In Groningen tegenover de Ikea zit een locatie van de bereden politie. Verder niet mee bekend, maar ik kijk erop uit als we zitten te eten in het Ikea restaurant .
Ook vlakbij Amsterdam, geloof bij knooppunt A10/A2 zit de Bereden Politie.
Nikass
Geplaatst: 03-05-16 12:30
In Amsterdam zit de bereden politie in de buurt van de rai dacht ik. Wat ik ooit gebruik gehoord van de bereden politie, (maar durf niet te zeggen dat dit actuele info is) is dat je eerst vijf jaar bij de politie moet werken alvorens je er überhaupt mag solliciteren. Dan had ik vroeger in mijn manege les iemand die gesolliciteerd had. Als zij zou worden aangenomen zou ze 1 dag per week negen uur op een paard zitten. De rest van de week ander politiewerk. Neemt niet weg dat het natuurlijk een hele toffe stage moet zijn!
wph1
Geplaatst: 03-05-16 13:02
Bereden politie helemaal leuk. Weet wel dat je eerst de gewone opleiding moet doen en nog de weg op en daarna pas kan kiezen. Dan nog hopen of je er tussen kan komen. Kan echt jaren duren voordat er 1 plekje vrij is en je snapt wel dat daar heel veel op solliciteren. Ken iemand die heeft bijna 6 jaar gewacht voordat hij erbij zat. Dus succes
Ik weet de locaties niet maar je moet eerst de opleiding tot allround politie medewerker volgen (hoofdagent) en dan moet je eerst werk ervaring op gaan doen op straat. Ik dacht 2 jaar maar zie hierboven 5 jaar voorbij komen dus dat weet ik niet zeker. Ik ga het ook proberen maar eerst de opleiding maar eens doen begin in mei!
Is er iemand die weet hoe ik een van deze stallen kan bereiken via mail of telefoon nummer?
Dani
Geplaatst: 03-05-16 16:51
Even contact leggen met je lokale politiebureau, mailtje via de website, berichtje op de Facebook of Twitter van een bereden politie-eenheid. Beetje zelfredzaamheid en initiatief wordt er ook van je verwacht hè, bij de politie.
Dee_Es
Geplaatst: 03-05-16 16:54
De bereden politie van Eindhoven is op de Eindhovense manege gevestigd. Telefoonnummers en e-mail adressen lijken me makkelijk te vinden met Google. Wat Dani zegt...
In Nunspeet zit de hoofdlocatie van de bereden politie, hier zit het gedeelte Oost Nederland maar ook opleiding en africhting. Ik heb hier vorig jaar stage gelopen en een onderzoek verricht, was erg leuk!!