Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat ik het beste kan doen, ik baal namelijk enorm..
Ik heb sinds december bij (student)mobiel een abonnement van Tele2 afgesloten samen met een Samsung Note4. Ik had hiervoor een Note3, zonder abonnement en was super tevreden over de telefoon.
Vanaf het begin af (Dom,dom,dom dat ik hem niet meteen terug heb gestuurd
) aan doet de camera van de Note4 het niet goed i.c.m. flits, omdat ik de camera zelden tot niet gebruik in het donker heb ik dit maar voor lief genomen, omdat ik uit ervaring weet dat je dan je telefoon weer een aantal weken kwijt bent.
Sinds een aantal weken blijft de telefoon ook hangen bij gebruik van verschillende apps, zoals Youtube of Snapchat (vooral bij snapchat een stuk of 4x per dag) Na een aantal seconde doet ie het dan weer als ik de applicatie afgesloten heb en opnieuw opgestart. Nu laad de telefoon sinds zaterdag niet meer op, hierdoor heb ik besloten om hem toch maar terug te sturen voor garantie.
Ik heb op de site van studentmobiel opgezocht hoe ik hem terug kon sturen en maandag om half 2 stond er al iemand op hem op te halen. Nu alleen het volgende; De reparatie wordt door een ander bedrijf uitgevoerd; Niet door Tele2, Niet door Samsung en ook niet door Studentmobiel. Ik krijg ineens een rekening van €182,17 voor het maken van mijn telefoon, dit omdat volgens het betreffende bedrijf de telefoon kapot is door stoot, druk of val schade en daarom de reparatie buiten de garantie omvalt. Dit is absoluut niet het geval; Mijn telefoon heeft altijd een hoesje eromheen gehad van formaatje koelkast die heel de telefoon beschermt, ook de camera. De telefoon is nooit gevallen en ook het scherm is krasloos door het gebruik van screenprotectors.
Ik vind dit heel raar, omdat ik alleen de rekening krijg, er staat niet bij wat er gemaakt moet worden, alleen een foto van de achterkant van mijn telefoon?? Ik neem namelijk aan dat de reparatie van het oplaad-probleem en het blijven hangen van de telefoon sowieso onder de garantie valt.
Nu krijg ik 3 optie's van het desbetreffende bedrijf:
- Optie 1: Ik betaal de rekening van €182,17 en mijn telefoon wordt gemaakt
- Optie 2: Ik betaal €50,-, dan krijg ik mijn telefoon retour. (????????)
- Optie 3: Ik betaal niks en geef toestemming dat ze mijn telefoon mogen houden. (Telefoon van half jaar oud met een nieuwprijs van honderden euro's
) Ik ben dus sowieso €50,- kwijt om mijn telefoon terug te krijgen of ik moet hem afgeven.
Ik heb (student)Mobiel al gebeld, maar deze zeggen niks voor mij te kunnen doen. Ik heb het bedrijf gemaild met de vraag of ik mijn telefoon ook terug kan krijgen waarbij de problemen van het oplaadde en het vast hangen opgelost zijn, onder garantie, ik hoop dat dit kan maar ik baal toch wel, omdat ik zeker weet dat mijn camera vanaf het begin af aan niet goed was en dat het niet door een val komt.
Kan ik verder nog wat doen of is dit gewoon een harde levensles en moet ik hem de volgende keer gewoon aan het begin al terug sturen?
Alvast bedankt!!

Dat klinkt als pure oplichting zeg.