Idee voor Webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leuk idee?

Jaaaaaa
10 (50%)
Ik kijk wel het paard uit de boom
2 (10%)
Geen behoefte
8 (40%)

Totaal aantal stemmen: 20

f4bjheu

Idee voor Webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:20

Hoi *\o/* ,

Mijn broer is handig met websites en hem valt altijd op dat mijn zusje en ik vaak zoveel geld kwijt zijn aan webshops terwijl ze helemaal niet bijzonder zijn vergeleken met webshops zoals zalando en wehkamp.

Het leek hem leuk om iets van een webshop als hobby te beginnen. Hij kan dan eerlijkere prijzen aanbieden omdat het gewoon een hobby is.
Het zou dan een "democratische" webshop worden, dat bokkers mee kunnen denken met het aanbod en de shop in het algemeen. Zoals merken en filters.
Vandaar een vragenlijstje, het zou top zijn als jullie je mening kunnen geven, zodat we misschien samen een echte shop hebben voor en door bokkers :D

1. Wil je altijd zo snel mogelijk je bestelling in huis hebben of liever op een moment naar keuze? ("donderdag tussen 3 en 5")

2. Zou je het fijn vinden als de website goed samenwerkt met Facebook? Een paar opties zijn: inloggen met Facebook, klantenservice via Messenger, updates van je bestellingen krijgen via Facebook. Voor de duidelijkheid het zou dan alleen zijn om login en communicatie makkelijker te maken, er wordt dan niks gedeeld door/voor jouw enzo.

3. Zouden jullie het leuk vinden om een "puntensysteem" (met een leukere naam) te hebben voor korting, bijvoorbeeld als een review schrijft die andere mensen nuttig vonden dat je dan punten verdiend en/of als je idee voor de site hebben wat veel mensen goed vinden?

4. Wil je graag kunnen kiezen voor Afterpay?
Laatst bijgewerkt door f4bjheu op 20-05-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Idee voor Webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:27

ED -> STW

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:34

Wat een leuk idee

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:38

1. Wil je altijd zo snel mogelijk je bestelling in huis hebben of liever op een moment naar keuze? ("donderdag tussen 3 en 5")

Zo snel mogelijk. Sommige sites bieden al 's ochtends besteld is 's avonds in huis aan. Ideaal. En dr is altijd wel een buurman thuis die het aan kan nemen als ik dr zelf niet ben.

2. Zou je het fijn vinden als de website goed samenwerkt met Facebook? Een paar opties zijn: inloggen met Facebook, klantenservice via Messenger/op de tijdlijn van de shop, updates van je bestellingen krijgen via Facebook.

Klantenservice misschien. Maar niet inloggen met Facebook of updates via Facebook. Zeker niets als mn vrienden dat kunnen zien. Je wordt al doodgegooid met die deelacties. Bloedirritant.

3. Zouden jullie het leuk vinden om een "puntensysteem" (met een leukere naam) te hebben voor korting, bijvoorbeeld als een review schrijft die andere mensen nuttig vonden dat je dan punten verdiend en/of als je idee voor de site hebben wat veel mensen goed vinden?

Altijd leuk!

Absoluut, ik bestel alleen als ik achteraf kan betalen tenzij ik het product al ken.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:39

1. Het zou fijn zijn als je kan kiezen tussen zo snel mogelijk en als je kan bepalen wanneer het mag komen voor als je op vakantie bent ofzo.

2. Ja want dan wordt er vaak sneller gereageerd

3. Ja reviews vind ik erg waardevol en dat zou een goede stimulatie geven

4. iDEAL is ook prima maar keuze is altijd fijn voor een grotere doel groep

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:55

xSannee schreef:
Maar niet inloggen met Facebook of updates via Facebook. Zeker niets als mn vrienden dat kunnen zien. Je wordt al doodgegooid met die deelacties. Bloedirritant.

Was ook zeker niet de bedoeling, ik heb het aangepast in de vraag :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:58

Op wat voor andere webshops dan Zalando en Wehkamp doel je eigenlijk in je openingspost? Ik vind het nogal onduidelijk wat je nu eigenlijk probeert te bereiken...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:10

f4bjheu schreef:
xSannee schreef:
Maar niet inloggen met Facebook of updates via Facebook. Zeker niets als mn vrienden dat kunnen zien. Je wordt al doodgegooid met die deelacties. Bloedirritant.

Was ook zeker niet de bedoeling, ik heb het aangepast in de vraag :o

Ah oke, dan is het voormij alsnog geen toevoeging. Ik maak liever per site een "account" in plaats van via Facebook.

