Dobby91 schreef:Vrijwilligerswerk kan vaak wel geloof ik, ik zou aanraden om zelf even te mailen naar instellingen/pi's
Ik heb zelf een master klinische psychologie gedaan, dus ik kan je niet helpen met welke vakken je moet kiezen. Kan je studieadviseur daar niets in betekenen? Die kunnen meestal perfect vertellen welke vakken je nodig hebt.
Daarnaast wil ik je nog waarschuwen dat de baankansen voor forensische psychologie heel nihil zijn (überhaupt voor psychologie momenteel, maar forensisch is zo specifiek nog). Maar het is natuurlijk wel super interessant, dus als je het echt wil moet je er zeker voor gaan!
Dankjewel voor dit antwoord. Sja baankansen zijn in zowel de klinische kant en de forensische kant zo goed als nul. Maar goed dat betekend dat er een kans is
Had ik echt voor de baankans gegaan, dan had ik sowieso deze studie niet moeten kiezen. Nadeel is dat de master niet bij ons op de uni wordt gegeven. Ik heb dus al contact met Maastricht, Amsterdam en Tilburg gezocht, echter kunnen zij mij niet specifiek vertellen welke vakken ik moet kiezen en is het veel zelf uitzoeken. Ik denk dat ik nu inmiddels wel een redelijk interessant pakket heb opgebouwd met daarnaast vrijwilligerswerk bij een hulplijn, niet echt in het forensische gebied, wel in het klinische.