk in de paarden- of hondensector ook niet kan doen.
Ik zit dus een beetje met mijn handen in het haar. Wat voor opties zijn er qua buitenwerk, of misschien 50/50 kantoor/buiten oid?
Hopelijk hebben jullie wat ideeën voor me, want ik weet het echt niet meer
)
Ik vind het zo ontzettend moeilijk om in te schatten wat ik moet/kan doen.. Ik wil niet een van die mensen worden die een hekel hebben aan hun baan en alleen tot leven komen in het weekend
wat dat betreft heb ik er wel een volwaardige klus aan, maar het is eerder hbo- dan wo niveau, denk ik. (Ik moet een historisch archief toegankelijk maken - er heeft nog nooit iemand daadwerkelijk structuur in aangebracht dus ik moet documenten van +/- 1650 tot 1945 ordenen in een logische archiefstructuur. Het verzinnen van die structuur was even lastig, maar wel zo klaar. Nu zit ik eigenlijk alleen nog maar alles te nummeren en categoriseren, en het enige wat het af en toe lastig maakt is een slecht handschrift