Dode vrouw gevonden, hoe verwerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dode vrouw gevonden, hoe verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:21

Deze voormiddag heb ik op mijn werk een vrouw aangetroffen die al 2 dagen dood in haar auto zat. Zelfmoord. Ik leek dit redelijk goed te verwerken, tot nu. Ik heb schrik om te gaan slapen, zie constant weer haar gezicht voor mij. Wat kan ik doen? Slachtoffer hulp is enkel door de week beschikbaar blijkbaar. Om hier voor een dokter van wacht te bellen is ook wat stom. Binnen 4,5 uur gaat de wekker weer voor een nieuwe werkdag. Iemand tips om het voor nu van mij af te zetten?

Gianti

Re: Dode vrouw gevonden, hoe verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:25

Jeetje sterkte :(:) Ben je nu alleen?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:25

Wat ongelofelijk naar!!! Sterkte allereerst!
Misschien dat je iets van muziek kan luisteren? Of een boek lezen? Een film / serie die je echt te vaak hebt gezien aanzetten kan ook helpen....

En absoluut zodra ze beschikbaar zijn even bellen ook al voelt het dan minder erg tegen die tijd (of juist erger)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:26

Ik meende dat slachtoffer hulp ook in het weekend werkte. Althans ik kreeg deze op een zondag als ik me goed herinner.
Dokter bellen kan geen kwaad. Als je eigen echt niet prettig voelt gewoon bellen.

Misschien voor nu iet van een paar comedys kijken?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:27

Kan mij voortellen dat je na zoeits heftigs niet kunt slapen. Tip heb ik niet, misschien gewoon een kopje thee zetten en iets gaan lezen waardoor je gedachten misschien bij wat anders zijn?

Sterkte in ieder geval!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:27

Heftig!! Ik denk dat verwerken hiervan niet makkelijk is en een oplossing zal er zo 123 niet zijn gok ik.
Wat ik doe als ik naar droom en niet meer kan slapen (slecht vergelijk misschien) is 2 paracetamol nemen dat maakt je rustig..
Wellicht dat dat jou nu ook iets helpt?

Sterkte in elk geval en als niet lukt kan je volgens mij echt de huisarts wel bellen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:28

Ja, vader en zijn vriendin zijn rond 1.00 thuis, dus zit nu nog beneden met mijn honden voor wat steun.

Het liefst zou ik direct bellen maar goed :( Snap wel dat ze niet constant open zijn, maar we zijn echt aan ons lot overgelaten. Er zijn nog collega's die later kwamen en die het zagen. Geen enkele hulpverlener heeft nog maar gevraagd of het ging of info gegeven voor steun/hulp te krijgen.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:29

Na een traumatische ervaring ben ik een tijdje met de televisie aan naar bed gegaan. Dan viel ik vanzelf in slaap. Mijn tv had een timer, dus die ging na 1 uur ook vanzelf uit. EMDR is misschien een goede therapie om zoiets een plek te kunnen geven.

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Devitootje op 29-05-16 01:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:30

Jeetje, dit verwacht je ook niet te zien, laat staan te vinden.

Ik kan mij goed indenken dat je er nu van slag door bent.
Je hebt uren op adreline geleefs, en je lichaam en geest komen nu pas tot rust. En dan komt het besef pas naar boven.

Ik zou, al is het voor je eigen, je werk voor morgen afzeggen. Je collega's hebben hier vast alle begrip voor. Je moet nu eerst zelf alles verwerken en dit kan een tijd duren. Maar neem ook de tijd die je nodig hebt.
Maar blijf het ook van je af schrijven/praten enz.

Voor het slapen kun je (ouderwets) warme melk proberen, of even onder een warme douche staan.

Heel veel sterkte trouwens..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:31

En mocht je het niet langer kunnem volhoudem, bel de doktersdienst..
Die kunnen je ook tips en adviezen geven bij trauma's

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:31

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:32

Wat erg!
Heb je dan wel begeleiding gehad, nadat je de vrouw hebt gevonden?
Ik denk wel dat slachtofferhulp o.i.d. altijd bereikbaar is, maar ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
Heel veel sterkte, hoor, het lijkt mij ook juist als je gaat slapen dat alles weer boven komt. :(
Ik hoop dat iemand een goede tip voor je heeft!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:33

Je kunt bellen met sensoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:36

Ik ben belgisch, weet niet of dat dan ook mag?

Nee, niets van hulp/begeleiding. Heb de hulpdiensten gebeld, hele uitleg gedaan etc. Toen ze waren toe gekomen is ons opgedragen gewoon weer aan het werk te gaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:38

Heb je een spelletje op je mobiel? Zoals Candy crush of Farm heroes? Bij mij helpt het als ik dat speel als ik niet kan slapen omdat ik lig te piekeren.
Heel veel sterkte, vreselijk dat je haar hebt moeten vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:39

Heb even verder gezocht en in België kan ik bellen naar tele onthaal. Helaas is er een wachtlijn :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:52

Gatsie..
Even een inkoppertje misschien, maar heb je niet ergens nog een doosje oxazepam liggen wat je ooit gekregen hebt van de dokter?
Dan kun je in elk geval even tot rust komen hopelijk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:55

Ik weet niet goed hoe ik je kan helpen, maar als het helpt om te praten; deel je ervaring, praat over hoe je je voelde, hoe je je voelt, wat je denkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:55

Nee, heb enkel brufen in huis voor mijn migraine aanvallen. Denk dat ik maandag wel naar de dokter ga voor iets licht kalmerends.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:57

Als je geen hulp nu kan krijgen dan blijf hier schrijven... wij (tenminste ik en nog een boel bokkers)kunnen luisteren....

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:58

Misschien iets van thee?
Warme melk?
Schaapjes tellen?
Als je alleen thuis bent zou ik vooral comedy programma's gaan kijken met een kopje thee onder een deken als je alsnog niet in slaap valt zit je aandacht in iedergeval minder bij die vrouw :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:03

Dat is niet niks :(:)

Verwerken heeft tijd nodig...

Maar heb je iets tegen haar gezegd?
Misschien helpt dat alsnog?
Of schrijf iets aan haar, voor jezelf.

Een afscheidje, dat je aan haar denkt en dat je hoopt dat ze haar rust gevonden heeft...iets dergelijks?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:07

Misschien kan je gaan schrijven? Dat je opschrijft hoe je je voelt, wat je denkt, wat je wil etc zodat je je gedachten wat beter kan ordenen? Misschien ASMR videos kijken op youtube, daar kalmeer ik altijd van en als ik met het geluid aan en oordoppen in mijn bed lig krijg ik het eigenlijk altijd voor elkaar om rustig in slaap te vallen. Misschien helpt het.

Veel sterkte, wat een rot ervaring. Maar blijf er niet alleen mee zitten, praat er over.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:10

Het is heel logisch dat je niet kunt slapen. Wat je hebt meegemaakt is heftig en iets wat je niet dagelijks ziet.

Blijf erover praten en als het echt niet gaat bel dan de ha of slachtofferhulp.

Het is normaal dat de beelden van de vrouw vannacht en komende dagen nog voor je zult zien.

Sterkte!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:29

Jeetje meid, dat is echt heel erg. Natuurlijk kan je niet slapen. Hartstikke traumatisch... Ik ben ook nog wel even wakker. Misschien samen beetje spelletjes gaan spelen op internet? Of is er nu al iemand thuis weer? :)

Ik zou toch morgen niet gaan werken. Dat lijkt me wat to much om te gaan doen. Begrijpt je baas vast wel.