Reparatie valt buiten garantie Studentmobiel/Tele2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fifo

Reparatie valt buiten garantie Studentmobiel/Tele2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:14

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat ik het beste kan doen, ik baal namelijk enorm..

Ik heb sinds december bij (student)mobiel een abonnement van Tele2 afgesloten samen met een Samsung Note4. Ik had hiervoor een Note3, zonder abonnement en was super tevreden over de telefoon.

Vanaf het begin af (Dom,dom,dom dat ik hem niet meteen terug heb gestuurd |o ) aan doet de camera van de Note4 het niet goed i.c.m. flits, omdat ik de camera zelden tot niet gebruik in het donker heb ik dit maar voor lief genomen, omdat ik uit ervaring weet dat je dan je telefoon weer een aantal weken kwijt bent. :(

Sinds een aantal weken blijft de telefoon ook hangen bij gebruik van verschillende apps, zoals Youtube of Snapchat (vooral bij snapchat een stuk of 4x per dag) Na een aantal seconde doet ie het dan weer als ik de applicatie afgesloten heb en opnieuw opgestart. Nu laad de telefoon sinds zaterdag niet meer op, hierdoor heb ik besloten om hem toch maar terug te sturen voor garantie.

Ik heb op de site van studentmobiel opgezocht hoe ik hem terug kon sturen en maandag om half 2 stond er al iemand op hem op te halen. Nu alleen het volgende; De reparatie wordt door een ander bedrijf uitgevoerd; Niet door Tele2, Niet door Samsung en ook niet door Studentmobiel. Ik krijg ineens een rekening van €182,17 voor het maken van mijn telefoon, dit omdat volgens het betreffende bedrijf de telefoon kapot is door stoot, druk of val schade en daarom de reparatie buiten de garantie omvalt. Dit is absoluut niet het geval; Mijn telefoon heeft altijd een hoesje eromheen gehad van formaatje koelkast die heel de telefoon beschermt, ook de camera. De telefoon is nooit gevallen en ook het scherm is krasloos door het gebruik van screenprotectors. :j

Ik vind dit heel raar, omdat ik alleen de rekening krijg, er staat niet bij wat er gemaakt moet worden, alleen een foto van de achterkant van mijn telefoon?? Ik neem namelijk aan dat de reparatie van het oplaad-probleem en het blijven hangen van de telefoon sowieso onder de garantie valt.

Nu krijg ik 3 optie's van het desbetreffende bedrijf:

- Optie 1: Ik betaal de rekening van €182,17 en mijn telefoon wordt gemaakt
- Optie 2: Ik betaal €50,-, dan krijg ik mijn telefoon retour. (????????)
- Optie 3: Ik betaal niks en geef toestemming dat ze mijn telefoon mogen houden. (Telefoon van half jaar oud met een nieuwprijs van honderden euro's 8)7 )

Ik ben dus sowieso €50,- kwijt om mijn telefoon terug te krijgen of ik moet hem afgeven.

Ik heb (student)Mobiel al gebeld, maar deze zeggen niks voor mij te kunnen doen. Ik heb het bedrijf gemaild met de vraag of ik mijn telefoon ook terug kan krijgen waarbij de problemen van het oplaadde en het vast hangen opgelost zijn, onder garantie, ik hoop dat dit kan maar ik baal toch wel, omdat ik zeker weet dat mijn camera vanaf het begin af aan niet goed was en dat het niet door een val komt.

Kan ik verder nog wat doen of is dit gewoon een harde levensles en moet ik hem de volgende keer gewoon aan het begin al terug sturen?

Alvast bedankt!!

Kmbrly

Re: Reparatie valt buiten garantie Studentmobiel/Tele2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:17

Via dynafix ?
Je toestel is kras vrij ? Laat ze maar eens bewijzen dat je hem hebt laten vallen.

Toestel is een half jaar oud dus moeten ze inderdaad de problemen oplossen wat onder garantie vallen :)

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:22

Ja, via Dynafix inderdaad. Toestel is zo goed als krasvrij. Ik zal even geduldig het mailtje afwachten.. -O-
Overigens heb ik toen straks studentmobiel gebeld en gezegd dat ik hem nooit heb laten vallen, maar dat was mijn woord tegen het zijne..

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:32

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:44

Over het algemeen wordt het tegenwoordig bij defecte apparatuur heel snel op gebruikersfout gegooid. Ik zou zeker niet snel opgeven. Ik heb ooit een telefoon gehad waarbij ze de destijds bekende dooddoener waterschade gebruikte, terwijl er helemaal geen roest o.i.d. te zien was aan de binnenkant maar het gewoon een software probleem was...
Als het zelf niet lukt kan je misschien iets van een consumentenrubriek schrijven, zoals die van Metro nieuws; van klacht naar pluim?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:36

Hebben ze je duidelijke foto's getoond van de aangetroffen schade?
Heb je rechtsbijstand?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:45

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:54

Stybba schreef:
Over het algemeen wordt het tegenwoordig bij defecte apparatuur heel snel op gebruikersfout gegooid. Ik zou zeker niet snel opgeven.

Dat dus. Consumentenbond, rechtsbijstandsverzekering, europees consumenten centrum, haal erbij wat je kunt. Want als je niet flink je tanden laat zien maken dit soort bedrijven misbruik van de situatie.

Of ze laten je betalen voor een reparatie die onder garantie hoort te vallen of ze houden je telefoon, repareren die voor een paar tientjes en bieden die dan voor een paar honderd aan als refurbished.

