Voor komend schooljaar heb ik mij ingeschreven voor een BBL opleiding.
Hiervoor moet ik een inake doen en nu blijkt dat ik voor de intake (over een maand)
al een stageplaats moet hebben, zo niet mag ik de opleiding niet doen en kom ik
op de wachtlijst als de opleiding vol zit en ik wel een stage plaats heb.
Zelf heb ik m'n havo diploma en een aantal vwo certificaten en is stage lopen zogauw school begint dus nooit aan de orde geweest. Ik heb dus ook nooit informatie gehad hoe je een stage regelt (geen idee of dit op het vmbo wel zo is?)
Gister heb ik een mailtje gestuurd naar de opleiding maar daar kreeg ik vanochtend een zeer slecht mailtje van terug waarin 1 van de 3 duidelijke vragen half beantwoord werd. Een goed begin dus
. Aangezien ik toch graag wat meer informatie wil weten hier misschien wel wat mensen het antwoord
. (heb ik morgen geen mail terug ga ik uiteraard bellen)
Een stageplaats regelen: loop je "gewoon" ergens naar binnen met de vraag "hoi, kan ik hier stage lopen", bel je, solliciteer je... hoe moet dat?
Ik begrijp dat een stageplaats aan voorwaarden moet voldoen, verschilt dit per opleiding of kan ik gewoon op internet kijken (bij zo'n stageplaats site ofzo)?
zijn er dingen die belangrijk zijn om te weten als je bij een bedrijf in gesprek gaat voor stage lopen?
Alvast super bedankt!
.