Oh jee; luxe probleem...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Oh jee; luxe probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:49

Ben HEEL tevreden met mijn Nokia 5140i.
Zie geen reden om te veranderen en wel verschillende om dat niet te doen.

Vanmorgen echter heb ik een vrije Blackberry Classic gekregen.
Het idee is dat ik mijn Sim kan overzetten en dan ook via whatsap bereikbaar ben. Welnu, ik WIL helemaal niet beter bereikbaar zijn!

Volgens mij past er alleen een nano Sim in en in de mijne zit een macro :D
en nee ik ga geen tijd/moeite investeren in uitzoeken hoe/wat.
Ik wil alleen maar af en toe bellen/ txt sturen/ontvangen en ik weet hoe dat moet met de 5140.

Terwijl ik dit jaar en dag, 10 jaar lang!, heel duidelijk maak, zijn er nu scheve blikken omdat ik een cadeau niet waardeer. Zucht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oh jee; luxe probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:50

Eh, dan gebruik je hem toch niet? Ik zie het probleem niet? :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:51

Ik zie geen probleem :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:54

wat is het verschil tussen bereikbaar zijn met whatsapp of via txt sturen? en zolang je geen WA op je nieuwe zet, ben je ook niet bereikbaar voor wa

opgelost?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:58

Wat is het probleem?!?!? Gewoon geen WA instaleren en klaar. :')
Of de 'nieuwe foon' van de berg af mikken. Problem solved.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:00

Niemand verplicht je om ook daadwerkelijk gebruik te gaan maken van de nieuwe functies van die nieuwe telefoon. En als je ze wel in gebruik neemt, is er ook niemand die je verplicht om ergens direct op te antwoorden.
Jij blijft baas over je eigen tijd :)

Maar....
Het kan ook toevallig heel handig voor je uitpakken.

Ik heb zelf lang geroepen: " Ik hoef echt geen 4G netwerk ofzo"
Ik vond 3G al een hele toestand en heb destijds ook heel lang gewoon GPRS (2G) aan gehouden ipv 3G om m'n accu langer mee te laten gaan.
Maar nu heb ik bij toeval een nieuwe telefoon die 4G ondersteund, omdat m'n andere snel vervangen moest worden... En ook al riep ik steeds "Ik hoef het niet"... Stiekem vind ik het nu eigenlijk wel heel handig.
Want de slechte dekking die ik altijd had met 2G en 3G is nu verleden tijd. Zelfs in parkeergarages en tunnels valt 't bereik niet weg.

Ik had ook altijd wel 't zelfde met al die apps en functies...
Telefoneren en smssen... dat is het enige waar ik m'n telefoon voor gebruikte. Al dat nieuwe hoefde niet zo nodig.

Maar nu ik de keuze heb...
Eigenlijk vind ik sommige dingen wel super handig.
Geen gedoe meer met "heb je m'n smsje ontvangen?" ... Want met whatsapp kun je zien of hij aangekomen en zelfs of hij gelezen is.
En ik kan makkelijk m'n bankrekening saldo bekijken met de app van m'n bank.
De telefoonrekening in de gaten houden met de app van m'n provider.

En nog veel meer :D

Je kunt de nieuwe telefoon dus als een toekomst met nieuwe mogelijkheden zien.
Je mag zelf kiezen of je de nieuwe functies wel of niet wil gaan gebruiken.

En ondanks dat die oude Nokia's vrijwel onverwoestbaar zijn; komt er ooit een keer een tijd dat hij "op" is. En dan moet je toch over naar iets nieuws.

Nieuwe telefoons zijn meestal heel intuïtief qua instellingen.
Zelfs hele jonge kinderen hebben zeer snel door hoe alles werkt.
Het is even wennen... Maar hoe langer je met een overstap wacht, hoe groter het verschil uiteindelijk zal zijn tussen je huidige telefoon en de nieuwe telefoon in je nabije toekomst.
In stapjes wennen is makkelijker dan ineens een gigantische overstap maken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:00

Mijn degelijke Nokia wordt hier ook in ere gehouden, het ding doet het prima en ook geen behoefte aan iets anders.
Wat vervelend trouwens dat de fabrikant het heeft geregeld dat een gewone simkaart niet in een Blackberry past. Zo móet je dus wel van simkaart veranderen, mocht je in een zwak moment over willen stappen op een Blackberry.
_-:(

Kortom, ik leef met je mee. :(:)

Kun je zo'n Blackberry niet als klokje/kookwekker gebruiken of zo? :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:06

Jeetje, wat een voor de gever (m/v) weinig invoelende reacties. Zijn jullie altijd zo bruut als je iets krijgt met de beste bedoelingen?

Bedankt Zoolgangster.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:10

K snap het probleem niet zo, je zegt mercie voor je cadeautje en dan is het aan jou om het te gebruiken of niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:11

Huertecilla schreef:
Jeetje, wat een weinig invoelende reacties. Zijn jullie altijd zo bruut als je iets krijgt met de beste bedoelingen?

