Stel je gaat samenwonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Stel je gaat samenwonen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 19:38

Hoe doe je dat? :D

In de situatie dat je beide zelfstandig woont 2 compleet ingerichte huizen?

Hoe doe je het wat betreft beide eigen huisdieren laat je die dan samenwonen? maar dan heb je ook te maken met territoriumdrift

Hoe doe je het met beide een sociaal leven in een andere stad hebben, ga je dan precies midden tussen die 2 steden wonen of kies je 1 van beide steden.

Hoe hebben bokkers dit gedaan wanneer je bijvoorbeeld beide een totaal andere smaak hebt, hou je dan de meubels van 1 persoon, combineer je de leukste spullen uit beide huizen ookal staat het echt niet samen, of koop je een compleet nieuwe inrichting die beide bevalt.

Dit gaat overigens niet over mezelf maar had het hierover met een vriendin.

Uit eigen ervaring heb ik alleen samengewoond met mannen die nog thuis woonde dus geen ervaring hierin.

Brandt los!!

Kabayo

Re: Stel je gaat samenwonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:46

Ik ga dit jaar samen wonen met mijn vriend.
Hij komt uit assen en ik uit heerenveen. Wij gaan er tussen in wonen zodat heerenveen en assen beide een halfuur rijden is :)
Dieren heb ik wel in het ouderlijk huis maar die blijven hier. We kopen samen 2 honden :)
Uitzet spulletjes zijn we al rustig samen aan het kopen

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:56

Bleek bij ons best lastig, helemaal 100% eens worden over alles lukt bijna niet. Maar liefde gaat om geven en nemen en compromissen sluiten toch :D
Wij hebben het huis ingericht met de spullen die we al hadden, dus sommige dingen niet echt onze smaak. Hierdoor krijg ik wel het gevoel dat je voor een volgend huis/inrichting beter weet wat je wilt. Wij stuitten bijna wekelijks op dingen die wij volgende keer anders willen :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:59

pfoeh jq.

ik ga einde van het jaar bij mijn vriend intrekken. .
gelukkig hebben we beide dezelfde smaak.

mijn complete inboedel zal verkocht worden op de slaapkamer na (kledingkast boxspring en nacht kastjes )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:12

Ik heb een appartementje in de stad, mijn vriend een eengezinswoning net buiten de stad. Inmiddels wonen we nu bijna een jaar samen en zeg ik volgende maand mijn huis op. Ik had 2 katten en hij ook, die hebben we al een hele tijd geleden gekoppeld, dat gaat helemaal prima.

En ik doe de meeste van mijn spullen lekker weg. Qua verf en inrichting hebben we allebei dezelfde smaak, dus daar hebben we geen discussie over. En ja, ik vind het dressoir echt moeilijk lelijk, maar het is van zijn overleden papsie geweest dus die gaat niet weg. En hij walgt van mijn felblauwe Marilyn Monroe lamp, maar dat was 1 van de eerste dingen die ik kocht toen ik 11 jaar geleden het huis uitging, dus jammer dan. :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:20

Ik ben ruim 3 jaar geleden bij mijn vriend in getrokken. Hij had een koopwoning, ik een huurwoning dus die keuze was snel gemaakt. Ik ben daardoor ook van woonplaats veranderd wat me achteraf toch best tegen is gevallen.

Qua inrichting was het makkelijk. Ik had een hoop oude meubels en zijn inrichting was nog als nieuw. Hij had weinig prullaria in huis dus dat kon ik mooi meenemen. Gelukkig hebben we wel dezelfde smaak dat scheelt een hoop.

Tussen 2 woonplaatsen in gaan wonen hebben we met de koop van onze nieuwe woning overwogen, maar besloten toch niet te doen. Dan zit je allebei overal ver vandaan dus vroeg me af wat ik daar dan mee op zou schieten. Bovendien hebben we beiden wel de ouders hier in de buurt wonen. Gaan nu in een dorp vlakbij onze huidige woonplaats wonen. Ik denk dat mij dat wel een stuk beter gaat bevallen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:24

Ik woon in Arnhem. Mijn grote liefde 175 kilometer verderop in Groningen.
Wij hebben besloten samen een huis te zoeken in het hoge Noorden. Maar mijn meubels mogen bijna allemaal mee! :D

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:24

Ik en vriendlief woonden beide op onzelf zo'n 250 km uit elkaar :)
Ik ben bij hem ingetrokken, heb wat van zijn spullen weg gedaan en ik wat van mij. Wat overbleef hebben we samengevoegd. Hij had geen huisdieren, ik drie katten. Dat was wel wennen voor hem, maar hij kan niet meer zonder ze!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:50

Ik ga in juli met mijn vriend samenwonen. Ik kom uit Nederland en hij is een Kiwi. Maar ik verhuis met alle liefde naar Nieuw Zeeland! :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:16

Ik heb al mijn spullen ingepakt, opgeslagen of verkocht en ben bij hem in gaan wonen. We hadden allebei een huurhuis op dat moment.
Gelukkig was ik de enige met een huisdier, dus dat was niet zo lastig.
Maar toen gingen we uit elkaar en was ik alles kwijt... Ik doe het dus nooit weer zo. :)
Wil in de toekomst gerust weer samenwonen, maar ik verhuis er niet om óf voor allebei een nieuwe woning die ik als enige ook zou kunnen blijven betalen. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:23

Ik ben verhuisd voor mijn vriend naar Australie..

