Ereader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blackpromise

Ereader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 23:47

Ik heb momenteel een sony ereader prs t2 deze heb ik nu ongeveer 3 jaar en bevalt mij prima.

Het probleem is helaas dat hij steeds minder goed kan opladen(lees de stekker moet er op een bepaalde manier schuin inzitten voordat hij oplaad)

Nu wilde ik dus naar een nieuwe gaan kijken en dacht ik weer voor een sony te gaan. Echter tot mijn verbazing maakt sony ze niet meer.

Dus nu ben ik op zoek naar een goede vervanger.

Mijn eisen:

Zo licht mogelijk.
E-ink scherm.
Nog snel ook al staan er veel boeken op.

Verder wil ik ook nog onderaan knoppen hebben zodat ik niet perse met het touch screen hoef te werken

watnou1

Re: Ereader

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:53

Ik had ook de sony t2 tot mijn zoon hem in beslag nam....
Nu heb ik de kobo aura, bevalt super!
Is met verlicht scherm. Heb er altijd minimaal 30 boeken op staan... Maar er kunnen er veeeeel meer op.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:56

Over dit onderwerp is er een centraal topic. Ik zou daar even kijken.

Ik heb een tolino visioen 2 en ben hier zeer tevreden van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:46

Ik zou voor een Kobo of een Kindle gaan. Ik heb altijd een Kobo gehad, maar nu een Kindle en die is toch wel echt het fijnst.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:26

Ik heb een Tolino.
Heel licht, leest erg fijn enzo maar een enorme heisa om boeken erop te krijgen.
Spijt als haren op mijn hoofd.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:29

A3a1 schreef:
Ik heb een Tolino.
Heel licht, leest erg fijn enzo maar een enorme heisa om boeken erop te krijgen.

Kun je hem niet via Calibre linken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:43

Als je veel Engels leest is Kindle een aanrader. Die wordt automatisch gekoppeld aan Amazon.nl/com en lees maar weg. :D
Ik heb zelfs paardenboeken (oa dressuurboeken van Sylvia Loch) op de Kindle gelezen. Dat ging prima en omdat je aan Amazon hangt is er gewoon ontzettend veel om uit te kiezen. Als ik een boek uitheb en ik wil het volgende deel lezen dan klik ik in het scherm op de koop-knop, toets de titel of auteur in, druk op download en zo'n 10 seconden later staat hij op de Kindle, klaar om gelezen te worden..

De Kindle vind ik zelf prima in gebruik. Ik vind hem snel, maar misschien daardoor verslikt hij zich ook heel soms (eens per paar boeken) en kom je in een loop terecht (zit dan bv gevangen in dezelfde 6 pagina's) maar dat is met de laatste update met 1 klik op te lossen. Het scherm kan van heel licht naar heel donker; ik zit altijd in de onderste helft (ook in de zon op het strand) en kan alles nog prima lezen.
Hij heeft alleen geen knoppen behalve aan/uit: alles werkt met touch screen maar dat werkt zo nauwkeurig dat ik de Kindle nog steeds in het oorspronkelijke gesealde plastic zakje heb zitten en daardoorheen touch (heb gewoon een gaatje onderin geknipt voor de oplaadstekker en voor de rest het zakje intact gelaten en nu is hij volledig beschermd tegen krassen, water of wat dan ook :+ ).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:48

Nog steeds bebook, maar die zijn ook weg van wat ik begrijp. Boek laden geen enkel probleem, maar deze heeft nog gewoon een usb aansluiting, laptop ziet hem als externe harde schijf en dan is de rest simpel. Hele wireless circus wil ik niet. Lampje zou interessant kunnen zijn, zonder makkelijk toetsenbord is mijn ervaring de meeste andere mogelijkheden dat het tijdvretende frustratie dingen zijn. Maar ik heb reader ten eerste als vervanging van een gewoon boek ivm polsen (paperback openhouden gaat pijn doen) en gewicht in bagage, met als extra voordeel dat ik alle favo boeken kan meenemen zonder meer ruimte en gewicht.

Nieuwe is nog niet nodig, maar dan wel weer net zo'n simpel iets zonder franje, frutsels en afhankelijkheid van format, etc. zoals bv kindle dat heeft.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:50

lieveli schreef:
A3a1 schreef:
Ik heb een Tolino.

Oef ik heb hem nu 3 maanden in het begin weken ermee bezig geweest.
Nu lees ik van memorycard.
Weet niet meer hoe ik het heb gedaan maar erg jammer, heb biebkaart maar krijg die boeken er ook niet op.
Heb in winkel en bij bieb hulp gevraagd. ....maar die weten het ook niet.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:14

Ik heb een kobo aura bevalt super er kunnen geloof ik 3 a 4000 boeken op.
Ik raad je die echt aan en hij is simpel met boeken erop zetten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 04:20

Ik heb een kobo glo HD. Erg tevreden mee! Hij heeft alleen geen knoppen maar touch screen maar dit werkt prima. Makkelijk om er boeken op te zetten en leest prettig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:23

A3a1 schreef:
lieveli schreef:
[quote="A3a1"
Ik heb een Tolino.
[/quote

Oef ik heb hem nu 3 maanden in het begin weken ermee bezig geweest.
Nu lees ik van memorycard.
Weet niet meer hoe ik het heb gedaan maar erg jammer, heb biebkaart maar krijg die boeken er ook niet op.
Heb in winkel en bij bieb hulp gevraagd. ....maar die weten het ook niet.

Ik heb ook een tolino. Je moet hem gewoon aan je pc koppelen en het programma adobe digital editions openen/downloaden. Daar gewoon de boeken naar de bibliotheek overzetten en dan klik je op naar aparaat en klaar.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:23

Dat heb ik ook gedaan maar lukt niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:40

hier ook een kobo, aura geloof ik. Dat licht is echt de bomb gewoon! Kan nu heerlijk in bed lezen zonder dag een lamp aan hoeft.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:47

A3a1 schreef:

Als je wil mag je me een pb sturen met wat er juist kiet lukt :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:58

Sinds ruim 2 jaar een kindle paperwhite en gebruik hem dagelijks, super fijn ding!
Staan ruim 200 boeken op en in snelheid merk ik daar helemaal niets van. Hoeveelheid licht kan je instellen, ook tot heel erg licht en ik heb er een super fijn hoesje bij waardoor hij aan/uit gaat met het openen van het hoesje.
Voldoet alleen niet aan jouw eis van knoppen onderaan en het is inderdaad wat lastig dat kindle alleen specifieke bestandsformaten wil hebben waar bijna geen Nederlandse boeken in bestaan, maar dat is zo op te lossen met Calibre.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:58

Zoe_97 schreef:
A3a1 schreef:

Als je wil mag je me een pb sturen met wat er juist kiet lukt :)

Super! wordt volgende week ergens moet er weer induiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:08