Korting ná aankoop...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Korting ná aankoop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 19:50

Ik open dit topic puur uit nieuwsgierigheid wat men zou doen, ik heb er zelf eigenlijk het 'lef' niet voor denk ik.

Afgelopen woensdag (11-5) heb ik een flinke aankoop bij de Primark gedaan (compleet nieuwe zomer garderobe). Bij thuiskomst alle kledingstukken uitgepakt en nogmaals gecontroleerd (had niet álles gepast maar kwam er later achter dat de maat van het kledingstuk niet altijd overeenkomt met de kledinghanger, en ik krijg zo'n stress van winkelen dat ik daar op dat moment niet echt op lette) kreeg ik toch twijfel over twee kledingstukken.

Het ging hier om twee shorts á €8,00 per stuk. Vanochtend ben ik terug gegaan naar de Primark en wilde de twee shorts ruilen voor een jurkje t.w.v. €17,00, hiervan had ik er afgelopen woensdag 3 van aangeschaft. Bij de klantenservice aangekomen bleek het jurkje afgeprijst te zijn voor €7,00. Mijn vriend stond toevallig naast me met nog eenzelfde exemplaar met andere print die ik bij het weggaan netjes terug wilde hangen, dus ik was helemaal *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* en zeg dan doe die ook maar! Zo had ik twee jurkjes (met €10 korting p.s.) en kreeg nog €2,00 terug ook :#

Nu dus het hele moraal van het verhaal, toen ik dit aan een vriendin vertelde vroeg ze waarom ik niet terug ging met de andere (zelfde, andere print) jurkjes om daar ook de korting van te claimen :o? :o?

Euh... hier heb ik niet bij stil gestaan noch bij nagedacht of is dit eigenlijk niet bij mij opgekomen... Zoals ik hierboven beschreef heb ik hier A. het 'lef' niet voor en B. weet ik ook niet wat de 'etiquette' is in deze?

Dus bokkers, kan/mag dit uberhaupt? Is dat 'netjes'? En zijn er mensen die dit (al eens) gedaan hebben? Zoja wat waren de reactie's / was het resultaat?

nine1987

Re: Korting ná aankoop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:53

Ik heb t twee jaar terug bij epplejeck gedaan.. Had voor 400 gekocht in de eerste ronde van de uitverkoop.. Twee dsgen later was alles - 75%.. Heb toen gebeld en mocht met de spullen en de bon terugomen en kreeg t verschil dan terug.. (was toch een mooie €115.-)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:55

Een kennis had iets gekocht bij de Bart Smit en een week later was het product in de aanbieding, zij is toen teruggegaan en heeft het geld gewoon terug gekregen.

Ik weet niet of ik het zou durven, maar 30 euro is op zich wel de moeite waard.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:55

Ik heb het ook een keer bij de Epplejeck gehad. Kocht een wedstrijdjasje en twee dagen erna waren op alle wedstrijdjasjes 20% korting. Mijn moeder had toen gebeld en we konden met de bon langskomen en kregen het verschil terug!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:57

Volgens mij is daar wel een wet voor, dat wanneer het binnen een week na aankoop is je het geld terug kunt vragen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:58

Gewoon proberen TS! Nee heb je, ja kun je krijgen :j
En bij zo'n zaak als de Primark gaan ze daar volgens mij niet moeilijk over doen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:59

Dus je hebt de jurkjes met andere print voor de volle prijs betaald en daarna kwam het in de sale? In dat geval heb je waarschijnlijk geen recht op de korting; ik gok dat in hun voorwaarden wel staat dat korting niet met terugwerkende kracht kan worden verrekend.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:00

Gewoon terug gaan en vragen. Ik zou het in ieder geval wel doen. Alles wat ik met de mond kan verdienen hoef ik niet voor te werken... Zo denk ik er althans over.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:01

denice schreef:
Volgens mij is daar wel een wet voor, dat wanneer het binnen een week na aankoop is je het geld terug kunt vragen.

Nee dat is niet zo. Je bent de prijs aangegaan op dat moment. Je hebt geen "recht" op geld terug als het artikel later in de actie is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:06

Dank voor de antwoorden!

Ik had google er al tegen aan gegooid en mensen vragen inderdaad of ze 'recht' hebben op de korting. Dat heb je idd niet.
Laat ik even duidelijk zijn dat ik niet denk/vind dat ik recht heb op korting maar volgens die vriendin kun je wel eens geluk hebben als je erom vraagt. Ik vroeg mij gewoon af of dit idd werkelijk gebeurt en gedaan word

Proberen kan uiteraard altijd. Nee heb Ja kan je krijgen natuurlijk. Wat een bovenstaande bokker zegt €30 is niet mis. Maar ik ben nogal een schijtluis met dat soort dingen :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:07

Ik heb wel eens een hele wintergarderobe bij een zaak gekocht die de dag erna 25% korting had op alles. Kreeg het verschil niet terug, dus toen heb ik alles teruggebracht en met korting weer opnieuw gekocht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:08

Destination schreef:
Dus je hebt de jurkjes met andere print voor de volle prijs betaald en daarna kwam het in de sale? In dat geval heb je waarschijnlijk geen recht op de korting; ik gok dat in hun voorwaarden wel staat dat korting niet met terugwerkende kracht kan worden verrekend.

