Welke tweedehands diesel auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Welke tweedehands diesel auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:05

Het aankomende jaar ga ik 25.000 km of meer rijden en dus lijkt het me een goed idee om mijn kleine benzine blikje in te ruilen voor een grotere diesel auto.

Ik probeer een diesel te vinden die lekker zuinig rijdt en groter en ruimer is dan mijn huidige fiat. Daarnaast wil ik wat meer power onder de motorkap maar weer niet zo'n zware wagen dat ik over de 100 euro aan belasting betaal. Eigenlijk zoek ik dus iets perfects :')

De Opel Corsa en Peugeot 206 vind ik net niet krachtig genoeg voor wat je betaald. Opel Astra is al beter maar is weer vrij prijzig in wegenbelasting. Het liefst zou ik een Alfa kopen maar die zijn helemaal loodzwaar.

Wie heeft er leuke ideeën?

Evy

Re: Welke tweedehands diesel auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:14

Tsja, je betaald nu eenmaal veel wegenbelasting voor diesel auto's.
Ik betaal ook veel wegenbelasting voor mijn Renault Twingo met turbo motor, maar ik ben wel degene die lachend m'n auto staat vol te tanken :D

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:18

Tja, dat is een dilemma als je geen duurdere auto in wegenbelasting wilt... want ik zou je echt van harte de Opel Vectra C aanbevelen als tweedehandsje waar je enorm veel mee kunt rijden en als grote auto ook nog eens 'maar' 1:17 rijdt *\o/*
We zijn opelfan, echt...
Met onze Vectra B heeft mijn man half miljoen mee gereden, ja 500.000 dus... probleemloos! Het was dat het geweldige schuifdak nogal lekte na tig keer repareren en de onderkant ging roesten maar echt..super auto.
De vectra C ook al zo'n supercar.

Mijn man rijdt 50.000 per jaar ;-).
Wat hij als tip geeft, wat voor diesel ook, zorg dat je hem eerst 'opwarmt' dus eerst langzaam op toeren rijdt.
Ik hoop dat wat je ook koopt, je er veel veilige kilometers mee kunt rijden ;-). Ik denk persoonlijk..liever iets meer wegenbelasting en betrouwbare auto en een goede stoel/ wegligging ( stormpje merk je eigenlijk nooit) dan om de haverklap bij de garage voor reparaties, minder comfort etc.. maar goed, blauwe maandag auto's zitten tussen elk merk -O- en er zijn waarschijnlijk meer merkrijders die weglopen met 'hun' merk ;-).

Moeilijke keuze idd maar wens je een alvast veel veilige kilometers toe :-). We staan over paar maanden ook weer voor de keuze maar die hebben we wel stiekem al gemaakt.. dat wordt een Opel Insignia <3 <3

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:22

Alfa heb ik gereden, de Mito dan wel, maar ik vond het totaal ongeschikt voor lange afstanden. Weinig comfort. Rij nu een Mercedes C klasse, diesel, rijd heerlijk. Rijd er ongeveer 40.000 km mee. Inderdaad wegenbelasting is wel wat duur. Auto rijd tamelijk zuinig vind ik.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:28

Zware auto en krachtige motor hoeft natuurlijk niet samen te gaan. Er zijn genoeg diesel auto's die krachtig zijn, maar die zullen ook wat minder zuinig zijn.

Ik heb een tijd de nieuwe Renault Clio gereden. Fantastisch ding voor langere stukken op de weg. Twijfel alleen wel of ik die als eigen auto zou willen hebben .

De Opel corsa's staan goed bekend en rijden fijn.
Het hangt er natuurkijk sterk vanaf naar welk bouwjaar je kijkt en wat je budget is?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:39

Alle tips zijn welkom want mijn auto kennis is zeer beperkt! Eigenlijk was mijn eerste keuze LPG, maar ik begreep dat dat nogal duur in onderhoud is? En dat dieselmotoren juist weer minder snel stuk gaan?

Mijn budget is niet heel erg ruim. Ik heb een Fiat Seicento om in te ruilen, die mankeert wel het een en ander (moet nieuwe koplamp in en nog wat kleine dingen), bouwjaar 2000 en in principe een topkarretje. Maar geen idee hoeveel korting ik daar mee ga krijgen, iemand een idee? Ik wil zelf nog max 1500 bij leggen.

Ik sta ook open voor oudere diesels waar je geen wegenbelasting voor hoeft te betalen. Met als kanttekening dat het wel een degelijk ding is en dat ik niet om de haverklap naar de garage moet :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:41

Oe dat is idd krap. Dan zit je toch al snel aan diesels met veel km.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:43

Ik heb wel een Corsa , leuke wagen met voldoende opties.

Ik rijd de diesel en is pittig genoeg in ieder geval. Ik rijd gemiddeld 1:23 ongeveer met veel snelwegkilometers. Ik betaal geloof ik 84 euro per maand wegenbelasting.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:44

Degelijke oude krachtige diesel die zuinig loopt en niet te duur is en het liefst zonder wegenbelasting..... droom lekker verder want die ga je niet vinden. Of je moet zelf kunnen sleutelen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:47

Tulandro schreef:
Oe dat is idd krap. Dan zit je toch al snel aan diesels met veel km.

Klopt! Vind ik in principe niet erg want weinig kilometers zegt ook niet alles.

Ik moet zeggen dat ik ook Opel fan ben. Mijn lessen waren in een Vectra en ik vond het een hele fijne auto. Mijn vader reed een Astra en die vond ik ook hemels.
Voor de juiste auto zal ik ook sneller wat liever meer belasting betalen denk ik.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:48

Ik heb voor mijn Opel vorig jaar 7400 betaald.
Was toen 4 jaar oud en 90000 km op de teller.

