Wespen weghouden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wespen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:17

Misschien een beetje een stomme vraag, maar gezien de eerste alweer gezellig rondvliegt in mijn kamer ben ik toch wel benieuwd wat jullie doen om wespen weg te houden.

Mijn kamer grenst aan een groot dakterras waar in de zomer toch wel geregeld flink wat wespen zitten, waar ik allergisch voor ben en dus liever niet in mijn buurt heb. We hebben eerder een val gehad, maar in onze ervaring kwamen daar vooral veel wespen op af die uiteindelijk wel dood gingen, maar die er dus toch in de eerste instantie zaten.

Waarmee hou je ze nou echt uit de buurt? :))

Sanguine

Re: Wespen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:22

Ik gebruik DEET voor muggen en zo maar ik weet niet of dat ook wespen weg houdt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:25

Als je googled op; hoe wespen op afstand houden kom je van alles tegen :Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:29

Ik zou in elk geval een (of twee als je ze wilt sandwichen }> ) elektrische vliegenmepper kopen, vaak zijn het dezelfde wespen die maar blijven langskomen en ze doodmaken lost dat in elk geval op. Met een elektrische is dat reuze makkelijk.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:31

Ik heb ze onwijs veel in de tuin. Sinds ik een schaal (schoonmaak)azijn onder mn bomen hebben staan heb ik er veel minder last van. Is het niet een idee om dat op het dakterras te zetten?
Laatst bijgewerkt door rapunzelx op 08-05-16 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:31

troi schreef:
Ik zou in elk geval een (of twee als je ze wilt sandwichen }> ) elektrische vliegenmepper kopen, vaak zijn het dezelfde wespen die maar blijven langskomen en ze doodmaken lost dat in elk geval op. Met een elektrische is dat reuze makkelijk.

Daarvoor moet ik veel te dichtbij komen voor mijn smaak :') Ben buiten allergisch ook nog eens doodsbang voor die beesten dus als er eentje binnen zit is het meestal deur naar het balkon open, mijn deur naar de woonkamer dicht en daar wachten tot hij weg is :=
De wesp die net binnen zat is ondertussen weer buiten, maar blijft voor mijn deur rondhangen. Heb zo'n hekel aan die beesten :')

Ik had inderdaad even snel gegoogeled, maar daar kom ik vooral dingen over van die vallen tegen en dat vind ik niet echt de oplossing. Dacht misschien is er een bokker met een mega goede oplossing :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:33

Ik ben net nog naar binnen gerend omdat er een wesp buiten zat, qua angst ben je gelukkig niet de enige :') Als iemand nou eens met die ideale oplossing komt om ze op afstand te houden... :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:35

Schoonmaakazijn, kruidnagel en citroen schijnt ze weg te houden :j
Ik lees even mee, ben panisch als de pest voor die krengen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:36

ik heb horren voor de deur en ramen die vaak open staan, helpt tegen wespen, muggen en vliegen in huis. Maar dan kunnen ze nog wel op het terras komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:52

Wespen zijn in deze tijd nog een nest aan het bouwen. Misschien dat deze daarbij per ongeluk naar binnen is gevlogen, maar in principe geven ze nu nog weinig overlast. Je kunt ze nu ook nog niet lokken met een wespenval met limonade.
Na eind juni is het nest klaar en gaan ze op zoek naar eten. Dan worden ze irritant, want jouw eten en drinken vinden ze ook lekker. Er helpt eigenlijk vrij weinig tegen, behalve ze vangen in een wespenvanger (radlerbier werkt hier heel goed), etenswaren buiten bereik houden of het nest opsporen en verdelgen.