En ik ben het wel met bovenstaande reactie eens. Ik heb nog geen idee wat je "plan" nu eigenlijk is :+

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 23:16

Destination schreef:
Op wat voor andere webshops dan Zalando en Wehkamp doel je eigenlijk in je openingspost? Ik vind het nogal onduidelijk wat je nu eigenlijk probeert te bereiken...

We bedoelen niet-paarden webshops. Agradi etc vind ik niet heel fijn vergeleken met andere grote webshops buiten de paardenwereld. Het doel is een webshop die meer gevormd wordt door de gebruikers en ook lekker scherp geprijsd is.

@xSannee super, bedankt voor je input!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:19

f4bjheu schreef:
Hoi *\o/* ,

Mijn broer is handig met websites en hem valt altijd op dat mijn zusje en ik vaak zoveel geld kwijt zijn aan webshops terwijl ze helemaal niet bijzonder zijn vergeleken met webshops zoals zalando en wehkamp.

Het leek hem leuk om iets van een webshop als hobby te beginnen. Hij kan dan eerlijkere prijzen aanbieden omdat het gewoon een hobby is.
Het zou dan een "democratische" webshop worden, dat bokkers mee kunnen denken met het aanbod en de shop in het algemeen. Zoals merken en filters.
Vandaar een vragenlijstje, het zou top zijn als jullie je mening kunnen geven, zodat we misschien samen een echte shop hebben voor en door bokkers :D

1. Wil je altijd zo snel mogelijk je bestelling in huis hebben of liever op een moment naar keuze? ("donderdag tussen 3 en 5")nee hoor,ik vind het belangrijk dat ik kan kiezen voor tijdstip dat het mij uit komt

2. Zou je het fijn vinden als de website goed samenwerkt met Facebook? Een paar opties zijn: inloggen met Facebook, klantenservice via Messenger, updates van je bestellingen krijgen via Facebook. Voor de duidelijkheid het zou dan alleen zijn om login en communicatie makkelijker te maken, er wordt dan niks gedeeld door/voor jouw enzo. ik heb geen Facebook. Dat wil ik niet. Vind het super irritant als ik alleen kan reageren via Facebook. Dan haak ik af en ga ik naar andere webshop.

3. Zouden jullie het leuk vinden om een "puntensysteem" (met een leukere naam) te hebben voor korting, bijvoorbeeld als een review schrijft die andere mensen nuttig vonden dat je dan punten verdiend en/of als je idee voor de site hebben wat veel mensen goed vinden?ja vind ik leuk idee

4. Wil je graag kunnen kiezen voor Afterpay?ja ik vind de optie Afterpay wel een pre

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:44

f4bjheu schreef:
Destination schreef:

We bedoelen niet-paarden webshops. Agradi etc vind ik niet heel fijn vergeleken met andere grote webshops buiten de paardenwereld. Het doel is een webshop die meer gevormd wordt door de gebruikers en ook lekker scherp geprijsd is.

@xSannee super, bedankt voor je input!

Maar dus een webshop met niet-paardenproducten? En heb je enig idee wat je wil gaan verkopen? Want het lijkt me dat alles laten beslissen door de consumenten ook niet gaat werken :)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 00:07

Destination schreef:
Maar dus een webshop met niet-paardenproducten? En heb je enig idee wat je wil gaan verkopen? Want het lijkt me dat alles laten beslissen door de consumenten ook niet gaat werken :)

Volgens mij heb ik niet helemaal goed uitgelegd wat ik bedoel. Het is 100% een paardenwebsite. Het vergelijk met niet-paardenwebsites is omdat de grote paarden sites redelijk stil gestaan hebben wat betreft gebruiksvriendelijkheid en functies.

Het is ook niet de bedoeling om gebruikers van A tot Z alles te laten bepalen, dat zou veel te veel moeite zijn, ook voor de gebruiker. Maar wel om vaak om feedback te vragen en zo samen de webshop beter maken. Denk bijvoorbeeld aan fijnere zoekfilters of als veel mensen vragen om een bepaald merk of een productcategorie toe te voegen.

Ik hoop dat het zo duidelijker is voor iedereen :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:20

Scherp geprijsd is mooi bedacht maar concurreren met Zalando en Wehkamp op prijs is niet echt meest verstandige businessplan. Zalando heeft enorme omzet maar maakt ook pas sinds twee jaar winst.
En wat zou je dan goedkoper willen verkopen? Dezelfde kleding en schoenen die grote winkels verkopen? Hoe denk je die te kunnen inkopen?

Als je een succesvolle webshop wil hebben zou ik een origineel product gaan zoeken met een specifieke doelgroep waar je heel gericht op kan focussen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:16

Er wordt volgens mij bedoeld dat het een paardenspullen webshop word

De meeste paarden websites zijn oud en rommelig. Websites zoals zalando niet. Die zijn mooi gebruiksvriendelijk en modern. Het doel is dus een gebruiksvriendelijke moderne goed werkende strakke paardenwebshop te maken.... Zalando is enkel een voorbeeld voor hoe een site er ook uit kan zien.