Hij had al aardig wat meubels en ik heb zelf nieuwe bij gekocht (en sommige dingen die hij had vervangen.)

Ik vind het bankstel niet mooi, maar wel heel comfortabel.. dus dat hoeft nog niet vervangen te worden.
Het bed vervangen we over 'n half jaar ofzo..

In London/NL heb ik alles verkocht wat ik had en niet kon meenemen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:28

ideaal is volgens mij samen in een nieuw huis beginnen, en dan misschien ook samen nieuwe meubels aanschaffen, maar dat is wel een kostenplaatje natuurlijk. Huisdieren wennen wel aan elkaar, zeker als ze dus beide moeten verhuizen, dan is er nog geen territorium.

Ik ben een aantal jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken. Het was inderdaad even puzzelen met de meubels, maar hij had het net nieuw ingericht, en redelijk naar mijn smaak, dus het meeste van mij is op marktplaats beland.
Hij woont ca 15 km verderop, dus wat mijn minimale sociaal leven betreft was dat geen probleem.
Huisdieren ging wel goed, want die had hij nog niet. Hij moest wel wennen aan de katten, want die wilde hij liever niet in huis... we hebben compromis gesloten dat de katten nu in de bijkeuken leven, maar die zijn voor het grootste deel van de tijd toch ook buiten.
het lastigst was het voor de kinderen om te wennen, nieuwe school, andere sportclubs, vriendinnetjes ed.. voor hen was het het meest ingrijpend.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:32

Ik had alleen 2 cavia's en beiden hadden ook weinig meubels.Mijn man had een groot huis,dus hebben we alles bij elkaar gezet.Wel een samengeraapte inrichting natuurlijk.Nu na 16 jaar wil ik wel eens wat anders.Wel hadden van veel dingen 2 stuks en iets van 10 pannen en 4 koekenpannen.En natuurlijk een regenboog van handdoeken in de badkamer.O ja,wel andere gordijnen gekocht.Die waren te lelijk.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 25-05-16 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:32

Wij hebben samen de inboedel gekocht, of tenmiste ik heb het uitgezocht en hem vervolgens naar alle winkels gesleept of hij het er mee eens was haha en verder laat hij mij mn gang gaan. Ik hou wel rekening met zijn smaak en dat gaat prima :)
4.5 jaar geleden woonde ik nog thuis en hij in een studio dus we hadden ook niet zoveel wat mee hoefde naar ons eerste huis samen haha.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:56

Ik ben van een gezinswoning net buiten Den Helder verhuisd naar het 50m2 appartement van mijn vriend in Den Haag. Tijdelijke oplossing (hij werkte al in Den Haag en ik kon een baan in de omgeving vinden). Het is iets langer geworden dan gepland en nu zijn we op zoek naar een koopwoning wat echt ons huis moet gaan worden.

Qua spullen, bijna alles van mij staat in de opslag. Mijn boekenkast en inhoud zijn mee gegaan omdat hij daar nog ruimte voor had. Zijn bank vond ik lelijk en de mijne vond hij ook niet mooi dus we hebben een nieuwe gekocht :+ mijn katten zijn mee gegaan, maar hij had geen huisdieren. Indien wel, hadden ze wel gewend geraakt hoor.
We hebben redelijk dezelfde smaak gelukkig, nu is alles nog bij elkaar geraapt maar straks in 'ons' huis komt het wel goed :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:05

juval schreef:
ideaal is volgens mij samen in een nieuw huis beginnen,

Mijn ideaal is; ik heb een huis en een ander trekt erbij in :+
Zo gezegd, zo gedaan.

Ik heb een koophuis, mijn vriend is bij mij ingetrokken. Helemaal prima. Ik had alles al, maar hij heeft wat meubels meegenomen. En ik kreeg er een aquarium bij. Niet zo'n kleintje die je in een hoek ergens wegmoffelt, maar een ding van anderhalve meter breed dat midden in de woonkamer staat. Maar goed, de katten zijn er blij mee, dus vooruit maar :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:23

Ik ben heel blij dat mijn kerel Hoorn heel leuk vond, want Amersfoort vond ik verschrikkelijk. De meubels zijn dan ook gewoon blijven staan, wel heb ik een enorme berg met elektronica gekregen 8-). We hebben qua stijl gelukkig dezelfde smaak, al zie ik in mijn omgeving dat over het algemeen de smaak van de vrouw wint (kortom, die van mij maakt nooit kans ;) ).

