Buitenlandse stage vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Buitenlandse stage vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:52

Zijn er hier meer met een vriend/vriendin die naar, in, of in het buitenland op stage is geweest? Ben benieuwd naar jullie verhalen! :)

Mijn vriendin waar ik nu bijna 5 maanden mee samen ben gaat in september voor 5 maanden op buitenlandse stage in Peru. Ze zal op sommige momenten in de stad zijn, maar de momenten dat ze in het amazonegebied zit is er geen internet en geen bereik. Er gaat 1x in de 10 dagen een bootje naar het vaste land. Er is nog geen planning, dus we weten ook niet hoeveel contact we kunnen gaan hebben, maar het zal niet veel zijn.

We zijn zelf al aan het bedenken welke manieren er nog meer zijn voor contact etc. maar tips zijn welkom!

Ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:34

Zelf ben ik net een half jaar weg geweest en dat is behoorlijk goed gegaan. De ene keer hadden we meer contact dan de andere keer en soms was dat moeilijk. Maar het is goed gekomen en ga straks weer een paar maanden weg.

Wij hebben ook veel geskyped en soms een sms als ik nergens internet had.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 23:46

geerte schreef:
Zelf ben ik net een half jaar weg geweest en dat is behoorlijk goed gegaan. De ene keer hadden we meer contact dan de andere keer en soms was dat moeilijk. Maar het is goed gekomen en ga straks weer een paar maanden weg.

Wij hebben ook veel geskyped en soms een sms als ik nergens internet had.

Hadden jullie wel wekelijks contact? Fijn dat het goed is gegaan! Is het makkelijker geworden, of vind het dit keer nog lastiger weg te gaan?

Eleandra

Re: Buitenlandse stage vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:50

Ik ben momenteel zelf 5 maanden weg, zit in Tenerife voor Erasmus. Hij is 2 keer 2 weken voorbij gekomen en verder hebben we dagelijks contact :) Heel goed te doen allemaal!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 00:10

Eleandra schreef:
Ik ben momenteel zelf 5 maanden weg, zit in Tenerife voor Erasmus. Hij is 2 keer 2 weken voorbij gekomen en verder hebben we dagelijks contact :) Heel goed te doen allemaal!

Oh wat fijn dat hij langs kon komen!:D ook fijn dat jullie dagelijks contact hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:48

Mijn vriend is onlangs terug gekomen na een 10 weken Minor in Thailand. 2,5 maand lang heb ik 'm onwijs veel gesproken, dagelijks! Hij heeft een Thaise simkaart met internet aangeschaft en dat was vrij goedkoop volgens hem. Verder gingen we veel skypen als de wifi het toeliet.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 09:09

_Dominique schreef:
Mijn vriend is onlangs terug gekomen na een 10 weken Minor in Thailand. 2,5 maand lang heb ik 'm onwijs veel gesproken, dagelijks! Hij heeft een Thaise simkaart met internet aangeschaft en dat was vrij goedkoop volgens hem. Verder gingen we veel skypen als de wifi het toeliet.

Fijn dat jullie elke dag contact konden houden!:) hoe zouden jullie contact hebben gehouden als je geen wifi en bereik hebt? Of in ieder geval maar eens in de zoveel tijd

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:43

Ik zit momenteel zelf in het buitenland voor 6 weken stage, maar ik heb het er behoorlijk moeilijk mee. Ook al is het maar 6 weken, maar ik wil nu al heel graag naar huis. Ik mis niet alleen mijn vriend en familie, maar ook gewoon de bezigheden in Nederland. Hier gaat alles veel anders en op z’n tijd... ik hoop dat de weken snel voorbij gaan!

Wij houden trouwens wel gewoon dagelijks contact via de app en soms via skype, maar daar wordt het missen niet minder van, helaas..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:57

Als jouw vriendin internet hebt inderdaad skype/facebookbellen.. Dan zie je elkaar ook op beeld wat ik toch altijd wel heel belangrijk vind.

