Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Waarom hij zijn mening niet uit weet ik niet. Ik kan zelf ook niet geloven dat hij die niet heeft, daarom heb ik het ook meerdere keren aangegeven dat ik het fijn vind als hij die uit. Misschien dat hij dit niet durft? Zijn ouders zijn erg zorgzaam en denken ook erg voor hem. Bij hem thuis wordt er altijd voor hem gezorgd op verschillende fronten door zijn moeder vooral. Wel denk ik dat mede daardoor ook er inderdaad veel voor hem ingevuld werd. Een voorbeeld die ik kan noemen die ik zelf heb meegemaakt was toen hij zijn eerste eigen autootje kon gaan kopen. Zijn vader had al min of meer gekozen wat voor merk hij zou nemen, welke prijs en welke leeftijd. Oké natuurlijk, je vader heeft al meerdere auto's gekocht in zijn leven. Maar dat je dan akkoord gaat met dat je vader in jouw portemonnee zit? Dat je vader jouw geld gaat uitgeven wat je nog niet eens hebt?
Of hij zich vroeger goed heeft kunnen uiten kan ik niet veel over zeggen. Nu weet ik wel dat hij een iets andere jeugd heeft gehad dan dat ik me voor kan stellen. Laat ik het zo zeggen, het was bij mij het eerste 'geval' waarbij ik heb gehoord dat een klein kind niet wilde buitenspelen... Hij heeft altijd op de bank gezeten en tv gekeken. Des te ouder hij werd des te meer dit naar zijn kamer is verhuisd. Hij zit eigenlijk bijna altijd boven op zijn kamer.
Het enige waarin ik weet dat hij opeens wel zijn mening uit is dat ik actief opzoek ben(of was) naar huisjes. Hier was hij duidelijk op tegen. Niet zozeer dat de huizen die ik zag we niet konden betalen, maar gewoon omdat hij het niet wilde. Verantwoording hiervoor kon hij niet afleggen. Maar dit heeft natuurlijk ook weer meegeholpen aan mijn gevoel.
Ik vind het erg fijn om te lezen dat jullie eigenlijk mijn gevoel bevestigen. Ik was bang dat ik al die tijd teveel over hem heen zou hebben gewalst waardoor hij zich niet durfde of kon uiten. Maar ik zie nu ook in dat het niet zo is.
Wel blijf ik het lastig vinden om dit te gaan vertellen. Zal het natuurlijk altijd blijven ook... Maar eigenlijk heb ik iemand nodig die nu zegt van: dit ga je doen, op deze manier. Dat gaat natuurlijk niet. Maar hoe ik dit ga verwoorden tegen hem ben ik nog niet over uit.. Hier moet ik nog even over nadenken, misschien krijg ik het nooit uitgedacht, maar schieten de woorden er dalijk vanzelf uit.
Ik neem voor mezelf nog even de tijd om hier over na te denken zodat ik het voor mezelf iets duidelijker heb. En aangezien het de laatste dagen toch radiostilte is, heb ik hier mooi de tijd voor.