Ervaringen met wedding planner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Ervaringen met wedding planner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 16:18

Beste bokkers,

Vandaag over exact 4 maanden gaan mijn vriend (verloofde) en ik trouwen. 5 maanden geleden hebben we onze ceremoniemeesters gevraagd. Helemaal te gek, ja natuurlijk!

Vanmiddag werd ik opgebeld met de mededeling dat er geen zin meer was, dus daar zit ik dan zonder ceremoniemeester, amper nog iets geregeld omdat ze er al langer mee liep. Ik heb uiteraard nog iemand, die hier ook niet van op de hoogte was. Zij wil er graag mee doorgaan, maar alleen gaat hem dit nooit worden. Nu weet ik op het moment niet wat ik het beste kan doen. Mijn goede vriendinnen die ik er eventueel voor zou kunnen vragen zijn zelf druk met een eigen bruiloft.

Nu zat ik te denken aan een weddingplanner, maar ik ben nog niet helemaal om. Hebben jullie ervaring hier mee?

:wave:

Selka

Re: Ervaringen met wedding planner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:25

Het kan hoor!!

Ben zelf op dit moment ceremoniemeester en ik krijg de laatste 2 maanden pas details van het bruidspaar.

Bijna alles is geregeld behalve zaken die het bruidspaar zelf moet bedenken. Bijv. muziek, seating plan en foto locatie. Ik geef tips en help waar ik kan maar de dag bepalen voor het stel is niet echt mijn taak natuurlijk ;)

Als jij een locatie hebt en een gastenlijst kun je dit makkelijk nog voor elkaar krijgen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:29

Ik heb mijn bruiloft helemaal zelf geregeld. En heb voor de dag zelf een weddingplanners als proffesionele ceremoniemeester.
Ik heb voor het plannen van het huwelijk 2 adviesgesprekken gehad, ze ging mee met het eindgesprek op de locatie en zij doet de aan en afmeldingen en maakt het draaiboek.
Kosten €1600
Donderdag ga ik trouwen. Maar tot nu toe goede ervaringen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:34

Wij hebben eigenlijk alles zelf geregeld en een nicht als ceremoniemeester gevraagd om op de dag zelf het nodige regelwerk te doen. Is volgens mij goed te doen hoor!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:38

Ik heb wel 2 ceremoniemeesters, maar eigenlijk puur en alleen voor op de dag zelf. Dus om de gasten op te vangen, te zorgen dat iedereen overal op tijd is etc. In de voorbereiding doe ik alles zelf, ik ben een perfectionist en ik ga niks uit handen geven.
Als je het niet redt om alles zelf vooraf te organiseren en te zorgen voor een goed draaiboek, dan is een weddingplanner zeker wel een goed idee denk ik. Houd wel rekening met de kosten.

Wel heel bijzonder trouwens dat je ceremoniemeester afhaakt, komt hij/zij wel nog naar de bruiloft? Heel vervelend om je ineens zo te laten zitten!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:41

Maar wat wil je dan dat de ceremoniemeester doet? Welke taken doe je zelf en welke taken wil je gedaan hebben?
Ik heb alles zelf gedaan, maar we trouwden ook niet zo groot (20 daggasten en 70 avondgasten).
In de avond had ik wel iemand die de organisatie op zich nam, maar dat waren maar kleine dingen zoals zeggen wanneer we moesten eten, het klaarzetten van de bedankjes enz, die persoon feestte net zo hard mee met iedereen. Ik had een boekje gemaakt waar alles in stond. Dat had ik aan hem gegeven en hij hoefde zelf dus niks te regelen of uit zijn hoofd te leren. Heeft er ook geen tijd voor vrij hoeven te maken.

Wel heel vervelend dat je ceremoniemeester af heeft gezegd, kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent in haar.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 16:49

Bedankt voor jullie reacties! Ben inderdaad erg teleurgesteld in haar. Had het ook totaal niet verwacht of aan zien komen.

Ik had heel veel uit handen gegeven. We hebben 48 daggasten en +- 300 avondgasten. ik denk nu inderdaad dat ik veel zelf ga regelen, maar altijd fijn om iemand erbij te hebben. Ik moet alles nog eens even goed op een rijtje zetten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:59

Ik ben mijn eigen planner én ceremoniemeester geweest. Om de simpele reden dat ik op mijn dag niet de controle uit handen wou geven :')
1 tip, ik ben de avond van te voren naar de locatie geweest om alles zelf te versieren. Dat raad ik iedereen af :')

Maar... Ik heb mijn vader op de dag zelf wat taken gegeven (want onze trouwauto was een oudje en traag, dus wij kwamen ruimschoots als allerlaatste aan haha dus mijn vader kon mensen verwelkomen etc)
Mijn schoonzus bij het gastenboekding neergezet en de bedankjes uit laten delen als gasten in de avond vertrokken (wij hadden alleen daggasten) en uiteindelijk heb ik zelf ook veel bedankjes uitgedeeld omdat ik het zo leuk vond.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:09

Ik had wel ceremoniemeesters, maar heb ook gebruik gemaakt van:

http://www.herautenservice.nl/content/

Twee vrouw sterk, met paard. Deze ontvingen de gasten en mijn man heeft mij op hun paard (ik had op dat moment niet zelf de beschikking over een paard) naar de trouwlocatie geleid.
Hele goede ervaring, ze waren zeer bedreven in het subtiel zorgen dat de gasten op het juiste moment op de juiste plek waren (wij hadden ontvangst, trouwen, borrel en eten op 1 locatie en alle gasten waren voor alles uitgenodigd, maar moesten zich natuurlijk wel verplaatsen van tuin naar trouwzaal naar het aansnijden van de taart etc).