Wiskunde bijspijkeren, welke methode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Wiskunde bijspijkeren, welke methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:55

Hallo allemaal!

De keuze voor het hbo ziet er weer aan te komen voor mij, en ik heb geen flauw idee wat ik wil gaan doen!
Mijn interesses zijn heel breed, van maatschappij tot horeca, tot retail management tot rechten.
Nu lijkt het mij eigenlijk wel verstandig om vast beginnen met mijn wiskunde bij te spijkeren, aangezien dit voor een aantal opleidingen nodig is, maar ik het zelf ook leuk vind!

Ik heb op mijn vmbo gl wiskunde (tl stof)met een 7,4 afgerond, maar ik heb geen enkel idee meer wat voor methode oid was...

Kan iemand mij misschien helpen met hoe ik nu het beste verder kan gaan?

Sophie

Fish_n_Chips

Re: Wiskunde bijspijkeren, welke methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:07

Wil je wiskunde A of B doen?

Ik ben bekend met de methodes "Netwerk" en "Getal en Ruimte".

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:54

Misschien kun je eens kijken naar het boek Wiswijs.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:01

als je engels ok is kan ik je Khan Academy (www.khanacademy.com) aanraden. Is allemaal online, het zijn oa hele korte filmpjes met opdrachten tussendoor. Het is oorspronkelijk opgericht door een Amerikaanse prof die op deze manier online les wilde geven.
Mij heeft hij in ieder geval wel redelijk door een aantal technische universiteitsvakken gesleept door de basis opnieuw helder en gestructureerd uit te leggen :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:19

Je kan een schoolboek kopen zoals Getal&Ruimte en daar oefeningen uit maken. snap je de uitleg uit het boek niet ga je naar Wiskunde acedemie op YouTube. Daar staan echt duidelijke filmpjes met echt een goede uitleg. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 22:52

Bedankt voor de reacties !

Ik weet eigenlijk niet of ik meer aan a of b heb!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:59

Ligt eraan welke richting je gaat doen maar voor wiskunde algemeen kan ik je de LOI cursus wiskunde en wiskunde voor gevorderde aanraden. Ik heb daar heel veel aan gehad in de overstap van MBO sociaal (geen wiskunde) naar HBO Logistiek (wiskunde B op havo/VWO niveau).
Ben uiteindelijk met een 9.8 op het HBO geslaagd voor wiskunde :o

En ik kan je voor studiekeuze aanraden om een keer bij Logistiek te gaan kijken. Het is een hele brede richting en best wel veel baan kansen. Ik ben afgestudeerd in Zorglogistiek maar de opleiding had ook evenementenlogistiek en business.
Ik heb nu gewerkt in de zorg, evenementen en telecom en ga weer terug de zorg in. Het is super breed en je kan veel verschillende dingen doen zoals organisatie van evenementen tot onderzoek en analyse.