Caravan staling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Caravan staling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:59

Goedeavond
Wij hebben 0'0 contact meer met onze buren. Maar ze moeten nog de "huur" betalen bij mijn schoonouders. Ze hadden afgesproken dat ze dat over zouden maken maar nog niet gebeurd ze reageren ook niet mer op haar brichtjes/ apjes.

Ze willen er dus "onder uit komen" ( anders ha dje wel betaald). En dit is nu 2/3 weken. Al zo

Hoe moeten wij dit aanpakken?

Ze doen voor ons niet de deur open enzo

Wie heeft de tip

Graag geen negatiefe reachties

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:02

Zijn ze wel thuis op dit moment? 2 of drie weken te laat valt nog mee. Als er verder altijd gewoon betaald is kan er misschien wat tussen gekomen zijn.
Maar stel dat enz. Staat de caravan op dit moment op het terrein? Zo ja niet eerder van het terrein af voor hij betaald is. Is de caravan op,dit moment weg. Niet meer terugnemen en blijven vragen, langsgaan. Of eventueel het verlies nemen en het laten voor het is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:02

Een aangetekende brief sturen met daarin het bedrag en wanneer het uiterlijk betaald moet zijn.
En uiteraard de mededeling dat er stappen worden ondernomen wanneer ze niet betalen ;)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:09

karuna schreef:
Zijn ze wel thuis op dit moment? 2 of drie weken te laat valt nog mee. Als er verder altijd gewoon betaald is kan er misschien wat tussen gekomen zijn.
Maar stel dat enz. Staat de caravan op dit moment op het terrein? Zo ja niet eerder van het terrein af voor hij betaald is. Is de caravan op,dit moment weg. Niet meer terugnemen en blijven vragen, langsgaan. Of eventueel het verlies nemen en het laten voor het is.

Ze zijn gewoom thuis.

Ze hebben de caravan weggehaalt zo van weekend weg(zijn ze niet eens gegaan. En uitlenen doen ze never niet)

Hij is dus al van het terein af.

Helaas niets oppapier

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:10

Shirley schreef:
Een aangetekende brief sturen met daarin het bedrag en wanneer het uiterlijk betaald moet zijn.
En uiteraard de mededeling dat er stappen worden ondernomen wanneer ze niet betalen ;)

En wat nou. Als er niets op papier staat??

Het is niet een officieele stalling.

verootjoo

Re: Caravan staling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:11

Je verlies nemen of je schoonouders zelf laten regelen. Zo te lezen in al je topics heb jij je al genoeg ellende op de hals gehaald

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:12

Ja klopt. Wil dit zelf ok niet hoor maar. Vraag eigenlijk tips. Zodat die naar mijn schoonoudders kan sturen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:34

NM >> LZP

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:56

Enige tip die ik kan geven: laat je schoonouders hier een les uit trekken en laat het gaan. Volgende keer contract opstellen en vooraf laten betalen. 31 mei betalen ze bv voor heel juni. Bedrag zal vast niet de moeite waard zijn om ervoor te vechten. Aangezien jij naast ze woont en al mot met ze hebt, zou ik als ik je schoonouders was dit gewoon maar laten rusten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:03

Ik zou de volgende keer gewoon inderdaad een contractje op laten stellen. Ik neem aan dat de caravan daar nog staat op dit moment?

Ik zou je schoonouders ze een herinnering laten sturen met daarin de mededeling dat als ze niet betalen ze een aangetekende brief krijgen met een ingebrekestelling en dat als ze daar niet op reageren dat ze na twee weken de caravan voor de deur parkeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:11

Iris82 schreef:
Ik zou de volgende keer gewoon inderdaad een contractje op laten stellen. Ik neem aan dat de caravan daar nog staat op dit moment?

Ik zou je schoonouders ze een herinnering laten sturen met daarin de mededeling dat als ze niet betalen ze een aangetekende brief krijgen met een ingebrekestelling en dat als ze daar niet op reageren dat ze na twee weken de caravan voor de deur parkeren.

De mensen hebben de caravan al van terrein af.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:32

Oh sorry, overheen gelezen. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:05

Ik weet ook niet direct of je iets gaat kunnen aangezien er niets op papier staat. Is er misschien ook nog eens cash betaald? Dan wordt het al helemaal moeilijk, want bewijs dan maar eens dat ze er überhaupt ooit gestaan hebben. (weet trouwens niet of dit iets wettelijk is? Want als ze er niet mochten staan officieel heb je nog minder kansen) .

Enige wat je dan kan doen is bluffen. Bluffen met een brief met herinneringen, dan bluffen met een aangetekend schrijven dat je anders stappen onderneemt en je hoopt dat ze begrijpen dat het natuurlijk voor beide partijen aangenamer is om niet al die extra kosten te moeten doen. Misschien maakt het indruk en betalen ze alsnog. Misschien negeren ze het en is het een wijze les voor de volgende keer.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 07:15

Kwanyin schreef:
Ik weet ook niet direct of je iets gaat kunnen aangezien er niets op papier staat. Is er misschien ook nog eens cash betaald? Dan wordt het al helemaal moeilijk, want bewijs dan maar eens dat ze er überhaupt ooit gestaan hebben. (weet trouwens niet of dit iets wettelijk is? Want als ze er niet mochten staan officieel heb je nog minder kansen) .

Enige wat je dan kan doen is bluffen. Bluffen met een brief met herinneringen, dan bluffen met een aangetekend schrijven dat je anders stappen onderneemt en je hoopt dat ze begrijpen dat het natuurlijk voor beide partijen aangenamer is om niet al die extra kosten te moeten doen. Misschien maakt het indruk en betalen ze alsnog. Misschien negeren ze het en is het een wijze les voor de volgende keer.

Ze hebben afgesproken. 100 euro voor half jaar

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 07:16

En daarbij. Die man. Zoekt alles uit maar dan ook alles.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:35

Citaat:
Ze hebben afgesproken. 100 euro voor half jaar

Ja dat is leuk. Maar als je niets op papier hebt ben je er niets mee. Ik kan nu ook verzinnen dat jij mij iedere maand 50 euro geeft voor de huur van een garage. Maar ik heb niets op papier dus kan dat niet bewijzen. En als die 50 euro via overschrijving gedaan wordt, kan jij beweren dat die 50 euro voor iets anders was. Als het dan ook nog niet zou mogen, b.v. ik spreek met jou af dat jij mijn badkamer komt plaatsen in het zwart, wordt het al helemaal moeilijk om iets te doen.