Wie heeft en er wormenbak in de tuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Wie heeft en er wormenbak in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 09:44

Ik wil een wormenbak zelf gaan maken om het gft afval te laten omzetten in goede mest voor de tuin. Zijn er mensen die er een hebben en/of er eentje zelf gemaakt hebben. Ik weet niet zo goed hoe groot de bakken kunnen zijn. Ervaringen lees ik ook graag.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:12

Ik gebruik mijn mesthoop...die heeft meer dan een half jaar liggen verteren.Als je daar een spitvork insteekt,krioelt het van de wormen.Ik mik af en toe een paar scheppen de compostbak in.Je mag wel een emmer komen halen hoor,wormen zat :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:23

Wij hebben een compostbak in de tuin staan waar tuinafval ingaat, we wilden hem laatst verplaatsen (en omkeren) en er zaten me toch veel wormen in :=
Onze bak is 2 bij 2 ongeveer opgebouwd met balkjes zodat er ruimte tussenzit. Die wormen komen er vanzelf wel in :)

Ceetje_bokt

Re: Wie heeft en er wormenbak in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 10:46

Bedankt voor het aanbod Tinky, maar om nu te gaan rijden voor een bak wormen :) ik vraag het wel bij een stal hier in de buurt. Ik wil echt een wormenbak maken en dat is weer iets anders dan een compostbak. Hoewel die laatste er ook wel zal gaan komen. Bij een wormenbak krijg je een soort vloeibare mest die geweldig schijnt te zijn.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:59

Ik denk dat als je idd wat pure mest ophaalt en die op een goede plek in je tuin laat composteren,de wormen er vanzelf inkruipen en eieren gaan leggen :)
Die kun je eruit peuteren en daar je bak van maken...