Volgensmij wordt het zo bedoeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:36

Websites als Zalando en Wehkamp besteden tienduizenden euro's (misschien zelfs nog wel meer) aan hun websites.

En als je producten gaat verkopen aan consumenten via een webshop, ben je een bedrijf. Dat is geen "hobby".

Bovendien is het niet een "eerlijkere" prijs, maar het is oneerlijke concurrentie.
Want als hobbyist heb je niet de zelfde kosten als een echt bedrijf. En een echt bedrijf kan daar onmogelijk tegenop concurreren. Al is het bijvoorbeeld al de 21% btw die zij bovenop hun producten moeten vragen, omdat ze die aan de belastingdienst weer moeten afdragen.
En natuurlijk verzekeringen, aansluiting bij detailhandel branchevereniging, etc.

Als hobbyist kun je bovendien ook nergens inkopen.
Groothandels verkopen alleen aan bedrijven met een kvk-nummer en btw-nummer. Niet aan een consument die het weer wil doorverkopen. En als ze het al aan consumenten verkopen, doen ze dat voor de retail prijs, niet voor de veel lagere inkoop prijzen die de echte bedrijven kunnen krijgen.
Je betaalt ook véél meer als je steeds van ieder product maar 1 tot 10 stuks inkoopt, terwijl die grotere bestaande bedrijven soms 1.000 stuks of meer tegelijk inkopen en dan dus veeeeeeel lagere inkoopprijzen krijgen.

En heb je voor jullie woning wel een vergunning van de gemeente om alle producten op te slaan?
Dat mag in de meeste gemeentes namelijk ook niet zonder bijbehorende vergunningen.

En je hebt een enorm startkapitaal nodig om een webshop met een mooi assortiment te kunnen bieden.
Je moet alles namelijk zelf eerst inkopen, voordat je kunt gaan verkopen. Dat geld moet je dus voorschieten.

Als je snel wilt laten bezorgen, moet alles dus vooraf bij je op voorraad zijn.
En de persoon die de webshop beheert, moet dus ook z'n baan opzeggen om te zorgen dat er altijd iemand is om de spullen op tijd in te pakken en te verzenden.
Zo stopt de hobby ook direct en wordt 't een baan.

De ambitieuze ideeën die je beschrijft, zijn meer iets voor een bedrijf dat 2 á 3 miljoen te investeren heeft in het opstarten van de webshop.

Het is op geen enkele manier uit te voeren als hobbyist/particulier.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:26

Ik begrijp de bezorgdheid :o . Het is ook niet zijn bedoeling om een nieuwe Wehkamp te worden, dat is een voorbeeld omdat die ook sommige simpele dingen beter doen. Dit is niet zijn eerste webshop, vandaar dat hij inschat een fijnere webshop te maken. Hij is dan ook al geregistreerd bij de kamer van koophandel, het wordt geen zwartwerken.

Hij wil beginnen met dropshippen en heeft hierover al gesproken met Harry's Horse, die vonden het een goed idee en hebben een klantenaccount geopend. Hij gaat binnenkort met andere leveranciers praten. Omdat hij gewoon student is leeft hij van lenen en een bijbaantje, dit moet zeker in het begin met name een leuk zakcentje en leerzaam project worden (wat het nu al is). De marges bij divoza etc zijn juist groot omdat er een heel bedrijf van moet leven. Hij spreekt met leveranciers een prijs af die lager ligt dan de andere winkels zonder de markt te verpesten :D .

Overigens snapt hij best dat hij de grote jongens er niet uit kan concurreren op het gebied van werkkapitaal en assortiment. Zijn doel is om onderaan pagina 1 op google te komen, dat is redelijk de grens tussen de grotere en kleinere webshops.

Wat ik heb overigens wel heb geadviseerd is om proberen een aantal buitenlandse merken te importeren die hier niet verkrijgbaar zijn. Ik koop zelf vaak bij duitse en deense websites vanwege het aanbod.

Maar goed, hij denkt iets te kunnen bouwen wat jullie tijd waard is, anders is het zijn probleem en is hij een ervaring rijker. Businesswise klopt het plaatje, hij hoopte met name van bokkers input te krijgen wat we wel en niet fijn vinden aan een paardenwebshop +:)+ .

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:39

Maar als je als kleine webshop pakjes gaat versturen,heb je ook grotere verzendkosten en minder snelle service bij de koerierdiensten.