Volgens mij signaleer jij dat je er last van hebt dat je scheef wordt aangekeken omdat jij een cadeau om jouw moverende redenen niet wenst te gebruiken en reageren de meeste mensen hier met: Dan moet je het cadeau vooral niet gebruiken en je weinig aantrekken van het scheef aangekeken worden.

Naar jou toe zijn de reacties dus heel erg invoelend volgens mij. Als je liever hebt dat ik me inleef in de gever dan kan dat ook: HC, je bent een ondankbare ei kel!

Beter? :+
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 13-05-16 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:13

Of enkel als agenda inderdaad :) ze hebben zoveel functies, dat je vast wel iets vindt! Ik begrijp overigens het gevoelsprobleem wel. Ik zou echt veel doen voor zo'n degelijke nokia, die nog net wat meer kan dan een baksteen, maar verder hoef ik niet veel :p ik heb nl een laptop die meestal meegaat, het voordeel is dat je die kan dichtklappen en zo dus onbereikbaar bent.
Een smartphone creëert lijkt het meteen verwachtingen onder de mensen, of zo ervaar ik het toch op mijn jonge leeftijd. Hoe vaak mensen mij vragen of ik alsjeblieft naar hun snapchat wil kijken... sorry maar de gemiddelde mens is gewoon niet zo interessant :Y) of toch niet interessant genoeg om heel de dag te willen volgen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:14

Cowboy55 schreef:
Huertecilla schreef:
Jeetje, wat een weinig invoelende reacties. Zijn jullie altijd zo bruut als je iets krijgt met de beste bedoelingen?

Volgens mij signaleer jij dat je er last van hebt dat je scheef wordt aangekeken omdat jij een cadeau om jouw moverende redenen niet wenst te gebruiken en reageren de meeste mensen hier met: Dan moet je het cadeau vooral niet gebruiken en je weinig aantrekken van het scheef aangekeken worden.

Naar jou toe zijn de reacties dus heel erg invoelend volgens mij. Als je liever hebt dat ik me inleef in de gever dan kan dat ook: HC, je bent een ondankbare ei kel!

Beter? :+

_O-

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:17

Is wel een luxe ja dat je alles met bellen en smsen kan regelen. Ik zou blut zijn zonder whatsapp, ben überhaupt al blut daar niet van, maar :+

Als je kinderen hebt kan whatsapp wel handig zijn, met veel vrienden ook, maar verder is het ook vrij nutteloos.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 13-05-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:20

xEmily schreef:
Is wel een luxe ja dat je alles met bellen en smsen kan regelen. Ik zou blut zijn zonder whatsapp, ben überhaupt al blut daar niet van, maar :+

Daar heb je op zich een punt :p maar gebruik je dan enkel draadloos? Want mobiel netwerk kan ook wat kosten.

Nu denk ik wel dat na even zoeken met het juiste abonnement, dat allemaal wel meevalt, maar ik kan natuurlijk in niemand's portefeuille zien :D en u hoort hier ook nog van een parasiterende student, dus ik heb gemakkelijk praten 8-)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:24

Je hoeft Whatsapp toch niet te gebruiken wanneer je dit niet wilt? Het is jouw keuze.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem ook niet, hihi

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:25

SinneJ schreef:
Daar heb je op zich een punt :p maar gebruik je dan enkel draadloos? Want mobiel netwerk kan ook wat kosten.

Nu denk ik wel dat na even zoeken met het juiste abonnement, dat allemaal wel meevalt, maar ik kan natuurlijk in niemand's portefeuille zien :D en u hoort hier ook nog van een parasiterende student, dus ik heb gemakkelijk praten 8-)

Ik doe altijd wifi gebruiken ja.
Ik moet gewoon snel mijn uitkering binnenkrijgen :Y) dan heb ik weer 'inkomen', ben momenteel niet in staat om terug te gaan naar school/werk. Mn abbo kost 4 euro per maand. Maar als je niks hebt, dan ook nog medicijnen betalen, eigen risico, zorgverzekering, dan ben je toch al snel 20/30 euro kwijt die ik telkens van mijn vader leen. Bij feestjes krijg ik ook alles van mijn vrienden, dan voel ik mij pas parasiet :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:27

Ik heb een agenda van papier ;)

Een smartphone heeft niets wat ik wil.
Ben ook prima genoieg bereikbaar. Als het aan mij lag had ik helemaal geen mobiel!
Heb het ding 90% van mijn tijd niet bij me en van de resterende 10% vergeet ik het ding vaker wel dan niet in de auto.

