Stageplaats Social Work

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Stageplaats Social Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 20:37

Hoi allemaal,

Ik zit in mijn eerste jaar van de HBO studie Social Work in Vlissingen en moet in mijn tweede jaar het hele jaar stage lopen. Door wat privé omstandigheden thuis ben ik eigenlijk veel te laat begonnen met solliciteren (stom, ik weet het). Maar nu krijg ik van alle instellingen waar ik op heb gesolliciteerd de reactie dat ze al stagiaires hebben aangenomen voor dit schooljaar. Ik ben nu dus al dagen aan het rond googlen naar andere plaatsen en heb al vele mailtjes gestuurd maar ik krijg of geen reactie, of ik ben te laat met solliciteren en ze hebben al anderen aangenomen.

Nu dan mijn vraag aan jullie, weten jullie leuke plaatsen waar ik nog zou kunnen solliciteren? Ik weet het namelijk niet zo goed meer.

Ik woon in Tholen (Zeeland, randje Brabant) en ben in het bezit van een rijbewijs en een auto dus het mag in principe uit de buurt zijn. Wel wil ik het in maximaal een uur aan kunnen rijden. Mijn interesse ligt voornamelijk in de psychiatrie, maar dit heb ik eigenlijk al een beetje opgegeven. Ik werk niet graag met kinderen of gehandicapten maar verder sta ik voor elke doelgroep open.

Ik hoop dat jullie nog wat ideetjes hebben voor een leuke stageplek voor mij, in ieder geval al bedankt voor het lezen!

Groetjes Elles

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:33

Ik heb toen ik nog SPH studeerde ook stage moeten lopen, had binnen een week drie plekken gevonden, alle drie maneges met gehandicapte kindjes. Was wel omgeving Utrecht, maar zoiets zou je kunnen proberen. In Brabant is dat wel te vinden denk ik, op Tholen ga je dat uiteraard niet vinden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:33

Heb je ook in Goes, Middelburg etc. geprobeerd? Emergis? Zal wel natuurlijk maar denk vraag het even, je weet nooit :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:37

Je zegt niet met gehandicapten te willen werken. Heb je hier al ervaring mee? Binnen de gehandicaptenzorg zijn weer zoooveel verschillende doelgroepen. Bij een deel komt ook een psychiatrisch ziektebeeld kijken.
Ik dacht ook dat ik noooit met mensen met een verstandelijke beperking wilde werken. Tijdens m'n stage kwam ik een aantal kindjes tegen en inmiddels werk ik alweer vijf jaar op een groep..

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:43

Stichting De la Vie te Nispen! :D

Suuszels

Re: Stageplaats Social Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:57

Is Dordrecht te doen voor je :) ? Stuur dan even pb, dan kan ik volgende week vragen of we nog plek hebben

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:04

Bedankt voor de reacties!

Emergis heb ik geprobeert, hier heb ik nog geen reactie van gehad.

Ik heb ervaring met (geestelijk) gehandicapten ja en dit ligt mij gewoonweg niet. Zelfde verhaal met kinderen. Gezin/ouders/opvoeding vind ik dan weer wel heel interessant..

Zorgboerderijen houd ik wel in mijn achterhoofd maar ik zou liever in een groter bedrijf stage willen lopen ter ervaring.

Allemaal echt super bedankt voor het meedenken trouwens hoor! Ik hoop dat ik niet al te veeleisend over kom.

Ik heb ook bij 2 gemeenten in de buurt gesolliciteerd maar ook hier krijg ik geen reactie van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:11

mang schreef:
Ik heb ervaring met (geestelijk) gehandicapten ja en dit ligt mij gewoonweg niet.

Knap dat je dat weet. Sowieso is de term verstandelijk beperkten... en wat je misschien niet weet is dat er veel mensen in de psychiatrie ook een verstandelijke beperking hebben.
Succes met je zoektocht. Hopelijk leer je ook om verder te kijken dan je neus lang is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:13

Kinderen liggen je niet, maar opvoeding wel? Bijzonder...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:36

Excuses voor de verkeerde woordkeuze. Ervaring die ik heb is inderdaad wel met zwaarder verstandelijk beperkten en dit ligt mij niet zo, dat kan en mag toch?
Licht verstandelijk beperkten ondersteunen bij bijvoorbeeld zelfstandig wonen lijkt mij wel erg leuk.

Het klopt dat in de psychiatrie ook veel cliënten een verstandelijke beperking hebben. Mijn fout ik stopte alles even in hokjes. De ervaring die ik met beperkten heb is met voornamelijk mensen met het syndroom van down.

Het werken met kinderen zelf doe ik liever niet, de theorieën rondom opvoeding en het kunnen helpen van ouders hierbij lijkt mij wel leuk ja.

Ik vind het jammer dat er gelijk zo aanvallend wordt gereageerd, excusus voor de verkeerde woordkeuzes maar het hoeft natuurlijk niet gelijk zo..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:48

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:53

Het komt ook heel afkeurend over wat je zei, vandaar misschien de reacties. Je bent inderdaad wel laat met het zoeken van een stage, zeker in jouw regio. Zijn er geen woonvormen waar je naar kunt kijken? Bijvoorbeeld woningen voor mensen met autisme/verstandelijk beperkten/asperger etc.? Dat zijn dan bijvoorbeeld mensen die in een woonvorm wonen, of in een huisje/appartement op hetzelfde terrein (soort van aanleunwoning idee), maar die wel altijd aan kunnen kloppen voor hulp of als het hen even te veel wordt?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:55

Of middelbare scholen?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:55

Of brabantzorg.net daar staan ook soms stage vacatures op ook richting sociaal maatschappelijk geloof ik.

Of verslavingszorg bij bijvoorbeeld novadic kentron

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:42