Ik ben dolgelukkig! Ze zien op kantoor wie ik ben, ze zien wat ik kan, en ze zien dat het alleen maar beter kan worden. Maar... Ik ben ook bang. Ik sta ineens boven mijn rechtstreekse collega's. Ik ben gepromoveerd tot "kwaliteit" wat in houd dat ik letterlijk moet oordelen over hoe mijn collega's hun werk doen en ik hier dagelijks verslagen over uit moet uitbrengen. Dit zowel richting mijn collega's (feedback geven) als mijn baas. En hoewel ik dolgelukkig ben met de promotie (ik wil al jaren hogerop groeien in de business) vind ik dit wel moeilijk.
Ik woon en werk in het buitenland, weinig mensen spreken Engels, en nog minder mensen spreken Nederlands. Het is dus eigenlijk vrij logisch dat mijn collega's ook mijn vrienden werden. Ik zie dit wel gescheiden, maar toch vraag ik me af hoe ze bepaalde dingen op gaan vatten.
De vraag voor mijn mede-bokkers. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik ben vast niet de eerste bokker die plots een functie heeft gekregen waarbij het beoordelen van je collega's je baan is
Ik ben doodeerlijk. Doe je het goed, dan doe je het goed. Maar lever de waardeloos werk, dan zal ik ook de eerste zijn die zegt; De paasei Jantje.. WAAR WAS JIJ MEE BEZIG?! Ik begrijp de frustratie naar mensen toe (ik werk immers ook al 9 maand in de klantenservice en ken de "bloedzuigers"), een weet dit in een mooi pakketje te brengen. Desondanks vind ik het toch spannend. En hoe ga ik straks om met mijn collega's die hier al jaren langer werken dan ik, maar wie ik nu "de baas" (ik ben niet de baas, maar ik ben wel verantwoordelijk voor hun werk) moet zijn, terwijl zij in het bedrijf al vele malen meer ervaring hebben?Ik weet dat we allemaal hetzelfde zijn. Ik ben geen haar beter dan zij zijn en zo zou ik me ook nooit willen voelen
maar... Ik ben nu wel plots verantwoordelijk voor een team van 30 mensen en dit is totaal nieuw voor mij. Hoe gaan mijn medebokkers hier mee om? Hoe hebben jullie deze plotselinge omslag aangepakt? En eigenlijk vooral de omslag; van vriend naar baas op de werkvloer?
Moet ook kunnen. Ff weer de spirits liften
maar hij is nogal ehm.. hopeloos met vrouwen en dat is algemeen bekend