Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eline91 schreef:Volgens zijn ouders is het de eerste keer dat hij verliefd is op iemand, dus zij kunnen ook niet goed inschatten wat dit voor hem betekent.
Janine1990 schreef:Wat je volgens mij wel moet zien, is jouw positie daar. Jij bent hun klant. En als ik het goed lees, voel je je hier niet prettig bij. Iets waar je je helemaal niet voor hoeft te schamen. Ik voel me ook niet prettig bij mensen met een verstandelijke beperking/handicap.
Fiokir schreef:Duidelijk je grenzen aangeven.
Maar ook uitleggen dat het niet netjes en niet hoort om iemand zomaar kusjes te geven.
Je kunt dit allemaal op een nette vriendelijke manier doen, maar het is wel belangrijk dat je dit ook meteen op pakt. Dan is dit voor hem ook tot zover duidelijk. Anders denkt hij misschien straks dat dit zo hoort en normaal is.
Janine1990 schreef:Ik voel me ook niet prettig bij mensen met een verstandelijke beperking/handicap. Sterker nog, ik vind het vreselijk eng. [...]Maar een beetje druk opbouwen is niet verkeerd. Het is niet aan jou om hiermee te dealen toch?
Shadow0 schreef:Je mag mensen met een handicap wat mij betreft eng vinden, maar 'alvast een beetje druk opbouwen' en verwachten dat 'men' de mensen met een handicap maar uit jouw buurt houdt omdat jij je er niet prettig bij voelt is niet redelijk of aanvaardbaar (en, zeker sinds het verdrag over rechten voor mensen met een beperking eindelijk is geratificeerd, ook wettelijk niet toegestaan. Of nou ja, het verwachten kan misschien wel, maar de staleigenaar MAG er niet naar handelen.)