Nou is dit eigenlijk het enige forum wat ik ken en ik heb niet zoveel zin om me aan te melden op andere forums, maar hopelijk zitten hier ook mensen die misschien kunnen helpen. De vraag is eigenlijk heel simpel. Wij willen graag een zo goedkoop mogelijke manier om internet te hebben in een tuinhuis wat ongeveer 25 m. van het gewone huis afligt. Het hoeft niet geweldig en snel te zijn want het zal voornamelijk gebruikt worden om Youtube te kijken en om schoolwerk te kunnen doen.
Kabeltje leggen zien we eigenlijk niet zitten aangezien er dan veel straat moet worden opengehaald en bovengronds ook liever niet.
Is een wifi versterker misschien een optie? Andere mogelijkheden?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren hier en daar maar heb zelf niet zoveel verstand van internet en aansluiten etc. dus vandaar deze vraag.
Wifi versterker zou kunnen. Dat is in ieder geval de goedkoopste oplossing. Alleen als jij Youtube videos wilt kijken moet je wel een redelijk goeie verbinding hebben. Anders moet je de hele tijd je video op pauze zetten om hem te laten laden.
Eerst dan even een internet test doen om tekijken hoeveel je ontvangt .
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-05-16 10:24
Een powerline adapter of homeplug. Zo hebben wij ook internet in de tuin gecreëerd.
Ik zou inderdaad eens kijken naar een wifi versterker/repeater, ik denk dat je daar een heel eind mee komt
ajesca123
Geplaatst: 20-05-16 10:30
Of het met een versterker gaat werken hangt echt van je huidige verbinding af. Wij hebben de stallen op 15 meter van huis maar kregen met een versterker geen singaal dat sterk genoeg was voor de stalcamera. Uiteindelijk toch gekozen voor een kabel
Heel erg bedankt voor de antwoorden! Waar moet ik naar zoeken als ik kijk naar een wifi-versterker? Er zijn er zoveel... @Maarten1987: er is stroom in het tuinhuisje
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-05-16 22:16
Een wifi-versterker is eigenlijk geen versterker maar een repeater die een verzwakt signaal opnieuw uitzendt. Als je stroom in het tuinhuisje hebt dan zou ik echt voor een powerline-adapter/homeplug gaan. Wij hebben ook zo'n versterker gebruikt gehad, drama. Als je youtube wil kijken moet je toch redelijk signaal hebben, anders stokt je filmpje om de paar seconden. Met een powerline-adapter (wel eentje pakken die wifi uitzendt) verlies je nagenoeg geen signaal en heb je hetzelfde internet als binnen, en de kosten zijn ongeveer gelijk.