Mijn verloofde woont in Turkije, en hebben elkaar nu vanaf februari niet meer gezien (dit is ook de langste periode :+ ). We appen 24/7, en bellen of videobellen iedere avond dus dat scheelt wel heel erg veel.

Morgen ga ik er weer heen *\o/*

Wel een ontzettend gave bestemming heeft je vriendin!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:01

Oh man, ik was laatst 2,5 week weg van mijn vriend en vond het al verschrikkelijk. :')
Volgend jaar gaat hij misschien op buitenlandse stage voor 3 maanden, ik weet niet hoe we dat gaan overleven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:40

Eleandra schreef:

Ik ook! Of nou ja, ik loop stage. Waar zit je? :)

Ik loop dus stage voor drie maanden in een hotel. Heb meestal gewoon wifi, niet super goed maar dit is te doen. Ik kan in ieder geval gewoon appen. Heb een keertje facebookchat gedaan met wat gekochte data, met 2 vriendinnen en ouders. Maar meer zou ik ook niet echt hoeven, ik zit hier maar drie maanden, ik zie ze daarna wel weer. :P

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 17:57

Leuk om te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat en dat jullie veel contact kunnen hebben allemaal!:) ik hoop dat het bij ons ook alsnog mee valt, maar het contact hebben zal moeilijk worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:43

Mijn schoonzus heeft een project in Afrika gedaan toen ze net 3 maanden verkering had met mijn broer. 5 maanden amper contact. Maar nu zijn ze 6 jaar samen en gaan ze trouwen. Woohoo.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 18:46

lieveli schreef:
Mijn schoonzus heeft een project in Afrika gedaan toen ze net 3 maanden verkering had met mijn broer. 5 maanden amper contact. Maar nu zijn ze 6 jaar samen en gaan ze trouwen. Woohoo.

Leuk om te horen dat het goed is gegaan met zo weinig contact! :j *\o/*

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:58

Nooit tegen laten houden door een relatie! Het zal misschien niet altijd makkelijk zijn, maar dit zijn kansen die je niet snel meer krijgt. Als je eenmaal werk/een huisje hebt kan je niet meer zo makkelijk weg. Ik heb nog altijd spijt dat ik nooit zoiets heb gedaan..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:28

Ik heb ook een half jaar in het buitenland gezeten. Mijn vriend is toen ook twee weken langsgekomen.
Mijn ervaring is dat het voor de achterblijver het moeilijkst is. Ik was immers bezig met nieuwe dingen doen/leren, nieuwe mensen leren kennen, in de weekenden de omgeving te verkennen, terwijl m'n vriend gewoon thuis in z'n oude vertrouwde omgeving zat, maar dan zonder mij.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:33

Mijn vriend gaat vanaf augustus 6 maanden naar Ierland. Waarschijnlijk laat mijn werk & zijn stage het niet toe dat ik een keertje daar heen ga.. -O-

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:06

NeverGiveUp schreef:
Eleandra schreef:

Ik ook! Of nou ja, ik loop stage. Waar zit je? :)

Ik loop dus stage voor drie maanden in een hotel. Heb meestal gewoon wifi, niet super goed maar dit is te doen. Ik kan in ieder geval gewoon appen. Heb een keertje facebookchat gedaan met wat gekochte data, met 2 vriendinnen en ouders. Maar meer zou ik ook niet echt hoeven, ik zit hier maar drie maanden, ik zie ze daarna wel weer. :P

San Cristobal de La Laguna! :) de studentenstad

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 09:48

Fangio schreef:
Ik heb ook een half jaar in het buitenland gezeten. Mijn vriend is toen ook twee weken langsgekomen.
Mijn ervaring is dat het voor de achterblijver het moeilijkst is. Ik was immers bezig met nieuwe dingen doen/leren, nieuwe mensen leren kennen, in de weekenden de omgeving te verkennen, terwijl m'n vriend gewoon thuis in z'n oude vertrouwde omgeving zat, maar dan zonder mij.

