Logo voor handboogvereniging - Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzit

Logo voor handboogvereniging - Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 14:15

Hoi,

Onze handboogvereniging is toe aan nieuwe shirts. De oude shirts waren wit, met een soortement verouderd verenigingswapen op de linker (of rechter) borst, en de naam “De Batavieren-Treffers” op de rug. Tja, ooit hartstikke hip natuurlijk... :+
De nieuwe shirts zijn we nog over aan het denken. Er zijn wel wat ideetjes, varierend van vrij simplistisch t/m multi-kleuren-airbrush achtige ontwerpen met blazoenen etc etc. Dus daar lijken we voorlopig nog niet uit te komen… Maar tijdens de discussies over hoe het shirt uit moet gaan zien, kwam het woord “LOGO” ook op tafel. Het wapen dat we hebben is nogal druk. Dus misschien is het nu, met het oog op nieuwe shirts, wel het juiste moment voor een nieuw logo.
Een nieuw logo is wellicht een perfect startpunt bij het ontwerp van het nieuwe shirt.

Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat de strijd over een nieuw logo nog niet gestreden is: de vereniging bestaat al meer dan 100 jaar, en sommige oudere leden hechten nogal aan het wapen, en huiveren bij een vernieuwend logo. Maar toch… ik vind het de moeite van het proberen waard (of in handboogtermen: "niet geschoten is altijd mis" :D )

Nu hebben we wel goede schutters bij ons clubje, maar de creativiteit ontbreekt een beetje... En aangezien ik destijds het topic over het nieuwe bokt logo gretig heb gevolgd, dacht ik meteen aan bokt om een oproepje te plaatsen. Ik hoop dat ik hier ideetjes op kan doen.

Binnen onze handboogvereniging "De Batavieren-Treffers" uit Weert schieten we verschillende disciplines (binnenbaan, buitenbaan, veldwedstrijden in het bos, 3D wedstrijden (op nep dieren)). Je kunt bij het logo ontwerp denken aan boog, pijl, blazoen (doel met van die ringen). Maar bijvoorbeeld ook aan concentratie, snelheid, etc. Zie ook onze website http://www.batavieren-treffers.nl (al ligt de website momenteel nog wel een beetje in lijn met de huidige onhippe shirts :x )

Wie o wie heeft ideetjes voor een tof logo voor de handboogvereniging waar ik lid van ben?
Liefst simpel, krachtig en herkenbaar, zoals logo's bedoeld zijn.

Groetjes,
Daphne

Joltsje

Re: Logo voor handboogvereniging - Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:03

Om eerlijk te zijn vind ik het logo juist wwl mooi.
Misschien de tekst er uit halen en deze los erbij zetten. En dan shirts in de kleur blauw. Of blauw met wit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:35

Ik vind het huidige logo te ingewikkeld. Ik vind het idee van een schildje altijd wel mooi. maar houd het simpel want overdaad schaadt. Ik zou de vorm van het schildje aanhouden, en daar met pijlen in gaan werken die achterop de pijlen zit. oke niet heel duidelijk maar ik ben helaas niet thuis in de handboogsport. Maar ik bedoel meer de strepen die ze ook bij defensie hanteren.

Afbeelding

en die verwerken in het schild. Wellicht kun je daar nog een mooie afbeelding boven doen in de vorm van een wild dier/schietschijf of jullie naam.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:40

Schilden zijn heel populair in logo's op dit moment, dus met een beetje modernisering kun je denk ik wel wat leuks verzinnen :)

Het huidige logo is echt heel druk, en voor een duidelijkere/rustigere uitstraling zou ik een hoop gedoe weglaten haha. Het mag wat simpeler allemaal, vooral gezien de huidige wat meer minimalistischere trend.

Mij lijkt het tof om als logo een schild te hebben met daarin een boog, en eventueel over dat schild een banner met daarin de naam van de vereniging. Misschien dat je wat inspiratie kunt halen uit het logo wat voor mijn team is ontworpen. Nou is dit voor een game-team, dus het is redelijk flitsend. Dat moet je dan even wegdenken :))
http://boktimg.nl/img/m/FUflWG.jpg

Als ik thuis ben zou ik ook wel een conceptje voor je kunnen opzetten mocht het je leuk lijken.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:23

Bedankt voor jullie input :) Ik ben vanmiddag nog eens aan de slag gegaan met het verzinnen van wat logo's. Hoewel de originaliteit er niet vanaf spat, zitten er wel de naam en een handboog-item in.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:26

Hier zijn mijn probeersels. Ik heb ze met een niet-al-te-handig programma gemaakt.
Maar op basis van deze plaatjes kan er in elk geval een discussie worden gestart binnen de club.
En misschien brengt het de leden nog wel op nieuwe ideeen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:16

Persoonlijk vind ik de onderste ideeen het leukste. en de handboogjes waar de naam als boog is.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:37

Van die onderste krijg ik koppijn :P

Ik ga er vanavond even aan zitten, ik vind het altijd een leuke uitdaging!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:16

Ik heb er naar gekeken, maar ik vind het lastig om het een beetje netjes uit te werken via de PC, het logo wat jullie nu gebruiken vind ik irritant werken :')

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 19:49

Hoi eclair98,
Wat bedoel je met 'het logo dat we nu gebruiken werkt irritant'?
We hebben geen logo. Of doel je op het wapen. Da's idd hetgeen we wel eens zouden vernieuwen/ vervangen :) en het idee om dat als basis gebruiken heb ik zelf idd ook al heel snel laten varen ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:56

Ik had inderdaad het wapen als beginsel, je kan er heel wat leuks van maken, maar het is vrij klein op de site...

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 21:16

De zoon van onze penningmeester is ook aan de slag gegaan. Leuk draft logo, daar gaan we nu mee verder. Bedankt voor het meedenken!