Er zijn van die fake-wespennesten te koop die je kunt ophangen. Dan zouden wespen uit de buurt blijven omdat er een nest hangt. Maar die zijn, zoals men zegt: fake. Ze doen niks. Wespen zijn geen territoriumdieren. Ze trekken zich er niks van aan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat kruidnagel met citroen zou werken. Nou, hier dus niet. (Zie ook hun grote voorliefde voor radlerbier met citroen)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:06

De wespen hebben zoetstof nodig,deze krijgen ze van de larven. Als deze volgroeit zijn en uitvliegen moeten ze deze dus elders halen en daarom worden ze agressief. Helaas hadden we dit jaar ook weer een erg warme winter waardoor heel wat wespen die overleefd hebben.
Nu zijn ze dus nog rustig, maar ik heb ze liever ook zo ver mogelijk uit mijn buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:19

Als ze nu een nest aan het bouwen zijn wil ik ze eigenlijk al helemaal niet op mijn balkon :') Hecht er nogal veel waarde aan dat ik mijn deuren in ieder geval 's nachts gewoon open kan zetten en met een wespennest wordt dat wel een probleempje..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:22

Goed je balkon blijven controleren op wespennesten. Mocht je er eentje tegenkomen, kun je een bedrijf bellen om deze te laten verwijderen.
Maar duim voor je dat ze niets anders doen dan af en toe langs vliegen. Het liefst natuurlijk weg blijven. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:30

Hij lijkt me nu met rust te laten, maar durf nog steeds mijn deur niet open te zetten := Ben niet eens zo heftig allergisch dat ik stik als ik gestoken word, maar heb er gewoon geen zin in :') Snap niet waarom ik zo intens bang ben voor die dingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:33

Plaats een hor, dat lijkt me al een (hele simpele) eerste stap ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:18

Emmaa_ schreef:
Als ze nu een nest aan het bouwen zijn wil ik ze eigenlijk al helemaal niet op mijn balkon :') Hecht er nogal veel waarde aan dat ik mijn deuren in ieder geval 's nachts gewoon open kan zetten en met een wespennest wordt dat wel een probleempje..

's nachts slapen ze meestal, net als jij. Alleen hoornaars zijn 's nachts actief. Dat zijn hele grote reuzenwespen, maar daar schrijf ik maar verder niets over, anders slaap je vannacht niet meer. :D

Als je ze niet in je buurt wilt hebben, moet je het nest opsporen. Bij de drogist kan je flesjes poeder kopen. Als je dat bij de ingang van het nest naar binnen spuit (of in jouw geval: laat spuiten door iemand die je zo gek hebt gekregen om dat voor je te doen) ben je er snel van verlost.

Maarja, die krengen kunnen overal zitten. In een holte in de grond, in een spouwmuur, onder dakbeschot, in een leegstaand vogelhuisje... Vind ze maar eens! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:24

Even op Google gezocht wat een hoornaar is, gehuild en mijn deur maar weer dicht gedaan :')

Nee, zonder grappen. Ik woon midden in een concrete jungle dus wij hebben doorgaans net iets minder last van wespen dan in landelijke gebieden, maar het is wel heel vervelend. Een hordeur voor mijn balkondeur is denk ik wel een goed idee (zullen de katten het alleen niet mee eens zijn) en als er echt een nest in de buurt zit laat ik dat door de huisbaas oplossen, daar ga ik niet zelf mee bezig :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:27

Maak een hordeur met een kattenluikje erin, probleem opgelost.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:50

Je hebt bij oa de action een hor die met magneten sluit.
Werkt perfect met katten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:22

een goede hor is inderdaad al handig.
Daarnaast werken die vallen prima, maar je moet ze wel op de goede manier toepassen. Ze trekken inderdaad wespen aan, dus hang hem ergens waar je er geen last van hebt, helemaal aan de andere kant van het terras oid.
Bij ons hangt een val in de boom aan de andere kant van de tuin, zo hebben wij er op het terras geen last van.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:44

secricible schreef:
een goede hor is inderdaad al handig.
Daarnaast werken die vallen prima, maar je moet ze wel op de goede manier toepassen. Ze trekken inderdaad wespen aan, dus hang hem ergens waar je er geen last van hebt, helemaal aan de andere kant van het terras oid.
Bij ons hangt een val in de boom aan de andere kant van de tuin, zo hebben wij er op het terras geen last van.

Ons 'terras' is misschien 12 m2 dus als ik hem aan de andere kant hang heb ik er jammer genoeg nog steeds te veel last van om relaxed te kunnen zitten (zonder paniekaanvallen en een aantal keer naar binnen rennen)

Link zal ik eens bekijken, ben idd bezig met een hor zodat ik er in ieder geval in mijn kamer geen last meer van heb.