Ik zal nooit katten kunnen nemen, ivm ernstige allergie en die hond kan ik vergeten. Maar de cavia's zijn door hem geadopteerd en ik begin het vermoeden te krijgen dat de cavia's hem liever vinden dan mij....

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:28

Ik woonde toentertijd in Antwerpen en hij in Breda. Toen we wilde gaan samenwonen heeft hij een huis gekocht in Breda en ben ik er meteen bij ingetrokken. :D (ik wilde erg graag weg uit Antwerpen)
Hij woonde altijd in een gemeubileerd appartement dus we hebben mijn spullen die we beiden mooi vonden gehouden. Verder alles nieuw gekocht naar onze smaak! :) Erg mooi geworden en echt óns huisje.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:34

Ik woonde vanuit mijn ouderlijk huis in Rhoon, ben tijdelijk bij mijn vriend ingetrokken in Zwijndrecht maar ik kan hier niet aarde.. en hebben nu samen een huis gekocht in Rhoon. Inboedel hebben we verkocht en gaan alles nieuw nemen op de slaapkamer na. :)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:42

Mijn vriend had een koophuis in Emmen, ik woonde in een huurhuis in Den Bosch. Na 9 maanden heen en weer pendelen hebben we ervoor gekozen om te gaan samen wonen. Ik kon een nieuwe baan krijgen vlakbij Emmen, huurhuis was makkelijk op te zeggen dus daar ging ik.
We hebben afgesproken dat ik regelmatig een weekend naar Brabant zou gaan, en dat doe ik nu dus ook.

Paard is verhuisd naar een leuke pensionstal hier in de buurt en samen hebben we 2 jaar terug een kat genomen.

Qua inboedel ging dat wel soepel. Ik had heel veel gekregen oudere meubels, veel heb ik aan de kringloop gegeven. Andere dingen heb ik eerst verhuisd naar een opslagbox in Emmen en vanuit daar hebben we dingen ingewisseld van zijn meubulair en andere dingen gewoon verkocht.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:44

Goof schreef:
juval schreef:
ideaal is volgens mij samen in een nieuw huis beginnen,

Mijn ideaal is; ik heb een huis en een ander trekt erbij in :+
Zo gezegd, zo gedaan.

Haha, gelukkig ben ik niet de enige die dat zo ziet. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:02

Ik ben bij m'n vriendin ingetrokken, dat toen eigenlijk nog maar net m'n vriendin was :+ maar ivm bedrijfswoning en werk dat stopte moest ik er wel uit.

Veel zaken aan meubels enzo hebben we samengebracht. Beetje van haar, beetje van mij, de rest ging in de opslag.
De beesten zijn allemaal gewoon bij elkaar gebracht. Ik had 2 honden en een papegaai en zijn had 3 honden en wat katten.
1 van mijn honden ging niet zo goed met katten dus dat was wat lastig wel. Heeft er ook 1 aangevallen.

Een jaar later zijn we verhuisd naar Frankrijk maar m'n vrouw (inmiddels getrouwd) heeft nog een bedrijf in nl dus hebben nu 2 huizen waarvan er 1 deels is ingericht en de ander volledig.
Tzt komt alles naar Frankrijk dus dan gaat er wel het eea weg denk ik.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:50

Wij wonen op 20 minuten van elkaar, ik nu bij mijn ouders terwijl ik mijn huis klaarmaak + de paardenstalling. Hij woont in zijn net affe nieuwebouw ....

Bij ons is het een levensgroot probleem, wat gaan we doen, waar gaan we wonen. Mijn paarden zijn slechts huisdieren voor hem en horen niet te bepalen waar hij gaat wonen. Ik weet niet hoe dat gaat uitdraaien op termijn .... :'(

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:57

Wij zijn gewoon gaan damenwonen de honden en katten zijn bij elkaar gezet maar zo dat ze zelf weg kunnen lopen als dat nodig is.

Verder is het kwestie van nemen en geven.ondertussen al 8 1/2jaar samen en wonen 4 jaar bij elkaar

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:58

Wij woonden naast elkaar (2 geschakelde vakantiewoningen, eigenaar was mijn lief, die woonde links, ik huurde rechts).

Hebben beide huizen gesloopt, de helft van de grond verkocht en met de nieuwe buren een 2 onder 1 kap gezet.

Inboedel op 1 berg gegooid en samen uitgezocht wat we het mooiste vonden en dat weer in huis gezet. De rest grotendeels mensen blij mee gemaakt die het wat minder ruim hebben financieel dan wij.

Sommige zaken nieuw gekocht, sommige zaken gaan we nog vervangen. Gelukkig wel dezelfde smaak.