Waar handige lasser vandaan halen voor bus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Waar handige lasser vandaan halen voor bus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:20

Vandaag gehoord dat mijn zo hard nodige rolstoelbus zonder heel stevig laswerk de apk over 2 maanden niet gaat redden. ;( zou voor bijna 800 euro aan arbeidsloon zijn om linker dorpel in zijn geheel, rechts het voorste stuk achter links en rechts bij chassis. De remleidingen achter zijn ook aan vervanging toe maar dat is geen laswerk.

Ellende is motorisch en technisch is hij nog helemaal ok. Alleen die ellendige roest opgelopen bij de vorige eigenaar aan zee haalt hem in. Kwa dagwaarde zit hij nu zonder de aanpassingen rond de 1000 euro dus het hangt erom of het nog slim is.

Alleen zonder deze bus kom ik nergens met mijn scootmobiel, ik gebruik hem ook voor langere afstanden omdat ik dan kan liggen tussendoor en wc bij me heb. Er zitten de nodige aanpassingen aan, en hij wordt gebruikt als minicamper hondenvervoer enz. Twee schuifdeuren, warmtewerend glas enz. En met mijn inmiddels ook stokoude atos (wordt dit jaar 18) zal ik ook geen eeuwen meer kunnen rondhobbelen en al helemaal niet met scootmobiel.

Nu is mijn vraag, waar haal je een handige lasser vandaan die de stukken veilig kan lassen tegen een acceptabele prijs zodat ik de bus in ieder geval weer een jaar aan de praat kan houden. Komend jaar verandert er zoveel kwa huisvesting dat ik hem mogelijk volgend jaar wel kan missen. -O- hij had een net een jaar langer moeten volhouden, ik heb gelukkig nog 2 maanden voor de apk afloopt.

Liselot

Re: Waar handige lasser vandaan halen voor bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:20

Zet even een oproepje op werkspot, werkt perfect voor dit soort dingen :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:23

Werkspot wat is dat? Nog nooit van gehoord. :o

Ik had ook stalhouder al gevraagd maar hij kent zelfs niemand die goed is in lassen. Of wel kunnen maar niet andermans auto willen doen. Foeragehandelaar is ook al aan het rondvragen voor me.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:23

Heb je niemand in je vriendenkring of een kennis van vrienden?

Denk dat je een eind weg woont mijn man doet niet anders auto's opknappen. Kan bij wijze van spreken een auto volledig uit elkaar halen. Dus ook de motor en dan alles terug in elkaar zetten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:24

Ik ken echt niemand die kan lassen. Allemaal kantoormensjes. Kan zelf wel lassen maar geen autos en heb de spullen er ook niet voor.

Afstand maakt me niks uit, al moet ik er naar de andere kant van het land voor rijden. Als het maar goed gebeurt. :j Hoe langer ik hem aan de praat kan houden hoe beter. Uiteindelijk wil ik op een auto uitkomen maar pas als atos ook is ingestort.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:26

Welke omgeving zit je?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:34

Omgeving Arnhem, achterhoek.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:38

Das wat uit de richting, onze smid is nl best handig met las apparaat. Misschien moet je in die hoek zoeken bij jou in de buurt. Of een schade herstelbedrijf ipv garage.
Ik heb ooit mijn auto laten lassen door iemand hier in het dorp (vlakbij Vianen Utr). Weet niet of hij het nog doet.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:42

Je kan proberen of er een opleidingsplek/ leer-werktraject voor lassers of automonteurs bij je in de buurt zit. Soms nemen ze daar dit soort klusjes aan als leerproject. Sommige projecten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of voor mensen met een lichte beperking zijn blij met dit soort opdrachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:43

Ik geloof dat in Apeldoorn er destijds een opleiding zat. Wel een slimme plek. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:03

Www.werkspot.nl
Je zet een oproep er op wat gedaan moet worden en vakmannen die dat kunnen reageren daar op. Iedereen die reageert heeft recensies en een cijfer.

Ik heb het laatst gedaan toen ik lekkage van mijn dak had en had binnen 2 uur iemand gevonden die het voor een leuke prijs kon maken, gewoon wit en officieel met 10 jaar garantie