Waar vindt men lange galajurken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Waar vindt men lange galajurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:22

Nou, zoals de titel al doet vermoeden ben ik dus op zoek naar een gala jurk, maxi lengte.
Mijn vriend heeft lustrumgala van de vereniging en er heerst (logischerwijs) een strenge dresscode, mannen uitsluitend in rokkostuum en dames in lange jurken.
Nu heb ik zat mooie jurkjes, maar geen enkele lange.. Ik ben namelijk 161cm en als ik een lange jurk aantrek ziet het er meestal niet zo florissant uit :+

Dus ik vroeg me af of er misschien bokkers zijn die sites of winkels voor me hebben, of wellicht willen meedenken qua jurk? De meeste normale winkels verkopen op het moment geen gala achtige jurken (want normaal is de Zara wel mijn redding), de enige maxi jurken die ik nu in de winkel heb zien hangen zijn van die strand achtige jurken.

Ik heb zelf al gekeken op: Nelly, Asos, Boohoo, Zara, Mango, River Island. Iemand nog winkels die in dit lijstje missen?
Ohja, omdat ik dus verder deze jurk nooit zal dragen probably, wil ik ook niet teveel eraan uitgeven (het hele gala is al duur zat :') ) dus max 80 euro ofzo?

Voor de bokkers die zin hebben om mee te helpen zoeken:

Ik wil sowieso een donker kleurige jurk, het liefst zwart. Ook moet het bij mijn bovenlichaam in ieder geval enigszins aansluiten anders ben ik helemaal een wandelend gordijn. Wat ik zelf heel mooi vind is als er iets van mesh in verwerkt zit, zoals de mouwen op de foto hieronder.
Verder wil ik niks met spaghettibandjes, dat vind ik te beachy.
Ohja, ik vind jurken die in je taille dan met zo'n dun elastieke touwtje achtig iets worden aangesnoerd echt vreselijk bij mij staan dus dat wordt hem ook niet... (a la dit: http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Bandeau-M ... gridsize=3)

Zoiets vind ik dus opzich wel mooi (vooral dat mesh in de mouwen eigenlijk, de rest ben ik nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind), alleen ver boven budget..
Of zoiets als dit jurkje wat ik al heb, alleen dan lang...

Afbeelding

Alvast heel erg dank voor het meedenken! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Vithou op 17-05-16 17:30, in het totaal 3 keer bewerkt

future_vet

Re: Waar vindt men lange galajurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:23

Bonprix?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:25

Oh das misschien een goede ja! Kom ik normaal niet zo snel maar voor een jurk is het misschien wel een handige :j Dankje, ga even kijken!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:28

Ik heb een half jaar geleden inderdaad ook een jurk besteld bij Bonprix. Deze was niet te duur, aangezien ik deze ook niet wekelijks aandeed vond ik dat niet nodig. Kwaliteit was beter dan verwacht :) Succes!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:30

Nou...bruidszaken! Daar heb ik mijn gala jurken ook vandaan. Ze hebben niet alleen bruidsjurken, maar ook avondjurken en galajurken.

Die jurk van Asos is trouwens een echte no-go bij zo'n dresscode. Ik ga eens wat proberen te zoeken!

Bonprix heeft wel wat leuke dingen, maar kies alsjeblieft niets met de naam 'maxi-jurk'. :n

Edit: hier hebben ze vanalles

Edit 2: de volgende pagina op google :+

en nog eentje

eeenen nog eentje

Ik gebruikte als zoekterm in google 'gala jurk kopen online', er moeten nog meer goede resultaten in staan :)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-05-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:34

Jane norman heeft altijd wel gave jurken!

Welke maat heb je? Heb nog 2 jurken te koop nml :)

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:35

Hoi!

Kijk eens bij deze winkelketen, ze hebben nu 2 of 3 vestigingen en echt van alles! Weet alleen niet of het een beetje binnen je budget valt..

www.degalazaak.nl

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:36

Welke omgevong woon je? In Nijmegen zat altijd blue moon, die galajurken verkocht die niet heel duur waren.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:38

@Khirshanta, nee die asos zou ik ook nooit aandoen naar een gala hoor! Maar was de eerste met zo'n 'touwtje' die ik tegenkwam, om even als voorbeeld te geven. Ga nu je links bekijken, thanks!!

Ik ga even je link bekijken! En trouwzaken, maakt dat de jurk dan niet meteen ook heel duur of valt dat mee?

@Gianti: ongeveer 36, maar van stretch ook wel eens 34!

