Door de bomen het bos niet meer zien...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 12:25

Dit jaar heb ik, na veel wikken en wegen, Game Design gestudeerd aan LUCA Arts in Limburg, maar uiteindelijk bleek dit helemaal niet mijn ding te zijn. Waar ik eerst heel erg veel motivatie had voor tekenen en het zag als relaxatie en vrijheid, heeft de opleiding dat helemaal omgedraaid. Ik teken nog steeds graag, maar liever freelance, heb ik ontdekt. Ik wil dit echter niet mijn 'vaste job' maken, en zou graag verder studeren, maar niet in deze richting.

Ik ben absoluut gek op therapie met paarden en andere dieren, mensen helpen bij beslissingen en over het algemeen, sociale wetenschappen, indien je daar iets mee kan. Ik teken heel erg graag, maar ik hou dat liever als freelance job dan als vaste job. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en qua diergerelateerde of management aanleren met dieren vind ik helemaal niets. Het enige dat je wel vind is diergeneeskunde, en omdat ik mezelf echt geen dieren zie opereren zie ik mezelf dat niet doen.

Het derde (en lastigste) punt is dat ik erg slecht ben in wiskunde en er absoluut geen motivatie voor heb. Ik doe het gewoon helemaal niet graag. Hoewel, elke opleiding die maar een beetje interessant lijkt (pedagogie, architectuur, kinesitherapie,...) huilt hoog en laag over het feit dat je er absoluut een goede grip op moet hebben. Als laatste heb ik ook een hekel aan werken met gehandicapte mensen (het is echt iets dat je moet leuk vinden, en bij mij is dit niet het geval).

Heeft iemand ideeën van opleidingen die kunnen passen? Ik zit echt aan het einde van de plank... En de trajectbegeleidster is pretty much permanent afwezig. Zucht... Moest iemand kunnen helpen, ik hoor het graag!

pateeke

Re: Door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:56

Ik volg een postgraduaatsopleiding Therapie met Assistentie van Dieren aan het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy (BIAAT). Dat is afstandsonderwijs en prima te volgen vanuit andere landen dan BE. Om de rherapierichtingtherapierichting uit te gaan, moet je een basisdiploma (toegepaste) psychologie, kinesitherapie, ergotherapie,... hebben. Je kan daarnaast ook de afstudeerrichting dierenbegeleider kiezen als je bv dierenziekten gestudeerd heb daarvoor. Dan is er ook nog de afstudeerrichting maatschappelijk werk met assistentie van dieren en de richting educatie met assistentie van dieren (basisdiploma pedagogie, leerkracht,...).
Of misschien is ecologische pedagogiek wel een richting die je aanspreekt; weet dat die aan een hogeschool in NL gegeven wordt, maar weet niet meer dewelke...

enidan

Re: Door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:35

Even inhaken op wat pateeke zegt. Ecologische Pedagogiek kan je aan de Hogeschool Utrecht (in Amersfoort) studeren :) Ik zit nu in mijn eerste jaar en heb overigens nog nooit iets gehoord over dat je wiskunde nodig hebt bij deze studie.