Pechvogel met auto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Pechvogel met auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:11

Beste bokkers,

Mijn oude autootje begon het te begeven en na een grote beurt bleek dat wat er gemaakt moest worden, €1200 zou kosten.
Na de auto een jaar daarvoor te hebben aangeschaft, voor €1650,- en er al 2 x ruim €700,- ingestopt te hebben aan reparaties was ik er klaar mee.

In januari een leuke auto gezien bij een dealer welke goed bekend staat op het dorp.
Ik, hop, maar de garage met vriend en schoonvader.
Een proefrit gemaakt, samen met een checklist. Tips & tricks om te testen, te voelen en te kijken of er iets kapot is. Alles gedaan en leek in orde.
De proefrit ging ook goed. Dan maar de voorlopige koopovereenkomst gesloten. Deel spaarcenten, deel financiering.
De uiteindelijke prijs kwam uit op €8000,-. Best wat geld maar dan had ik een jonge auto, 2009, met 50.000 km op de teller. Airco etc.
€600,- was voor de garantie. Auto's duurder dan €5000, of 35% vd nieuwwaarde zijn verplicht deze bovag garantie te nemen voor 6 mnd.
Prima.

Ik heb de auto eind januari opgehaald. *\o/*
Bij het ophalen heb ik gevraagd, wegens de garantie, stel dat ik stil kom op de snelweg, wT dan?
'Dan laat je de auto staan, bel je ons. Dan halen wij hem, en krijg jij een leenauto'.
Netjes. Toch maar de routehulp aangehouden vanuit mijn autoverzekering.

Ik ben ruim 3 mnd verder. En niet happy.
De auto gaat inmiddels voor de 3e keer terug met klacht 3 & 4.
Er zijn nieuwe schijven en remblokken ondergekomen nadat mijn schijven krom bleken, dit was 11 maart.
Medio april nieuwe stabilisatorstangrubbers.
Medio mei, weer kromme schijven, kapotte remblokken en schimmel in de airco.
Behalve het feit dat het ronduit vervelend is, begin ik me ook in deze auto onveilig te voelen.
Ik heb 3 jr terug op de snelweg een noodrem moeten maken, toen bleek alle remdruk weg te zijn... dat is mijn angst. Met elke keer remmen voel ik mijn hele wagen trillen en de auto remt gewoon niet vloeiend.

Ik heb een aankoopkeuring laten doen bij een onafhankelijke partij, vlak na de 1e nieuwe remschijven. Prima auto. Zeiden ze.

Inmiddels heb ik de bovag gebeld.
Ze gaven aan vierkant achter me te staan, en informeerden mij rondom mijn rechten en plichten. Ik ben inmiddels zo ver dat ik een haat ontwikkel jegens mijn auto. Ik wil deze auto liever niet meer. Naast alle klachten komt de klap op de vuurpijl...
Herinner je je wat ze aangaven bij het ophalen?
De auto start nogal moeilijk; "ja das kou, of warmte". Mijn auto weigerde écht te starten. De garage gebeld, "ja. En nu bel je ons omdat?"
"Eh.. bij het ophalen is aangegeven dat als de auto niet rijdend was jullie mij zouden komen halen en ik vervangend vervoer zou krijgen..."
"Door wie? Want dat klopt niet".
"Door die blonde jongen"
"Nou das dus niet waar. Want dat geldt alleen voor nieuwe auto's, heb je zelf geen pechhulp? Want zelfs ik ben lid van de ANWB".

So far.. not so good.

De bovag adviseerde mij dit;
Laat de garage de auto nogmaals kosteloos herstellen. Hierna stuur je een mail met alle zaken die gespeeld hebben en vraag je om óf compensatie, of een nieuwe auto, uit de range van hetzelfde aankoopbedrag.
Ik merk dat ik gewoon zenuwachtig ben als ik die mensen moet bellen, het wordt afgedaan als 'barbie met de Aveo belt weer'.
Ik heb een afspraak gemaakt, en aangeven van de airco en de schijven, waarop ik uitgelache werd. De schijven konden niet krom zijn want die zijn 11 maart onder de auto gezet.
(Inmiddels ben ik wijzer en weet ik dat er geventileerde schijven onder hadden gemoeten, geen massieve, wegens de abs).

Ik ben er klaar mee, en mn verhaal kwijt.
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ooit hulp gehad van de bovag inzake bemiddeling? Hoe is dat bij jullie gegaan?

Faelynn

Re: Pechvogel met auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:17

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar omtrent het bellen/mailen.. Gewoon doen of je gek bent! Laat ze maar lachen, jij hebt geld betaald voor die auto en dan moet het ook gewoon goed zijn en al helemaal veilig! Begrijp dat het een beetje onprettig voelt, maar in een onveilige auto rijden is nog veel onprettiger.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:21

Normaal zitten Aveo's uit 2009 met ongeveer 50k op de klok tussen de Euro 6.000 en 6.500 (https://www.autotrack.nl/tweedehands/ch ... nanummer=1). Als je dan al met alle toeters en bellen Euro 8.000 betaalt dan verwacht je al helemaal een perfect werkend machientje. En dat heb je dus niet. Kortom: aan de geweren! Aanpakken die handel! _-:(

Succes!

Lieffiefi

Re: Pechvogel met auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:27

;) cowboy! 2e topics waar we samen inzitten.

Ja, je hebt gelijk... na de reparatie geef ik de zaak aan de bovag... ik hoop dat er een oplossing komt..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:40

Cowboy55 schreef:
Normaal zitten Aveo's uit 2009 met ongeveer 50k op de klok tussen de Euro 6.000 en 6.500 (https://www.autotrack.nl/tweedehands/ch ... nanummer=1). Als je dan al met alle toeters en bellen Euro 8.000 betaalt dan verwacht je al helemaal een perfect werkend machientje. En dat heb je dus niet. Kortom: aan de geweren! Aanpakken die handel! _-:(

Succes!

Inderdaad! Wij hebben in 2014 een Aveo met 36000 op de teller voor ongeveer 6.5000 aangeschaft.

Zou er inderdaad even flink achteraan gaan, want je verwacht voor zoveel geld meer inderdaad een perfecte auto. Wel heel erg vervelend voor je zeg, hopelijk wordt het goed opgelost!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:47

Vumana89 schreef:

+:)+ Tja, als het over auto's gaat....daar heb ik wel wat mee.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:33

Cowboy55 schreef:
Vumana89 schreef:

+:)+ Tja, als het over auto's gaat....daar heb ik wel wat mee.

Kunnen wij elkaar de hand schudden haha!

Is er iets geconstateerd dat je remschijven in korte tijd achter elkaar krom waren?
Is het automaat of schakel?

Wel vervelend zeg! En kan me voorstellen dat je je niet meer prettig voelt met je auto.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:48

Als ze nieuwe remschijven plaatsen, zorg er dan voor dat ze de wielbouten op moment aandraaien en niet met een slagmoersleutel op luchtdruk. Doen ze bijna allemaal namelijk, dat leverde bij mijn auto ook keer op keer kromme remschijven op.
En als ze ze zo vast aandraaien krijg je ze meeste kans ook zelf niet los als je met een kapotte band staat. Kun je wel zeggen, ik ben lid van de wegenwacht, maar een uur wachten is vaak langer als zelf een band wisselen.