Afstudeeronderzoek gedragsonderzoek, hulp gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NewChapter

Afstudeeronderzoek gedragsonderzoek, hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 20:55

Hallo allemaal,

Ik ben Marieke en ben op het moment aan het afstuderen. Ik studeer dier en veehouderij op de Hogeschool Inholland. Mijn onderzoek gaat over stereotiep gedrag bij kapucijnapen en op het moment loop ik vast bij mijn Materiaal en Methoden. Hierbij gaat het voornamelijk om de betrouwbaarheid en validiteit van het aantal dierentuinen die ik moet benaderen en hierbij de onderbouwing en de keuze voor een bepaalde methode voor het gedragsonderzoek.

Is hier misschien iemand die veel kennis heeft omtrent gedragsonderzoeken of iemand die een gedragsonderzoek heeft liggen die ik zou mogen bekijken.

Hoor graag van jullie,

Mvg
Marieke van Wijland

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:58

Kun je geen literatuur vinden via en database, en hiervan de methode als voorbeeld gebruiken? Of zelfs literatuur over methodes om gedrag te onderzoeken?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:59

Wat wil je precies weten? :)

NewChapter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:04

Ik heb al veel literatuur onderzocht en weet wel wat ik ongeveer wil maar omdat het mijn laatste kans is wil ik graag met iemand overleggen die het mogelijk vaker heeft gedaan. Hierbij is mijn keuze gevallen op all occurence scampling waarbij ik richt op een bepaald gedrag en alles beschrijf in detail wat er gebeurd.

Voor de betrouwbaarheid had ik een steekproefcalculator gebruikt en aangegeven hoeveel dierentuinen ik vragenlijsten wil sturen en hoeveel dierentuinen gereageerd moeten hebben voor een betrouwbaar resultaat. Helaas was dit niet voldoende dus vroeg me af of iemand mij uit kon leggen wat ik toe moet voegen.