Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HermaMaria schreef:bedoel je dat gaas of je uitlaat?
De uitlaat zelf hangt niet los voor zover ik weet. Mijn vriend heeft het stukje gaas enkel weer een beetje vast geprobeerd te duwen, maar hij zag ergens een scheurtje in dat gaas. De foto is gemaakt nadat hij het heeft terug geduwd, het hing lager over de grond. Vumana89 schreef:Lijkt de catalysator
MiniMouse schreef:Misschien beschermingsplaat die is losgeroest.
Als je Googled op Katalysator kan je zien hoe die er uit ziet. Dan weet je of dat het is wat loshangt. Want daar lijkt het ook op.
)) Deze auto heeft me tot nu toe alleen nog maar ellende bezorgd!AmkeE schreef:Je kunt ook altijd even de ANWB bellen
). De laatste keer dat ik die moest laten komen, moest ik 150 euro aftikken, dus die bel ik liever niet meer haha.Cowboy55 schreef:Als het alleen dat gaas is dat loshangt kun je gewoon tot dinsdag doorkachelen hoor.
Het gaas dat los hangt lijkt namelijk op een bescherming die zorgt dat een warme uitlaat geen fikkie creeert. Nou is die kans sowieso al niet zo groot, maar goed. Misschien alleen de auto na een flink stuk rijden niet in hoog en droog gras parkeren. Je kunt volgens mij gewoon doorrijden, in elk geval tot dinsdag.
Vumana89 schreef:Als de kat zelf stuk is is het een dure grap. Ik denk, door je rammel, dat dit gekit kan worden.
Rijden zou ik niet doen. Risico is dat hij breekt en helemaal stuk gaat of hij breekt verkeerd en je wordt gelanceerd... willen we niet hebben!
AmkeE schreef:Je kunt ook altijd even de ANWB bellen
). De laatste keer dat ik die moest laten komen, moest ik 150 euro aftikken, dus die bel ik liever niet meer haha.
.Vumana89 schreef:Als de kat zelf stuk is is het een dure grap. Ik denk, door je rammel, dat dit gekit kan worden.
Rijden zou ik niet doen. Risico is dat hij breekt en helemaal stuk gaat of hij breekt verkeerd en je wordt gelanceerd... willen we niet hebben!
Laat me raden: je hebt mythbusters gekeken? AmkeE schreef:Oei das idd best veel. Als je gewoon lid bent komt er altijd gratis iemand kijken.
Als je vorige x 150 euro hebt betaald ben je nu toch gewoon lid?
GrumpyCat schreef:Cowboy55 schreef:Als het alleen dat gaas is dat loshangt kun je gewoon tot dinsdag doorkachelen hoor.
Het gaas dat los hangt lijkt namelijk op een bescherming die zorgt dat een warme uitlaat geen fikkie creeert. Nou is die kans sowieso al niet zo groot, maar goed. Misschien alleen de auto na een flink stuk rijden niet in hoog en droog gras parkeren. Je kunt volgens mij gewoon doorrijden, in elk geval tot dinsdag.
Hoe zo niet in hoog en droog gras? In verband met ongedierte? De auto staat gelukkig gewoon in de straat, niet in gras of dergelijke.
Vumana89 schreef:@cowboy55, nee. Een vriend van me heeft dit gehad... in een bocht op de snelweg. Die is goed terecht gekomen maar kon wel mee met de ambulance.. kans is 1 op 10.000 maar het kán wel
Vumana89 schreef:Ja das t ergste scenario he!
Ik rij zelf niet door met een kapotte uitlaat omdat het kan gebeuren. Maar is het snelweg? Of met name landweggetjes? Dat laatste zou ik wel doen. Dat eerste niet. Wegens de snelheden..
Kan je niet een andere garage bellen? Als mijn eigen garage niet kon, ging ik naar een ander... heb ooit een keer achter een vrachtwagen gereden waarvan de klep kennelijk niet goed dicht was. Er viel iets uit op de snelweg en dat knalde onder mijn auto, harde klap, geen vluchtstrook.
Eigen garage kon niet, de eerst volgende wilde hem nakijken, kosteloos als service. Echt top.
@cowboy55, nee. Een vriend van me heeft dit gehad... in een bocht op de snelweg. Die is goed terecht gekomen maar kon wel mee met de ambulance.. kans is 1 op 10.000 maar het kán wel