Ja dat lijkt mij ook heel erg moeilijk straks. Ik hoop ook dat er een mogelijkheid komt erheen te kunnen, maar dat zal wel lastig zijn. Voordat ik mijn vriendin kende was ik veel aan het werk en zat ik savonds altijd thuis, toen heb ik haar leren kennen en nu zijn we veel samen en doe ik veel leuke dingen. Ik hoop tegen die tijd toch wat leuke contacten te vinden, zodat ik niet 5 maanden alleen maar aan het werk ben en weinig leuks meer heb :=

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:00

Het vriendje van een vriendin van mij heeft ook een paar maanden in de jungle in Indonesië gezeten. Daar was ook geen bereik. Zij stuurde brieven naar elkaar en Skype als hij weer in de bewoonde wereld was. Maar dan was het bereik ook niet altijd super. Is misschien even wat afzien voor jou. Maar het vaak wel te doen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:08

Ik zit nu mijn laatste week in Zweden, ik heb hier 5 maanden gestudeerd als Erasmus. Mijn vriend is ook 1x langs geweest!

Ik vond het best moeilijk en merkte ook wel dat je, als je elkaar mist en enkel online spreekt, sneller aan elkaar ergert of ruzietjes hebt. Alleen maar omdat je elkaar beide zo mist. Dat moet je onthouden, dat dat de reden is. Vond het fijn om hem dus tussendoor wel te zien, maar niet nog een keer want het afscheid viel echt heeel zwaar.

Maar al met al, het is natuurlijk gewoon te doen als je een goede relatie hebt. Achteraf vliegt de tijd :D

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:09

Ik zou dit jaar voor 11 maanden in Indonesië zitten, gelukkig is dit al ingekort naar 9 maanden. Mijn vriend is een maand voordat ik wegging, terug gekomen van zijn 5 maanden studie in Rusland. Ik heb hem toen daar opgezocht. Hij heeft mij nadat ik 1,5 maand in Indo zat bezocht en ik ben nu spontaan als verassing een weekje naar Nederland gegaan. En dan merk je echt hoe erg je alles hebt gemist en nog erger gaat missen. Ik moet nog t/m eind oktober en hij komt over 7 weken weer langs. Nooit op de planning gehad dat we elkaar 3 keer zouden zien, want het zou maar 1 keer zijn. Maar het is gewoon zo gelopen! Verder hebben wij veel contact via whatsapp en skypen we bijna dagelijks.

Als je geen internet hebt, zou ik kijken of je van te voren brieven kan schrijven en daar een datum op zetten en dan meegeven aan je vriendin zodat ze bijvoorbeeld om de zoveel weken een brief kan lezen! Of stuur is een leuk pakketje op met wat Nederlandse hapjes.
Belangrijkste is dat je open en eerlijk blijft en je zelf bezig blijft houden als 'achterblijver' want voor jou gaat de standaard routine door thuis en daar mis je een persoon (vriend/vriendin) in en zij ervaart zoveel nieuws dat het gemis daardoor onderdrukt kan worden (hoeft niet bij iedereen zo te zijn).

Voor je het weet is het voorbij, de tijd vliegt echt. Succes (:

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:19

Mijn vriend zit nu in Munchen voor twee maanden internship, ik ben achtergebleven in Edinburgh waar we beiden studeren. Zelf ga ik van half juli tot begin september ook voor een internship naar Duitsland, maar ik zit dan in Hamburg, lekker aan de andere kant- bovendien gaat hij dan net weer terug naar de UK :+ Ik ga wel half juli bij hem langs, en hij begin augustus bij mij, voor een paar dagen, dat is wel een fijn vooruitzicht. Gelukkig weinig tijdsverschil, we kunnen skypen en spelen samen een computerspelletje via de internets, dat vind ik echt een uitkomst 8-) dikke aanrader, lekker kletsen terwijl je wat te doen hebt.
Tot nu toe is het best te doen, ik mis hem wel maar heb genoeg afleiding/drukte. Ik ben ergens wel bang dat het mis gaat, zijn nog niet zo lang samen en het is best omschakelen om moeite te moeten doen via internet contact te houden, ipv iemand standaard elke dag zien. Skypen is fijn maar verder zijn we beiden niet echt types om de hele dag berichtjes naar elkaar te typen.

