Wat is een leuke instap drone? (Foto en video mogelijkheid)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Wat is een leuke instap drone? (Foto en video mogelijkheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 14:39

Hallo allemaal,

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met drone's? Namelijk wil ik al een tijdje kijken voor een drone met camera?

Namelijk weet ik dat de DJI drones heel goed schijnen te zijn, nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets goedkopers. Het moet een beetje makkelijk te vliegen zijn en leuk beeld geven dat niet al te slecht is. Zit hier toevallig iemand met ervaring die advies kan geven wat een leuke drone is?

Ik zie op veel site's als Wish en Aliexpress betaalbare drones onder de 100 euro met camera, maar vraag me af wat voor kwaliteit die leveren en hoe die te vliegen zijn.

Als maximaal budget zit ik te denken aan 150/200 euro om eens te beginnen. Als het bevalt wil ik misschien eens gaan kijken voor een DJI.

Wie heeft er leuke ervaringen en adviezen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:47

Oud topic, maar ik tik het toch omhoog omdat ik precies dezelfde vraag heb.

Inmiddels zijn er misschien wel bokkers die ervaring hebben met drones?

Ben je zelf uiteindelijk verder gekomen in je zoektocht TS?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:57

Ik heb een parrot AR 2.0 drone.

Is een leuke beginnersdrone, filmt aardig alleen de batterijen zijn na een paar minuten leeg. Besturing gaat via de smartphone met een app. Je ziet dan ook gelijk wat je filmt.

Ik heb wel de camera iets aangepast, normaal is deze recht vooruit gericht en ik heb de kop iets naar beneden gericht, anders is het grootste deel van het beeld boven de horizon en dus lucht, ik wil juist de aarde goed op beeld.

Ik heb de drone voor iets meer dan €100 op MP gekocht incl 3 accu's.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:13

Batterij van een paar minuten maar? Dus dat is drone de lucht in, snel even filmen en weer naar beneden halen voordat ie neerstort?

Heb je misschien een voorbeeldfilmpje?

Wel heel handig dat je op de app ziet wat je filmt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:15

Op YouTube staan reviews van drones. Ook de goedkopere van aliexpress. Interessant om te zien. Wat mij opviel in die reviews was dat de batterijen inderdaad meestal maar heel kort meegaan. Zeker als je de camera erbij gebruikt.

Heb er zelf nog geen gekocht.

Instapdrone klinkt trouwens heel grappig. Ik zou er zelf niet zo snel instappen. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:17

Bij batterijduur moet je echt aan 6 a 7 minuten denken, langer niet.
Overigens ook bij de grotere drones van DJI is 20 minuten geloof ik wel de max.

Als de batterij leeg is gaan hij zelf landen, zo ook als hij buiten bereik van de besturing is. Dat is wel weer fijn.

Ik zal even voorbeeld filmpjes zoeken, maar die heb ik niet nu even niet zo snel beschikbaar.

Szan

Re: Wat is een leuke instap drone? (Foto en video mogelijkheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:19

Helder :j

6-7 minuten filmen is wel goed te doen. Ik dacht eerder aan 2, maximaal 3 minuten. Al met al valt de accuduur me dan alsnog tegen, als zelfs de best behoorlijk goede DJI's nog niet boven 20 minuten uitkomen.

Hoe snel heb je het filmen ermee een beetje onder de knie eigenlijk?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 13:44

Inmiddels zelf nog steeds geen drone aangeschaft helaas. Wel las ik dat er 2 hele mooie nieuwe komen. De Gopro Karme en de één van DJI (weet zo alleen even niet hoe hij heet) Maar dat zijn hele mooie drone's als ik het zo zag. Alleen wel flink aan de prijs.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:34

Mijn vriend heeft de dji phantom 2 incl. 3 batterijen. Nieuw gwkocht hij doet er niks mee. Filmen is heel makkelijk. Komt terug als batterij leeg is. Land binnen ongeveer 2 meter in jou omgeving. Echt een heel mooi ding maakt hele mooie filmpjes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:30

Ik geef het topic even een schopje. Ik ben ook eens voorzichtig aan het rondkijken voor een drone. Eerst zat ik te denken aan een echt goedkoop oefenmodel zoals die van de Action, maar nu kom ik de Cheerson CX-20 tegen die GPS/terugkeerfunctie/zweeffunctie heeft, en die zonder camera wordt geleverd maar waar je je gopro/actioncam aan kan bevestigen.
Iemand die deze drone kent toevallig?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:57

Ik heb vandaag de phantom 2 besteld :j
Bleek toch iets uitgebreider dan de cheerson, en met een mooie aanbieding hebben we em voor 300 euro in huis. En dan hang ik er een gopro onder :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:46

