Opnieuw solliciteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Opnieuw solliciteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:25

Ik loop nu al een tijdje met het idee rond en ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb vorig jaar in de zomermaanden (ongeveer deze tijd) gewerkt bij een hotel hier in de buurt, als Housekeeping. Dit was ontzettend leuk (maar zwaar) werk! Eind vorig jaar heb ik ontslag genomen vanwege de drukte die kwam omdat ik naast mijn bijbaan ook nog van 8 tot 5 op stage zat. Maar nu ik sinds maart weer klaar ben met stage kriebelt het toch wel om daar weer te solliciteren en weer wat bij te verdienen. De vacature staat open, dus waarom niet zou je denken?

Ik vraag me alleen af hoe je zoiets aan moet pakken. Schrijf je net zo'n formele brief als je de eerste keer stuurde (omdat je je werkgever in principe al "kent") of ga je voor de nette aanpak zoals altijd? En zet je jezelf niet compleet voor banketstaaf als je opnieuw solliciteert naar dezelfde functie?

djuulsie

Re: Opnieuw solliciteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:28

Je kan ook langs gaan en naar je manager vragen? Zou denk ik niet een hele formele brief gaan schrijven.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:29

Als het werk je trekt waarom niet? Gewoon doen! Ik zou wel voor de nette aanpak kiezen, just to be sure...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:31

Ik zou even bellen of langs gaan. Dan kun je aansluitend aan het gesprek een brief sturen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:32

Ik zou even langsgaan, en anders toch een formele brief sturen.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:32

Ik zou langs gaan...

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:33

Denk dat het langsgaan dan toch wel een betere optie is dan een brief/mail sturen. Hebben ze ook meteen weer mijn hoofd gezien :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:39

Ik zou ook langsgaan.

Als je voor een brief gaat dan zou ik absoluut gaan voor een formele brief! In die brief zou ik ook uitleggen dat je in alle tevredenheid al eens in deze functie hebt gewerkt, maar dat je in goed overleg gestopt bent i.v.m. je stage. En uitleggen waarom je deze functie nu wel langere tijd zou kunnen vervullen.
Ze gaan toch in je cv zien dat je er al gewerkt hebt, als ze je al niet aan je naam herkennen.

Een vriendin van me had laatst hetzelfde maar dan in de kinderopvangsector. Zij heeft gekozen voor een korte informele brief en zij is hierop afgerekend en ze is op basis van deze brief dus niet uitgenodigd. Er werd haar verteld dat ze bij een nette formele brief wel op gesprek had mogen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:42

Het hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe het contact is geweest. Als het een niet te formele organisatie is zou ik gewoon eens langs gaan en vragen.

Als het een formele organisatie is of je kiest voor het schrijven van een brief, zorg er dan voor dat deze formeel is. Een simpelere variant komt al snel gemakzuchtig over, dan zou ik persoonlijk toch liever als te formeel/professioneel worden gezien :j