Als de kaartjes eraan zitten en je hebt de bon nog kun je het binnen terug breng termijn terug brengen en vervolgens weer hetzelfde artikel terug kopen.
Ik heb het eens gehad dat ik bij de Boerenbond 4 dingen kocht waarvan 3 artikelen 2 dagen later fors waren afgeprijsd. Ging om totaal 32 euro. Toen ze het verschil niet met terugwerkende kracht wilde terug geven, heb ik dit voorgesteld.

Toen stonden ze heel even gek te kijken en moesten toen toch lachen dat dit wel slim was. Om alle rompslomp te voorkomen kreeg ik het verschil terug ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:12

Destination schreef:

onzin...ze kan ze ws nig terugbrengen..dus terugbrengen en dan nieuw aanschaffen met korting...aangezien winkels liever tevreden klanten hebben krijgt ze die korting ws gelijk

ik had het laatst bij action..tomatenkas 2 dagen eerder gekocht..kwam ik daar om iets terug te brengen en zafmg ik dat die 5 euro goedkoper was dus ik lachend: gossepietje...was ik net tevroeg...vroeg verder nergens om maar bij geld terug van andere artikel kreeg ik 5 euro teveel..dus ik:het klopt niet. ja hoor...ik heb de korting er ook nog ff bijgedaan...top toch?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:17

Terugbrengen en weer opnieuw kopen is niet hetzelfde als heengaan en de korting alsnog vragen ;)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:18

Oké, maar daar zit het probleem denk ik, de kaartjes zitten er niet meer aan. Ik heb ze woensdag van kaartjes verlost en ze hangen al fris in de kast.
Dingetje is natuurlijk dat als ik die shorts vandaag niet was gaan ruilen ik nooit van de korting geweten had.

Is dit dan een gevalletje niet geschoten altijd mis? Vragen kost niets toch? En als het antwoord nee is, even goede vrienden. Ondanks dat het een pittig bedrag was, is bij de Primark shoppen toch altijd leuk voor de beurs, dus ik blijf toch wel trouwe klant ;)

Edit: De bon heb ik trouwens wel nog!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:21

Destination schreef:
Terugbrengen en weer opnieuw kopen is niet hetzelfde als heengaan en de korting alsnog vragen ;)

Maar het resultaat is hetzelfde :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:26

Destination schreef:

daar heb jij dan weer gelijk in :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:26

Weidebloem schreef:
Destination schreef:

Maar het resultaat is hetzelfde :+

Maar het staat dan anders in hun systeem ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:27

Heb ik keer met aankoop van tv gehad vorig jaar september. Week later zou die in het krantje komen in de actie, 2 dagen later.

Dus wij kregen em al voor de actieprijs mee. Zonder zelf iets te vragen oid, verkoper zei het zelf al.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:28

bowena_84 schreef:
Oké, maar daar zit het probleem denk ik, de kaartjes zitten er niet meer aan. Ik heb ze woensdag van kaartjes verlost en ze hangen al fris in de kast.
Dingetje is natuurlijk dat als ik die shorts vandaag niet was gaan ruilen ik nooit van de korting geweten had.

Is dit dan een gevalletje niet geschoten altijd mis? Vragen kost niets toch? En als het antwoord nee is, even goede vrienden. Ondanks dat het een pittig bedrag was, is bij de Primark shoppen toch altijd leuk voor de beurs, dus ik blijf toch wel trouwe klant ;)

gewoon proberen..nee heb je ja kun je krijgen

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:30

bowena_84 schreef:

Je kan ook de jurkjes met korting kopen en dan diezelfde jurkjes terugbrengen met de bon van de jurkjes zonder korting :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:33

Als het nu duurder zou zijn geworden, zou je dan ook terug gaan om meer te betalen?

Ik zou het lekker laten gaan, je hebt ze gekocht voor een prijs die jij er prima voor vond (immers: anders had je ze niet gekocht), dus nu niet meer over 'piepen'.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:34

mariekerocky schreef:
Je kan ook de jurkjes met korting kopen en dan diezelfde jurkjes terugbrengen met de bon van de jurkjes zonder korting :D

Zien ze dat niet bij het scannen? Of scannen ze niet meer bij terugbrengen? Of werkt dat hele systeem niet zo?
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 13-05-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:35

Ga ervoor!
Helemaal netjes is het niet nee, maar het bespaard wel ontzettend veel geld. *\o/*

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:35

Ik werk bij een grote kledingkleten en de klanten mogen gewoon binnen de ruiltermijn terug komen als iets afgesprijsd is om dan het verschil terug krijgen.

Dat raad ik klanten zelfs aan. Dus nee, raar is het niet!