Ik weet niet of hier meer mensen mee lezen die een drone hebben.. Ze willen drones gaan verbieden in het grootste deel van Zeeland en er wordt verwacht dat dit verbod een voorbode is voor de rest van Nederland. Nu is er een bezwaarbrief opgesteld die zo vaak mogelijk door zo veel mogelijk mensen moet worden verstuurd, dus voor de mensen die ook tegen het verbod zijn en nog een kerstzegel over hebben:
https://www.dronewatch.nl/2016/12/20/ov ... n-zeeland/

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:26

Drones zijn toch al verboden :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:09

Er zijn een aantal regels, maar ze zijn niet verboden in NL gelukkig :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:23

Precies, er zijn een aantal no-fly zones in Nederland maar daarbuiten mag je wel vliegen:

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Ik twijfel nog steeds over aanschaf. Het is een flink bedrag en als ik in Nederland niet meer mag vliegen, neemt mijn enthousiasme wel af. Ik wil de drone vooral op vakantie gebruiken, maar ik wil wel in Nederland kunnen oefenen op toegestane plekken.

Hoe bevalt die Phantom 2 8nnemiek?
In welk opzicht is deze uitgebreider dan die Cheerson CX-20? Daar las ik ook heel goede reviews over.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:32

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:42

Mijn vriend heeft ook de phantom 2. Wij wonen vlakbij Schiphol daarom denk ik vast dat je nergens mag vliegen. Rondom Schiphol is het namelijk heel erg beperkt. Op stommige plekken stijgt hij ook niet op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:51

Szan schreef:
Hoe bevalt die Phantom 2 8nnemiek?
In welk opzicht is deze uitgebreider dan die Cheerson CX-20? Daar las ik ook heel goede reviews over.

De Phantom 2 bevalt tot nu toe heel erg goed :j We hebben er pas een keer mee gevlogen, maar het vliegt gewoon zo gemakkelijk, echt iedereen kan ermee overweg. Zodra je de controller los laat blijft het ding gewoon precies op de plek hangen.
De phantom 2 komt zelf terug als de batterij een bepaald niveau bereikt (is instelbaar), dat heeft de cheerson niet.. De phantom is ook wat makkelijker aan te sleutelen en uit te breiden, zijn heel veel accessoires voor te vinden. En je kan op de ipad een route uitstippelen die de phantom dan automatisch vliegt. Hij is ook wat betrouwbaarder met storingen schijnbaar. Kent de no-fly zones waar je dus niet mag vliegen of maar tot een bepaalde hoogte, ook fijn.. Maar dus ook wat duurder. Al heb ik eens op marktplaats gekeken, en daar zijn ze lang niet zo duur meer :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-12-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:53

Bagheera_206 schreef:
Bij mij staat de DJI Mavic op mijn verlanglijstje. :=

Helaas nog geen centjes voor... -O-

https://www.dji.com/mobile/mavic

Die is ook gaaf idd, en echt ideaal dat hij zo klein op te vouwen is! Niet moeders mooiste vind ik, echt een racedrone, maar wel ontzettend handig in gebruik volgens mij.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:29

Denk dat de Mavic idd een leuk formaatje is. En ook niet zo heel lomp als hij mee op reis mag enzo. :=

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:00

Bagheera_206 schreef:
Denk dat de Mavic idd een leuk formaatje is. En ook niet zo heel lomp als hij mee op reis mag enzo. :=

de Mavic is briljant! Ik heb hem al een tijdje en idd speciaal voor op reis gekocht. Ook een erg vei'ige drone, maar niet heel goedkoop.

https://youtu.be/X3f40RC8yvY

Mocht er iemand vandaag in de sneeuw ergens op de Veluwe een buitenritje gaan maken, dan zou ik graag willen oefenen en je willen filmen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:15

Oeh! De DJI Spark is uit. De helft van de prijs van de Mavic en mss een erg leuke beginners drone. :) Ik ga er eens over nadenken. De Mavic viel toch beetje buiten mijn budget. -O-

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:03

De spark is metoch echt te basic. Vooral de twee assige gimbal en camera zijn te beperkt.

Ik ben nog steeds onwijs blij met de Mavic, zeker nu ik hem mee heb op motorreis door madagascar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:33

Maar op dit moment film ik amper en mis ik 4K niet echt. Ik snap dat hij te basic is, maar hij is kleiner dan de Mavic en ook nog eens de helft vd prijs. Voor af en toe eens een filmpje en als speeltje is de prijs/kwaliteit verhouding mss wel beter voor een starter als ik.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:35

Je gaat vanzelf filmen ;)
De fotos van de Mavic zijn ook beter en in beginnermodus is de Mavic een uitstekende eerste drone. Ik weet dat hij duurder is, maar geloof me, het is het geld 10x waard (voor mijn werk vlieg ik met de Inspire 2, de Mavic is als totaalpakket zelfs beter dan de I2 in mijn ogen). Dit was vandaag:

https://youtu.be/Ojtii2CeYcE