Berkenstammen voor boekenkast.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rienepien_

Berkenstammen voor boekenkast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 16:18

Als arme student met een liefde voor boeken, ben ik al tijden op zoek naar een mooie, originele én betaalbare boekenkast. Met deze eisen ben ik op zoek gegaan naar een kast die ik (met behulp van een redelijk handige vader) zelf kan bouwen. Nu heb ik mijn zinnen gezet op dit project: https://nl.pinterest.com/pin/411516484682172879/.

Nu woon ik alleen in een omgeving (provincie Zeeland) waar berken zeldzaam zijn. Ik heb al wat rondgevraagd en op Marktplaats gekeken, maar daar worden ze op dit moment enkel aan de andere kant van Nederland aangeboden. Via websites als deze https://www.decoratietakken.nl/webshop-nl/takken-stammen/naturel-takken/berkenstammen-50-cm-detail gaat het me alsnog een rib uit mijn lijf kosten. Ongevraagd bomen omzagen in andermans tuin zie ik ook niet zo zitten :D

Wie kan mij de gouden tip geven in ruil voor eeuwige dank?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:23

Leuke kast. Ik heb nog wel een berk in mijn tuin liggen, maar ja, andere kant van het land. In Zeeland ook geen brandhoutleveranciers? Die hebben ook wel eens wat liggen.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:20

mysa schreef:
Leuke kast. Ik heb nog wel een berk in mijn tuin liggen, maar ja, andere kant van het land. In Zeeland ook geen brandhoutleveranciers? Die hebben ook wel eens wat liggen.

-O- Hoe makkelijk het leven zou zijn buiten de provincie...

Bedankt voor de tip! Op de websites van de gevonden brandhoutleveranciers bieden ze niet aan wat ik zoek, maar kan altijd nog contact met ze opnemen :)

Anoniem

Re: Berkenstammen voor boekenkast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:25

Het is ook wel een rottijd om wat te vinden omdat je in de meeste gemeenten nu niet mag kappen, ivm broedseizoen.

Ik heb nog wel wat liggen. Maar inderdaad aan de andere kant van het land. Ik kon haast niet verder weg wonen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:27

En andere mooie takken?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:49

Contact opnemen. Berk is vaak 'bijvangst'.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 09:18

@ Eclair98: Ik vind berkenstammen toch wel het mooist voor een kast als deze :)
@ Mysa: Ga ik doen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:47

Je kan eventueel, als je echt niks anders kan vinden, misschien bomen gaan schilderen.

Helaas, voor mij woon je ook te ver weg, mijn buurman doet veel met bomen/hout!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:50

Ik zou gewoon andere stammen nemen en ze wit verven. Vergeet ze sowieso niet minimaal 24 uur in de vriezer te flikkeren, op zn minst met -20. Anders heb je straks een hoop leuke nieuwe huisdiertjes..