Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xSannee schreef:Wat vind jij lastig aan dit onderwerp?
specialmoon schreef:Mijn vriend noemt toch eigenlijk iedere dag wel een ex wat ik erg vervelend vind, maar ik vraag me dus af of het gerechtvaardigd is dat vervelend te vinden of dat dat toch echt een probleem is wat bij mezelf ligt en iets is wat ik niet op mijn vriend mag betrekken.
specialmoon schreef:xSannee schreef:Wat vind jij lastig aan dit onderwerp?
Mijn vriend noemt toch eigenlijk iedere dag wel een ex wat ik erg vervelend vind, maar ik vraag me dus af of het gerechtvaardigd is dat vervelend te vinden of dat dat toch echt een probleem is wat bij mezelf ligt en iets is wat ik niet op mijn vriend mag betrekken.
specialmoon schreef:xSannee schreef:Wat vind jij lastig aan dit onderwerp?
Mijn vriend noemt toch eigenlijk iedere dag wel een ex wat ik erg vervelend vind, maar ik vraag me dus af of het gerechtvaardigd is dat vervelend te vinden of dat dat toch echt een probleem is wat bij mezelf ligt en iets is wat ik niet op mijn vriend mag betrekken.
petitparis schreef:ex'en mogen geen taboe zijn. Ze kunnen een deel uitgemaakt hebben van een groot of belangrijk deel van je partner zijn/haar leven en het is normaal dat er situaties zijn waarin je er herinnerd wordt aan iets zowel positief als negatief.
Maar als er dagelijks een anekdote over een ex verteld wordt of continu een vergelijking gemaakt wordt, dan zou ik daar ook een probleem uit maken. Is toch ergens een teken dat de gedachten van jezelf of je partner nog teveel in het verleden zitten of het verleden nog niet verwerkt is.
Hier moet je toch eens een uitgebreid gesprek over voeren om het voor jezelf en je partner beter te plaatsen.