@secricible, ik woon in Arnhem (of nouja daar dichtbij) dus Nijmegen is prima te doen! In Arnhem zit ook een soort gala winkel, daar ben ik geweest maar vond het daar allemaal een beetje té, allemaal glansstofjes en tierlantijntjes.. Maar misschien dan eens naar Nijmegen! Dankjewel :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:47

Minjon schreef:
@Khirshanta, nee die asos zou ik ook nooit aandoen naar een gala hoor! Maar was de eerste met zo'n 'touwtje' die ik tegenkwam, om even als voorbeeld te geven. Ga nu je links bekijken, thanks!!

Ik ga even je link bekijken! En trouwzaken, maakt dat de jurk dan niet meteen ook heel duur of valt dat mee?

Valt best mee in trouwzaken- meestal geen jurk van 30 euro, maar voor onder de 100 heb je er eentje, vaak ook op maat versteld

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:00

Als je in Arnhem woont is de snelste oplossing de winkel dreamdresses, zit in het centrum net buiten de voetgangerszone in Arnhem zelf. Fijne winkel kwalitatief echt goede jurken en fijn personeel. Wel iets duurder dan spotgoedkoop, ik kan er meestal slagen tussen de 60-90 euro, maar dan heb je ook een jurk die jaren meegaat.

http://www.dreamdresses.nl/
Laatst bijgewerkt door sjouk_L op 17-05-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:01

Je kan kijken bij de Peek & Cloppenburg. Daar heb ik mijn zwarte lange gala jurk vandaan :)

Edit: bedenk me wel dat het al 7 jaar geleden is.. Tijd gaat sneller dan je denkt :')

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 18:12

sjouk_L schreef:
Als je in Arnhem woont is de snelste oplossing de winkel dreamdresses, zit in het centrum net buiten de voetgangerszone in Arnhem zelf. Fijne winkel kwalitatief echt goede jurken en fijn personeel. Wel iets duurder dan spotgoedkoop, ik kan er meestal slagen tussen de 60-90 euro, maar dan heb je ook een jurk die jaren meegaat.

http://www.dreamdresses.nl/

Hier ben ik toevallig geweest!! Maar niet kunnen slagen helaas, vond het allemaal net iets té. Ik baal zo erg dat ik niet in december bij de Zara ofzo iets gekocht heb, zij hebben meestal precies wat ik zoek.. Simpel maar toch mooi

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:14

Gewoon Zalando al gehad?
https://www.zalando.nl/cocktailjurken/?length=Lang

Mijn laatste jurk kwam van Nelly, toen hadden ze wel erg veel mooie. Heb er ook een van Jane norman, die hebben ook wel vaak veel geschikts, en mijn andere 2 komen van lokale winkeltjes met galajurken.
Oh ja, ik heb er ook 1 uit China besteld, maar als je dat doet moet je nog genoeg tijd hebben voor een back up optie te kopen :+ Mijne en die van een andere vriendin waren super lelijk, en 2 andere vriendinnen hadden een mooie jurk voor weinig geld, bij dezelfde leverancier, dus dat is echt een gok die je kan nemen (of niet ;) )

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:17

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:33

Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk in arnhem bij een of andere chinese huishoudwinkel voor 20 euro een mooie lange, zwarte galajurk gevonden. Ze hebben er nu nogsteeds wel mooie jurken hangen, vaak wel zonder mouwen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:34

Je kan ook een simpele zwarte gala jurk kopen en een losse kanten bolero.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:38

Kledingverhuur!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:38

Ik had een prachtige galajurk bij Nelly vandaan :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:41

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:47

Ik heb er zelf net eentje besteld bij zalando, en bij dreamdresses in arnhem hebben ze galajurken voor een leuke prijs maar daar heb ik zelf verder geen ervaring mee

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:57

Afbeelding
Voor mijn gala had ik een zeemeermin jurk.
ben ook niet de grootse maar stond wel mooi.
Ik ben gewoon op marktplaats gaan kijken :') staan vaak mooie jurken op. Die misschien maar 1st gedragen zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:01

En vergeet Marktplaats niet :j
Laatst bijgewerkt door Sheran op 17-05-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:01

In Utrecht heb je ook meerdere speciale gala-jurk-winkels, ik ben daar een paar jaar geleden ook geweest en na heel veel passen (ik was erg kieskeurig) goed geslaagd.
Maar je kunt ook bij bijvoorbeeld Piet Zoomers (oa in Zwolle) kijken voor een jurk, daar heb ik afgelopen weekend een prachtige (semi-lange) jurk gekocht voor een gala binnenkort.

Edit: op Etsy kun je het ook proberen, daar staan vaak ook prachtige dingen op, moet je alleen even letten op de verzending.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:30