Als je helemaal geen internet en bereik hebt lijkt het me wel lastig. Als je de kans hebt om gewone post te sturen zou ik dat doen, brieven en kaarten zijn echt superleuk.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:30

Emmarosaly schreef:
Ik zou dit jaar voor 11 maanden in Indonesië zitten, gelukkig is dit al ingekort naar 9 maanden. Mijn vriend is een maand voordat ik wegging, terug gekomen van zijn 5 maanden studie in Rusland. Ik heb hem toen daar opgezocht. Hij heeft mij nadat ik 1,5 maand in Indo zat bezocht en ik ben nu spontaan als verassing een weekje naar Nederland gegaan. En dan merk je echt hoe erg je alles hebt gemist en nog erger gaat missen. Ik moet nog t/m eind oktober en hij komt over 7 weken weer langs. Nooit op de planning gehad dat we elkaar 3 keer zouden zien, want het zou maar 1 keer zijn. Maar het is gewoon zo gelopen! Verder hebben wij veel contact via whatsapp en skypen we bijna dagelijks.

Als je geen internet hebt, zou ik kijken of je van te voren brieven kan schrijven en daar een datum op zetten en dan meegeven aan je vriendin zodat ze bijvoorbeeld om de zoveel weken een brief kan lezen! Of stuur is een leuk pakketje op met wat Nederlandse hapjes.
Belangrijkste is dat je open en eerlijk blijft en je zelf bezig blijft houden als 'achterblijver' want voor jou gaat de standaard routine door thuis en daar mis je een persoon (vriend/vriendin) in en zij ervaart zoveel nieuws dat het gemis daardoor onderdrukt kan worden (hoeft niet bij iedereen zo te zijn).

Voor je het weet is het voorbij, de tijd vliegt echt. Succes (:

Wow jeetje := wat een goed idee om brieven mee te geven!:) ja zodra ze weer in contact komen met degene die de stage begeleid hoor ik of er mogelijkheid is tot post. Ja ik hoop het := ik ben ook al echt soms aan het bedenken wat voor mij dingen zijn waar ik me goed mee bezig kan gaan houden en ook aan het kijken om meer contacten te krijgen, maar dat is nog wat lastig.

Dankjewel! Jij ook nog veel succes en plezier daar :j

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:38

Marit schreef:
Ik zit nu mijn laatste week in Zweden, ik heb hier 5 maanden gestudeerd als Erasmus. Mijn vriend is ook 1x langs geweest!

Ik vond het best moeilijk en merkte ook wel dat je, als je elkaar mist en enkel online spreekt, sneller aan elkaar ergert of ruzietjes hebt. Alleen maar omdat je elkaar beide zo mist. Dat moet je onthouden, dat dat de reden is. Vond het fijn om hem dus tussendoor wel te zien, maar niet nog een keer want het afscheid viel echt heeel zwaar.

Maar al met al, het is natuurlijk gewoon te doen als je een goede relatie hebt. Achteraf vliegt de tijd :D

Dat lijkt me heel lastig... Als er kleine ruzietjes ontstaan terwijl je zover bij elkaar vandaan zit... Ja ik weet ook niet of ik lamgs kan komen, maar als ik dat zou doen lijkt het me enerzijds heel fijn, omdat je de 5 maanden splits in 2x een 2,5 maand, maar aan de andere kant ook heel zwaar inderdaad om nogmaals afscheid te nemen...