Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Zijn ze wel thuis op dit moment? 2 of drie weken te laat valt nog mee. Als er verder altijd gewoon betaald is kan er misschien wat tussen gekomen zijn.
Maar stel dat enz. Staat de caravan op dit moment op het terrein? Zo ja niet eerder van het terrein af voor hij betaald is. Is de caravan op,dit moment weg. Niet meer terugnemen en blijven vragen, langsgaan. Of eventueel het verlies nemen en het laten voor het is.
Iris82 schreef:Ik zou de volgende keer gewoon inderdaad een contractje op laten stellen. Ik neem aan dat de caravan daar nog staat op dit moment?
Ik zou je schoonouders ze een herinnering laten sturen met daarin de mededeling dat als ze niet betalen ze een aangetekende brief krijgen met een ingebrekestelling en dat als ze daar niet op reageren dat ze na twee weken de caravan voor de deur parkeren.
Kwanyin schreef:Ik weet ook niet direct of je iets gaat kunnen aangezien er niets op papier staat. Is er misschien ook nog eens cash betaald? Dan wordt het al helemaal moeilijk, want bewijs dan maar eens dat ze er überhaupt ooit gestaan hebben. (weet trouwens niet of dit iets wettelijk is? Want als ze er niet mochten staan officieel heb je nog minder kansen) .
Enige wat je dan kan doen is bluffen. Bluffen met een brief met herinneringen, dan bluffen met een aangetekend schrijven dat je anders stappen onderneemt en je hoopt dat ze begrijpen dat het natuurlijk voor beide partijen aangenamer is om niet al die extra kosten te moeten doen. Misschien maakt het indruk en betalen ze alsnog. Misschien negeren ze het en is het een wijze les voor de volgende keer.
Citaat:Ze hebben afgesproken. 100 euro voor half jaar