Macbook ontzettend traag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Macbook ontzettend traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 16:27

Hoi,

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn Macbook pro gekocht (versie 10.11.13, 13 inch, 2.5 Ghz Intel core 1.5 processor, 4gb geheugen), ik gebruik hier met name programma's op zoals Photoshop, Indesign en Illustrator. Ook doe ik veel met foto's, grote RAW bestanden.

Toen ik hem net had deed ie het prima, maar hij begint steeds verder af te takelen lijkt het wel. Erg langzaam, wil vaak foto's niet openen (geeft een error), loopt continu vast.. ik ben er inmiddels wel echt klaar mee. Wat ik al geprobeerd heb is: mijn bureaublad leeg houden, het geheugen niet te vol laten lopen, niet te veel programma's tegelijk open (maximaal 2). Maar dan nog is het dramatisch slecht gewoon..

Ik heb gehoord dat het installeren van een SSD schijf nog wel eens kan helpen. Of het hele systeem opschonen. Heeft dit bij anderen de problemen opgelost? Of moet ik nog ergens anders aan denken? Eventueel meer geheugen kopen?

Goede raad is meer dan welkom..

heidiLOVER

Re: Macbook ontzettend traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:33

Mijn Macbook is ondertussen 6 jaar oud en het laatste jaar kreeg hij ook steeds meer problemen dan die jij beschrijft. Toen ik mijn batterij liet vervangen omdat hij ontploft was heb ik ook meteen alles er af laten halen en hem opnieuw laten installeren. Hij is nu echt stukken sneller. Wel zeiden ze er bij dat de harde schijf in de laptop eigenlijk niet helemaal goed meer was en dat hij daarom ook een stuk slomer is, dus dat als ik het hele probleem wilde oplossen ik deze ook met de tijd zou moeten vervangen.

Het kan dus zeker helpen om het hele systeem te laten opschonen en opnieuw te installeren, maar er kunnen dus ook andere dingen aan de hand zijn, ik zou hem laten nakijken, de onderzoekskosten stellen meestal weinig voor en als inderdaad alleen het systeem opschonen helpt dan zijn de kosten ook zeker te overzien. :)