Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik probeer wel vaak naar mijn gevoel te luisteren. Het ligt vooral aan de situatie.

door de omleidingen.
)
verootjoo schreef:Ligt eraan wat mijn gevoel zegt en waarover het gaat. Mijn gevoel zegt namelijk ook dat ik elke dag een reep chocola moet eten, maar mijn verstand vindt dat geen goed plan.
Met grote beslissingen laat ik mij gedeeltelijk leiden door mijn gevoel, maar wel als dat ook bevestigd wordt door mensen die er verstand van hebben. Ik ga niet zomaar blind op mn gevoel.
Onderbuik gevoel zegt vaak wel veel, als ik ergens een slecht gevoel over heb luister ik hier altijd wel naar.
marleen_usar schreef:Een reactie in een ander topic, dat er weinig mensen naar hun gevoel zouden luisteren. Je loopt bijvoorbeeld op straat, je moet naar links maar je gevoel zegt dat je beter naar rechts kan gaan. Luister jij naar je gevoel?
xyzutu2 schreef:Ik vind mensen die alles beargumenteren met hun gevoel vaak nog best lastig in de omgang, vooral in de paardenwereld. Zoals de verzorgster van de pony met hoefbevangenheid die van de dierenarts absoluut zijn stal niet uit mag en dus gaat ze elke dag met hem wandelen omdat haar gevoel zegt dat dat beter voor hem is - waarna de pony gek genoeg ingeslapen moet worden.
Of iemand die met 100+ kilo op een pony van 400 kilo klimt en zegt dat hij niet te zwaar is, want anders zou zijn gevoel wel zeggen dat dit niet kon.
Of iemand met een kreupel paard dat nog vol in het onderzoek staat en waarvan nog steeds niet bekend is wat de oorzaak is en daar wel gewoon mee blijft rijden/de verharde weg op blijft gaan want haar gevoel zegt dat dit juist goed is. Waarbij achteraf als de diagnose gesteld is blijkt dat dat juist absoluut verkeerd was voor het paard en hem alleen maar verder in de problemen heeft geholpen - maar dan hoor je ze nooit zeggen dat hun gevoel dus toch verkeerd zat, maar alleen dat ze toen nog meer hun gevoel hadden moeten volgen...![]()
Luisteren naar je gevoel vind in prima, maar pas nadat je hebt geluisterd naar je verstand.
Als ik mijn gevoel zou volgen dan zou ik een zak snoep per dag eten. Gelukkig zegt mijn verstand dat dat niet slim is, maar als mijn gevoel echt eens iets lekkers wil koop ik heus wel eens een Mars. Van mij zouden juist paardenmensen wat vaker mogen luisteren naar hun verstand - en als ze daar zelf niet over beschikken dan naar het verstand van anderen zoals een dierenarts - voordat ze blind hun gevoel volgen waarbij de gevolgen vooral voor het paard zijn...