45 km auto vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

45 km auto vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 16:28

Een vriendin van mij heeft aangeboden haar 45 km auto te delen
Aangezien ik sinds kort mijn auto kwijt ben, te duur geworden, zou dat een mooie oplossing zijn natuurlijk
Nu heeft zij een all risk verzekering lopen van maar liefst 124, 00 per maand.Dat lijkt mij wel heel erg veel, zeker omdat het geen nieuwe auto is.
Zijn er mensen op bokt die een 45 km auto hebben en zo ja, wat betalen jullie dan??
IK ben daar erg benieuwd naar en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Keet

Re: 45 km auto vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:30

Zou eens contact opnemen met een verzekeringsmaatschappij :)
Volgens mij ligt het niet alleen aan hoe oud het voertuig is, maar ook de waarde, schadegevoeligheid, diefstalgevoeligheid enz enz en aan je leeftijd, schadevrije jaren e.d.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:30

Ik heb er een, ik betaal iets van 35 euro meen ik, all risk.
Maar mij is verteld dat er geen verzekering meer is die ze aanneemt als je hem niet hebt als invalidevoertuig.
Mijn vorige verzekering is ermee gestopt, teveel schades en mijn huidige neemt ze enkel nog aan als je er in rijd met een reden.
Mijn auto is echt niet goedkoop geweest, dus dat doet er volgens mij niet toe.
Mijn vorige was 60 of 70 euro pm.

Het is trouwens wel de moeite waard hier.
Ik heb een elektrische en rij misschien 15 cent per dag aan stroom weg, volledige accu is 35 cent, geen wegenbelasting, geen apk.
De snelheid wen je heel snel aan, en op korte stukjes maakt het echt geen donder uit qua reistijd.
Ik reed er gerust 30 km mee naar hilversum, en dan issie echt nog niet leeg.
Daar deed ik een uur over, en je scheurt alle files voorbij in de spits. :')
Bij een van de foto's ben ik echt 6 km stapvoets verkeer voorbij gescheurd, je hebt op die route de oprit van de A2.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-05-16 16:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:33

Nou dat vind ik dan een hele dure, ik zou voor mijn Subaru Legacy all risk 65 euro kwijt zijn p.m.
Nu heb ik wel meer dan 15 schadevrije jaren.
Dus zal wel iets met de schadegevoeligheid zijn van die wagentjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:19

Verzekeren is zo duur omdat er tegenwoordig veel jongeren in rondscheuren als ze nog geen rijbewijs hebben. Schadegevallen zijn zo hoog geworden dat ze de verzekering enorm hoog hebben moeten maken. Ze zijn ze daarom liever ook kwijt dan rijk.
Overbuurvrouw had hetzelfde probleem, die wilden ze eruit wippen omdat ze die wagentjes niet meer in de verzekering wilden hebben. Mijn overbuurvrouw valt met haar 70 jaar nou niet echt in de categorie jongeren met roekeloze rijstijl.
Zij rijdt al een jaar of 20 in zo'n wagentje en heeft nog nooit schade gehad. Maar betaald zich nu wel blauw vanwege die jongeren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:30

ze hebben ook absoluut gelijk, alleen de goede worden weer de dupe van de slechte

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 18:55

Ik ben benieuwd ik heb telefoon nummers van paar verzekeringen die het nog doen. Ga er volgende week eens flink achteraan en laat het jullie weten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:23

Ik ben benieuwd wat je vind die qua het nog verzekeren zonder echte reden..
Zelf vind ik het trouwens wel link hoor totaal rijlesloos, ik heb zelf geen rijbewijs maar heb wel rijles gehad, 50 uur ofzo.
Echter gestopt omdat ik de puntjes op de i fysiek gewoon niet meer waar kan maken en rijles erg veel pijn gaf.
Met name het stuur correct vasthouden en pedalenwerk.
Nu heb ik met volledige goedkeuring van de rijschool een 45 km model, automaat.
Op dit moment adviseren ze handbediening maar daar wil ik nog niet aan, gezien je dan elk jaar moet verlengen en daar amper van af komt als je normaal B wil halen.
Dit autootje is perfect voor mij, pedalen zitten ook zeer gunstig.
Maar zonder rijles had dat ding geheid in de prak gelegen, wat een aso's soms qua inhaalmanouvres!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:26