Citaat:
Een smartphone creëert lijkt het meteen verwachtingen onder de mensen,

Inderdaad.
Ik wil die inbreuk op mjn leven helemaal niet.
Zet het ding ook regelmatig uit en slecht bereik maakt dat heel acceptabel. Dat is met een smartphone gelijk anders; 'waarom had je de mobiel uit?'
Natuurlijk maak ik dat helemaal zelf uit maar ik heb gewoon geen behoefte aan dat geneuzel.

Maar goed; het gaat er niet om of een nieuwe zinvol is of niet. Het gaat helemaal niet om de telefoon.

Het punt is wat te doen met zo'n goed bedoeld cadeau wat je niet wil?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:28

Wellicht een veel te vlugge conclusie, maar het klinkt alsof julllie mogelijk niet helemaal op één lijn liggen voor wat betreft de gewenste mate van bereikbaarheid/beschikbaarheid. Als dat zo is lijkt het mij een open en eerlijk gesprekje waard. Daarbij doe je er denk ik goed aan om de technische argumenten achterwege te laten, aangezien het daar eigenlijk niet om gaat. Maar dit had je zelf allang bedacht toch? ;)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:28

In de kast laten verstoffen. Misschien dat je iemand tegenkomt ooit die nog een nieuwe mobiel nodig heeft.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:31

xEmily schreef:
In de kast laten verstoffen. Misschien dat je iemand tegenkomt ooit die nog een nieuwe mobiel nodig heeft.

Ja precies.. HC wat voor druk ervaar jij dan? Heb je de gsm gekregen van iemand die je vaak ziet en zou deze persoon er dan achter vragen? Zo kunnen we beter een beeld scheppen van het probleem :D want begrip voor de keuze is er genoeg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:34

Huertecilla schreef:
Het punt is wat te doen met zo'n goed bedoeld cadeau wat je niet wil?

Weggeven? Verkopen? In een la leggen en vergeten? Onder gebruikmaking van wat power tools omvormen tot een object d'art met als titel Aanklacht tegen Ongewenste Cadeaus en dat schenken aan de gever van de Blackberry? De mogelijkheden zijn eindeloos.......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 13-05-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Om de een of andere reden, al zou ik niet weten welke, schijnen mensen het leuk te vinden om met jou in contact te blijven...
Ik snap niet waarom jij dat als druk ervaart en als een inbreuk op je leven.....

Josien_

Op zich is een smartphone toch helemaal niet anders dan een ouder model?
Ja je kunt er meer mee, maar het maakt toch geen snars uit of je alles gebruikt.
Met een smartphone kun je ook gewoon bellen en SMS'en hoor :P .

Ik snap wel dat je het lastig vind om om te gaan met een goedbedoeld cadeau. Het beste is eigenlijk eerlijk zijn in dit geval. Want ze zien toch dat je het niet gebruikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:38

goeroe schreef:
Wellicht een veel te vlugge conclusie, maar het klinkt alsof julllie mogelijk niet helemaal op één lijn liggen voor wat betreft de gewenste mate van bereikbaarheid/beschikbaarheid. Als dat zo is lijkt het mij een open en eerlijk gesprekje waard. Daarbij doe je er denk ik goed aan om de technische argumenten achterwege te laten, aangezien het daar eigenlijk niet om gaat. Maar dit had je zelf allang bedacht toch? ;)

Dat is al HEEL lang helder allemaal.

Ik heb me 10 jaar terug laten overtuigen met het veiligheidsargument van hulp kunnen bellen onderweg in de campo.

Dat dit genoeg is maak ik al 10 jaar en dag duidelijk schreef ik al.

Het komt nu echter van een lieve goedbedoelende 'derde'.
Met het gebruiken van die telefoon nu in huis weiger ik betere bereikbaarheid/beschikbaarheid en die discussie met onbegrip en wantrouwen kan ik missen als kiespijn.

Mijn zoon komt zo thuis en gaat maar eens spelen met dat ding.
Ik ben dit weekeinde veel alleen uit en haal verdorie de batterij uit de Nokia ~~}>

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:40

Wat te doen met zo'n goedbedoeld cadeau... tja, ik neem aan dat de gever/geefster niet erbij vertelde dat je hem eventueel mag ruilen/teruggeven als je hem niet wil en dat dat dus het probleem is...
nu kun je niet van het ding af zonder de gever/geefster te kwetsen.

Vandaar mijn tip om het ding in ere te houden als klok/wekker/wat dan ook zodat het ongetwijfeld goedbedoelde cadeau aan daarmee de gever toch nog in ere wordt gehouden...

Een tip? Nee... maar er is vast een kast/tafel of andere plek waar het ding voorlopig kan blijven liggen, zodat na een jaar of wat er discreet een andere eigenaar voor kan worden gezocht? (Meestal worden die dingen geacht na een jaar of 2 toch ingeruild te worden want dan loopt het abonnement af... en is het tijd voor een nieuwe...)

Je kunt ook eens gaan rondneuzen op het ding om de extra functies te testen, misschien maak je er wel hele mooie foto's mee bijvoorbeeld. :)*