Verkoper is trouwens als eerste verantwoordelijk, zo te lezen in dit geval Studentmobiel.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:59

In de wet staat dat als je in de 1e 6 maanden reparatie hebt, en ze geven de gebruiker de schuld (val/stoot schade) dan moeten zeil dat bewijzen.na 6 maanden moet jij bewijzen dat het niet zo is. Dus laat maar komen met dat bewijs van hun ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:47

kimz_angel schreef:
Via dynafix ?
Je toestel is kras vrij ? Laat ze maar eens bewijzen dat je hem hebt laten vallen.

Toestel is een half jaar oud dus moeten ze inderdaad de problemen oplossen wat onder garantie vallen :)

Nee, jij gebruikt hun service en zal dan dus eerder moeten bewijzen dat je hem niet hebt laten vallen. Jammer maar is wel gewoon zo.

Hoop voor je dat het opgelost kan worden maar ik zou er rekening mee houden dat je de rekening gewoon moet betalen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:53

Het juridisch loket bellen. Heb je de voorwaarden van Dynafix/Tele2 gezien, gelezen en geaccepteerd?

Kan namelijk op sommige punten flauw genoeg uitmaken

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 21:41

Ze hebben niet terug gemaild vandaag... Morgen nog even afwachten, anders bel ik ze op..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:54

Emmaa_ schreef:
Nee, jij gebruikt hun service en zal dan dus eerder moeten bewijzen dat je hem niet hebt laten vallen. Jammer maar is wel gewoon zo.

Nee, zo is het niet. Bij reparaties binnen 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Zij moeten aantonen dat jij het product verkeerd hebt gebruikt of hebt beschadigd. Als ze dat niet kunnen moeten ze het probleem kosteloos verhelpen.

Ik zou een mail sturen met de vraag om bewijs van de gebruikersschade en dat je, zonder dat bewijs, verwacht dat de telefoon kosteloos gerepareerd zal worden. Als je dat telefonisch vraagt, stuur daarna toch even een mail met daarin een samenvatting van het telefoongesprek (vraag ook naar de naam van degene met wie je belt), zodat het ook schriftelijk bevestigd is.

Mocht Dynafix dat weigeren, neem dan ook opnieuw contact op met Studentmobiel. Zij zijn de verkoper en zij zijn dus primair verantwoordelijk voor de reparatie. Ze kunnen niet alleen iets voor je doen, ze moeten dat ook gewoon volgens de wet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:05

Serieus, je moet 50 euro betalen als je de telefoon ongerepareerd terug wil? Waar betaal je dat dan voor? Verzenden, zelfs verzekerd, is niet dusdanig duur. :x Dat klinkt als pure oplichting zeg.

Succes TS.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:18

Bij die vijftig euro zullen wel diagnose en onderzoekskosten inzitten. Uit het verhaal maak ik op dt gevonden is, wat het euvel is ( reparatie kost 182 euro, daar zitten ook gewoon die 50 euro onderzoekskosten in) dus er is tijd en energie in gestoken...

Neemt niet weg dat het een klote situatie is, waarin je eigenlijk niet veel meer kan dan maar 'gewoon' betalen.. Tenzij je het niet erg vindt om je telefoon langer kwijt te zijn, want je hebt zeker wel een punt.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:21

Succes met dynafix. Ik heb er een half jaar gezeik mee gehad. Er zou iets worden vervangen, maar kreeg een telefoon terug die helemaal niks meer deed en geen sim kaart meer herkende. Dynafix schoof de schuld naar mij toe. Uiteindelijk 40 euro retour gekregen van ze. En zelf een nieuwe telefoon moeten kope. Maar wel voet bij stuk houden en niet zomaar akkoord gaan. Je moet echt ster staan en geduld hebben bij ze. Want ze sturen je van het kastje naar de muur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:46

Dynafix :r

Succes alleen daar al mee

Met mijn laptop was iets anders mee bleven ze drammen dat mijn batterij vervangen moest worden , nee hoeft niet vervang gewoon alleen het moederbord maar jemig wat een moeilijk tuig zonder oren. Uiteindelijk ook rond de 50 euro betaald om hem met nieuw moederbord (was in garantie van laptop) en zo der batterij weer terug weten te krijgen

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 14:06

Mail terug..

MailDynafix schreef:
Het is niet de camera die beschadigd is waardoor de garantie vervalt. Uw toestel is lichtelijk krom en een deel van de cover rear (binnenkant van de behuizing) is afgebroken. Wellicht heeft uw toestel een keer bekneld gezet of is deze gevallen. Ik zal voor u navragen of een deelreparatie mogelijk is. Zodra ik meer informatie voor u heb, wordt u geïnformeerd.

Heb nog een mail terug gestuurd, dat ik graag bewijs wil hebben waarop aan te tonen is dat mijn telefoon inderdaad krom is, want nu is het hun woord tegen de mijne..

Denk dat ik maar gewoon betaal, ook al ben ik het er niet mee eens, ben dan wel van het gezeur af..

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:16

Vraag ook altijd bewijs foto met imei nummer en zorgen dat je je nummer zelf ook hebt !

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:22

Net Dynafix gebeld nadat ik vrijdag een mailtje heb gestuurd met dat ik bewijs wil. De mevrouw aan de telefoon wist precies over welke telefoon we het hadden, zonder iets te noemen. Ook zei ze dat er van een mug een olifant is gemaakt en dat mijn telefoon kosteloos wordt gerepareerd en thuis gebracht!! +:)+

Zo zie je denk maar, als je bewijs wilt geven ze wel toe. ;)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:43

Goed einde!

De rede van mijn laatste reactie is omdat ik zelf wel wat ervaringen heb met dyna.
Zowel vanwege mijn werk en persoonlijke ervaring.

Al meegemaakt dat sommige het verkeerde toestel terug kregen :')
Zelfde model maar met een krets op het scherm ofzo :D