Incl cruise navigatie airco etc..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:49

Ford Focus of fiesta? Mijn fiesta 1.8 diesel was niet zwaar, reed 1 op 20 en was onverwoestbaar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:50

cissy schreef:
Degelijke oude krachtige diesel die zuinig loopt en niet te duur is en het liefst zonder wegenbelasting..... droom lekker verder want die ga je niet vinden. Of je moet zelf kunnen sleutelen.

De Volvo 340 is belastingvrij en zeer degelijk. Ze bestaan wel hoor maar je moet ze inderdaad met een lampje zoeken. En het is een oerlelijk ding :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:51

phormicola schreef:
Alle tips zijn welkom want mijn auto kennis is zeer beperkt! Eigenlijk was mijn eerste keuze LPG, maar ik begreep dat dat nogal duur in onderhoud is? En dat dieselmotoren juist weer minder snel stuk gaan?

Mijn budget is niet heel erg ruim. Ik heb een Fiat Seicento om in te ruilen, die mankeert wel het een en ander (moet nieuwe koplamp in en nog wat kleine dingen), bouwjaar 2000 en in principe een topkarretje. Maar geen idee hoeveel korting ik daar mee ga krijgen, iemand een idee? Ik wil zelf nog max 1500 bij leggen.

Ik sta ook open voor oudere diesels waar je geen wegenbelasting voor hoeft te betalen. Met als kanttekening dat het wel een degelijk ding is en dat ik niet om de haverklap naar de garage moet :+

Vaak is het goedkoper om eerst je auto particulier te verkopen en dan zelf een andere te kopen garages zijn lang niet altijd blij met inruil

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:57

phormicola schreef:

Nee joh, heb met mijn vorige auto 180000 km in 3,5 jaar gereden op LPG (Lancia Ypsilon) kon hem zeer goed inruilen en heb nu een Opel corsa LPG, staat nu met nog geen 4 maanden een 16000km op de teller.

Ik vraag me alleen af of LPG goedkoper is voor je, LPG is een stuk minder zuinig dan benzine.

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:58

Citroën c4. Zuinig, krachtig en niet te klein.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:04

lucifertje schreef:
phormicola schreef:

Nee joh, heb met mijn vorige auto 180000 km in 3,5 jaar gereden op LPG (Lancia Ypsilon) kon hem zeer goed inruilen en heb nu een Opel corsa LPG, staat nu met nog geen 4 maanden een 16000km op de teller.

Ik vraag me alleen af of LPG goedkoper is voor je, LPG is een stuk minder zuinig dan benzine.

Hoeveel kostte het voor jou jaarlijks om de kleppen opnieuw af te stellen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:07

Een 307 2.0 HDI 90 pk. Je betaalt dan 100 euro wegenbelasting. We halen ruim 900 KM op een 60 liter tank..
En tweede hands kun je ook, zeker bij een diesel en zeker bij de 2.0 HDI 90pk blokken van peugeot, kijken naar een hogere KM stand. Mag ook nog eens 1300 trekken. En als je voor een station versie gaat zelfs 1500.
Heb de mijne toevallig gisteren verkocht. Aangezien ik een paar weken geleden een grijs kenteken overgenomen heb. Voordeel daarvan is dat ik dus een station, diesel rijd, en dat ik maar 27 Euro in de maand aan wegenbelasting betaal. ivm eigen bedrijf.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:08

phormicola schreef:

Werkelijk waar geen idee, heb er echt niet veel onderhoud aan gehad maar dat komt ook omdat ik na 3,5 jaar een nieuwe heb gekocht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:13

lucifertje schreef:
phormicola schreef:

Werkelijk waar geen idee, heb er echt niet veel onderhoud aan gehad maar dat komt ook omdat ik na 3,5 jaar een nieuwe heb gekocht.

Opel heeft hydraulische klepstoters. Die hoef je niet af te stellen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:20

Ik rijd een Opel Crossa (Corsa) 1.3 cdti. Heb binnen een jaar zo'n 60.000 km gereden zonder problemen. Auto rijdt prima, komt goed mee in het verkeer en heeft ook prima zicht rondom.
Zeker nu de diesel zo goedkoop is sta ik elke keer bij de pomp te lachen. Ik rijd ongeveer 800km voor 30 euro. Wegenbelasting verschilt per provincie. Ik betaal 90 euro per maand voor mijn auto.

Succes met je zoektocht!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:30

janderegelaa schreef:
Opel heeft hydraulische klepstoters. Die hoef je niet af te stellen.

Hmmm dat klinkt goed <<)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:43

kiwiwitje schreef:
Een 307 2.0 HDI 90 pk. Je betaalt dan 100 euro wegenbelasting. We halen ruim 900 KM op een 60 liter tank..
En tweede hands kun je ook, zeker bij een diesel en zeker bij de 2.0 HDI 90pk blokken van peugeot, kijken naar een hogere KM stand. Mag ook nog eens 1300 trekken. En als je voor een station versie gaat zelfs 1500.
Heb de mijne toevallig gisteren verkocht. Aangezien ik een paar weken geleden een grijs kenteken overgenomen heb. Voordeel daarvan is dat ik dus een station, diesel rijd, en dat ik maar 27 Euro in de maand aan wegenbelasting betaal. ivm eigen bedrijf.

Ik heb ook een eigen bedrijf maar rij nog niet veel ervoor. Zou wel kunnen komen nog!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:47

LZP >> HTT

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:55

Over zuinigheid gesproken, mijn autootje rijdt met gemak 800 km met een 40 liter liter tank :)
De laatste keer reed hij 1 op 23!