Maar wat betaal jij aan verzekering per maand?
En heb je W.A of all risk verekering moonfish 13?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 01:43

All risk.
Dat ivm de aankoopprijzen, ik kan gewoon geen nieuwe kopen bij diefstal of ongeval.
Ze zijn flink aan de prijs, je kunt beter een fiatje kopen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 08:55

Maar wat zijn je kosten aan de verzekering per maand?
Want ik neem aan dat je de dagwaarde terug krijgt? De auto waar ik het over heb is al 8 jaar oud en heeft wat schade, dus die zal niet zo veel meer waard zijn.
Met 125 p maand aan verzekering, lijkt het mij dat je dan beter een WA kan nemen en geld opzij legt, of zie ik dat verkeerd?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:22

Rond de 40 euro betaal ik, maar ze nemen ze enkel op in de verzekering als het dient als invalidenvoertuig.
Geen idee wat ik terug krijg, zal het binnenkort navragen.
Dit autootje is nog flink geld waard, dus daarom vonden we WA te risicovol.
Zelf viel het mij trouwens enorm tegen hoe ontzettend duur ze zijn algemeen gezien.
Bij mij viel de canta trouwens af om bepaalde redenen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:43

Ik heb een Canta, en betaal 128 euro per jaar WA. Ben nu verzekerd bij Klaverblad.

Het was lastig een verzekering te vinden. Vanaf 16 jaar mag je zonder rijbewijs met een Canta rijden en door de vele jongeren die er mee willen rijden was er zo veel schade etc. Mijn vorige verzekering is er daarom ook mee gestopt. Voordat ik Klaverblad vond nog verschillende verzekeringen benaderd maar die wilden perse een bewijs dat ik invalide ben en daarom met de canta rijd.

Best onzin, ik heb gewoon een rijbewijs en mag dus ook in normale auto's rijden. Waarom zou ik dan niet in een 40-km canta'tje mogen rijden waar niet eens een B rijbewijs voor nodig is?

Om op de vraag van ts terug te komen; ik zou niet all risk verzekeren, en al helemaal niet voor dat bedrag per maand. Zorg wel dat je op een veilige plek parkeert of je autootje vast zet met een kettingslot of zo, want ze zijn best gewild.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:53

Safiera, waarom heb je er een als ik vragen mag?
Hier was het gewoon easy, ik kon aantonen dat ik hem rijd om de reden invalide.
Soms krijg ik door oudjes naar mijn hoofd dat ik m vast voor de leuk heb, maar daar klopt niks van.
Over dat gewilde, ik heb om die reden een stuurslot.
Een die heel hard begint te gillen als je hem beweegt, en hij staat onder mijn slaapkamerraam dus reken maar dat ik dan wakker word. :')

Overigens is het politiebureau hier 300 meter vandaan, en bij de woorden dat kleine ding van verderop weten ze al genoeg.
Ik ben de enige in deze omgeving met zo'n type autootje, dus ik wens ze succes om m te verstoppen, tenzij ze hem gelijk naar het buitenland verkassen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:29

Ik heb mijn canta nu voornamelijk nog omdat het goedkoper rijden is als met een auto.
Verzekering, onderhoud en benzine is goedkoper. En voor de stukken die ik rijd (20 km naar stal en zo'n zelfde afstand naar m'n ouders) gewoon perfect. Af en toe balen van de langere reistijd, maar verder top.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:38

Betaal nog geen 30,-/maand WA, en verzekering zeurt niet, maar ik rij er al een aantal jaartjes in rondt. All-risk is onbetaalbaar, dan had ik een gewone auto gekocht (kan ook, want gewoon rijbewijs, maar 1 op 30 diesel is stukken goedkoper).