Examens: wat betekent 'oud programma'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteBM

Examens: wat betekent 'oud programma'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 23:59

Hallo Bokkers!

Ik zit midden in mijn examens en morgen is examen 6 aan de beurt, biologie!
Nu heeft mijn vriendje op zijn werk heel lief examens voor me uitgeprint gezien de veeeele papieren, maar als ik op examenblad kijk krijg ik een heel ander examen...
Toen ik wat beter ging kijken staat er in de zwarte balk: 'oud programma' Verder staat er toch écht boven HAVO, 2015 en tijdvak 1. Ik heb echt een hele tijd op internet gezocht maar kom nergens de antwoorden tegen of wat oud programma nou precies inhoudt. Weet iemand dus wat dit 'oud programma' inhoudt en waar ik evt de antwoorden kan vinden?

We zijn met zo veel Bokkers, ik hoop dat iemand mijn bericht leest en antwoord heeft!
Ben er ruim 3 uur mee bezig geweest dus zou zo graag mn antwoorden nakijken :P

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:02

Oud programma zijn in principe examens volgens, hoe de naam het al zegt, een oud programma. Waarschijnlijk is er voor 2016 een nieuw programma gekomen. Dat betekent dat de leerlingen van dit jaar over soms net wat andere onderwerpen centraal examen kunnen krijgen.

Voorbeeldje: ik doe dinsdag ook examen biologie. Voorgaande jaren zat het onderwerp planten niet in het centraal examen, maar ik moet het wel kennen.

De antwoorden kun je denk ik gewoon vinden op examenblad.nl

Edit: hoe heet de eerste examenopgave van het examen wat je nu maakt?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:14

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:24

Dat is inderdaad het bezemexamen.. Aangezien jij volgens mij dan geen bezemexamen doet, anders had je wel geweten wat het was, moet je het examen volgens nieuwe programma hebben en is deze dus niet op jou van toepassing!

Mensen die in 2014 gezakt zijn hebben toen als laatste jaar het oude examenprogramma gevolgd. Aangezien de stof in het nieuwe programma (gedeeltelijk) anders is, is er een speciaal bezemexamen opgesteld voor 2015 zodat de mensen die gezakt zijn in 2014 dit examen kunnen maken :j

dreamheart

Re: Examens: wat betekent 'oud programma'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:25

Doe je havo? Naar mijn weten is de stof van vorig jaar gewoon hetzelfde als nu hoor.
Als je de antwoorden wilt vinden gewoon even wat woorden intypen op Google

CharlotteBM

Re: Examens: wat betekent 'oud programma'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 08:38

Sorry! was gisteravond in slaap gevallen :z
Bedankt voor de antwoorden! Nu heb ik duidelijke uitleg en snap ik het :)
En kan ik ze dus ook nakijken :) Heb ik dat examen dus niet helemaal voor nop gemaakt omdat de leerstof niet heel veel zal zijn veranderd
Thanks!