Ook de merken gaan heus een starter geen kleinere prijs geven voor inkoop dan de vaste of grote klanten.
Vaak moet je een minimum inkopen voor de eerste bestelling.
Dus x-aantal merken komt ook al gauw aan een behoorlijk kapitaal,+ als kleine webshop is het ook niet altijd makkelijk om alles op stock te hebben.

Dus al drie troeven die een consument ervoor doen kiezen om de rommelige webshop te verkiezen.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 13:09

Hij heeft al gewoon inkoopprijzen en afspraken over minimum orders. En zoals gezegd hij heeft dropship afspraken dus kapitaal is nu niet de grootste zorg. Maar dat is allemaal zijn probleem.

Maar laten we het een beetje on topic houden. Jullie geven hier allemaal met veel aandacht een mening over dus we zijn ook benieuwd wat jullie van de gestelde vinden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:15

Daarbuiten wil ik even aankaarten dat als het de bedoeling is dat iemand er geld mee verdient, je nooit lagere prijzen kan bieden dan de prijzen die worden gehanteerd door enorme webshops.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:20

Uiteraard, bij voorkeur de volgende dag

2. Zou je het fijn vinden als de website goed samenwerkt met Facebook? Een paar opties zijn: inloggen met Facebook, klantenservice via Messenger, updates van je bestellingen krijgen via Facebook. Voor de duidelijkheid het zou dan alleen zijn om login en communicatie makkelijker te maken, er wordt dan niks gedeeld door/voor jouw enzo.

NEE!!! Ik heb er een bloedhekel aan dat alles tegenwoordig maar via Facebook moet

Korting is altijd goed :))

Niet speciaal, Paypal (zonder extra kosten) heeft mijn voorkeur

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:09

Er is meestel wel een grote marge op kleding, dat zalando veel verlies draaide komt doordat de logistieke infrastructuur heel slecht is. Je kan wel wat goedkoper zijn dan divoza en ej omdat die ook weer niet op zo een grote schaal verkopen en wel veel overhead hebben. Daarnaast zitten ze allebei vast aan Magento dus zijn zo ook niet zo flexibel als ze misschien zouden willen.

Trouwens ik vind PayPal ook altijd wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:16

f4bjheu schreef:
. Hij is dan ook al geregistreerd bij de kamer van koophandel, het wordt geen zwartwerken.

Kijk, dat is een verschil inderdaad.
Maar ik zou dan ook zeggen: noem het geen hobby.
Als hij er met zoveel interesse mee bezig is en kvk is ingeschreven, dan wil hij een serieus bedrijf van de grond zetten.
En dat is super natuurlijk. Maar dat start ook bij het benoemen van 't bedrijf zoals het is; een serieuze nieuwe speler op de markt die zich in een goede positie wil neerzetten.

Dat is wat anders dan een broer die best handig is met programmeren van websites en als hobby een webshop wil beginnen ;)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 15:19

Haha ja okay 8)7
Bedoelde meer dat hij ook nog studeerd en er niet van hoeft te eten.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:21

FlappieR schreef:
f4bjheu schreef:
Hoi *\o/* ,

1. Wil je altijd zo snel mogelijk je bestelling in huis hebben of liever op een moment naar keuze? ("donderdag tussen 3 en 5")nee hoor,ik vind het belangrijk dat ik kan kiezen voor tijdstip dat het mij uit komt

2. Zou je het fijn vinden als de website goed samenwerkt met Facebook? Een paar opties zijn: inloggen met Facebook, klantenservice via Messenger, updates van je bestellingen krijgen via Facebook. Voor de duidelijkheid het zou dan alleen zijn om login en communicatie makkelijker te maken, er wordt dan niks gedeeld door/voor jouw enzo. ik heb geen Facebook. Dat wil ik niet. Vind het super irritant als ik alleen kan reageren via Facebook. Dan haak ik af en ga ik naar andere webshop.

3. Zouden jullie het leuk vinden om een "puntensysteem" (met een leukere naam) te hebben voor korting, bijvoorbeeld als een review schrijft die andere mensen nuttig vonden dat je dan punten verdiend en/of als je idee voor de site hebben wat veel mensen goed vinden?ja vind ik leuk idee

4. Wil je graag kunnen kiezen voor Afterpay?ja ik vind de optie Afterpay wel een pre

Precies dit! :D

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:56

1: Ik kies liever voor een tijdstip dat mij uitkomt.
2: Ik heb geen Facebook, dus zolang het maar ook zonder Facebook kan vind ik het prima.
3: Ik denk dat mensen dan bij hun vrienden gaan lobbyen: "'Like' mijn review zodat ik korting krijg!". Liever zou ik zien dat er bijvoorbeeld elke maand of elk halfjaar een kortingsbon verloot wordt onder de reviewers.
4: Zolang je webshop de goede keurmerken heeft wil ik prima vooraf betalen.